Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:42:59 GMT

افزایش مبتلایان به کرونا در اصفهان شیب تندی دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۱۱۲۳

افزایش مبتلایان به کرونا در اصفهان شیب تندی دارد

آرش نجیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با افزایش تعداد بیماران سرپایی مشکوک و مبتلایان به کرونا، تعداد بیماران بدحال نیز نسبت به هفته‌های اخیر بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در زمان حاضر در وضعیت هشدارِ ابتلا به کرونا قرار دارد، اظهارداشت: در صورت تداوم روند افزایشی تعداد مبتلایان، این خطه در نزدیکترین زمان در وضعیت قرمز قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجیمی با اشاره به اینکه میزان مرگ و میر ناشی از کرونا با وجود زیاد شدن تعداد مبتلایان، افزایش زیادی نیافته است، اضافه کرد: اکنون با کمبود تخت بستری برای بیماران کرونا مواجه نیستیم اما با افزایش بیشتر تعداد مبتلایان شاید در روزهای آینده از ظرفیت بیماران معمول کاسته شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، بیمارستان‌های مرجع کرونا در اصفهان در زمان حاضر را خورشید، الزهرا(س) و امین اعلام و خاطرنشان کرد: در سایر بیمارستان‌ها بخشی برای کرونا در نظر گرفته شد که با توجه به افزایش مبتلایان، ظرفیت بخش کرونای آنها ۲۰ درصد افزایش یافت.

وی از جمله دلایل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر را بی‌توجهی برخی از مردم به دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از اردیبهشت امسال ذکر کرد و گفت: اگر دست‌کم ۷۰ درصد مردم ماسک زدن را رعایت کنند، نتیجه آن را تا ۲ هفته آینده خواهیم دید.

یک عضو هیات ‌علمی گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ایرنا گفت: افزایش مرگ و میر در بین جوانان مبتلا به کرونا که هیچ بیماری زمینه‌ای نداشتند در روزهای اخیر نگران‌کننده است.

فرزین خوروش افزود: در جوانان مبتلا به کرونا که بدحال هستند، ریه‌ها به شدت درگیر بیماری می‌شود و شدت بیماری بدلایل مختلف و نامشخص مانند احتمال تغییر ماهیت ویروس افزایش یافته است.

به گفته وی در چند مورد جوانانی داشتیم که بدون داشتن بیماری زمینه‌ای، بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه سلامت جوانان در جامعه از اهمیت خاصی برخوردارست، اظهار داشت: تعداد بیماران بدحال بویژه در میان جوانان و میانسالان افزایش یافته که این زنگ خطری برای جامعه است.

وی تصریح کرد: در فروردین و اردیبهشت بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا بهبود می‌یافتند و پس از چند روز از بیمارستان ترخیص می‌شدند اما این روزها، میزان ترخیص از بیمارستان در مقایسه با بستری‌های جدید روزانه، کاهش یافته و میزان بیماران بدحال و بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه افزایش یافته است.

خوروش با بیان اینکه میزان کلی ابتلا به کرونا نسبت به ماه‌های فروردین و اردیبهشت افزایش یافته است، اضافه کرد: زمانی‌که شیوع زیاد شود به همان نسبت آمار ابتلا در گروه‌های سنی کودکان، جوانان و میانسالان نیز نسبت به گذشته افزایش می‌یابد اما باید گفت که هنوز گروه سنی سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای نسبت به سایر گروه‌ها بیشتر مستعد بدحالی و مرگ و میر ناشی از کرونا هستند.

تا کنون بیش از ۲۴۰ هزار نفر در کشور بطور قطعی به بیماری کرونا مبتلا شدند و بیش از ۱۱ هزار نفر بر اثر آن جان باختند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعداد مبتلایان افزایش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۱۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟

ایتنا - اولین دارویی که روند آلزایمر را کند می‌کند، بیش از یک سال است که در ایالات متحده به بازار آمده، اما فروش آن کم بوده است. همچنین ماه‌ها طول کشید تا سیستم‌‌های بیمارستانی بزرگ استفاده از این دارو را آغاز کنند و برخی شرکت‌های بیمه هم آن را تحت پوشش قرار ندادند.
پزشکان می‌گویند برخی بیماران احتمالا به دلیل تاثیر محدود و عوارض جانبی احتمالی داروی لکمبی (Leqembi) در مصرف این دارو تردید دارند زیرا سال‌ها طول می‌کشد تا بهترین شکل مصرف این دارو و عوارض آن مشخص شود و برای بهبود روش‌های تشخیص آلزایمر نیز باید پیشرفت‌هایی صورت بگیرد و نیازمند تحقیقات بیشتر است.

بیش از شش میلیون نفر در آمریکا و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به بیماری آلزایمر مبتلا هستند که شایع‌ترین نوع زوال عقل است. برای این بیماری هیچ درمانی وجود ندارد اما لکمبی می‌تواند پروتئین چسبنده مغز به نام آمیلوئید را که عامل اصلی بیماری آلزایمر است، از بین می‌برد.

تحقیقات نشان می‌دهد افراد دارای علائم خفیف این بیماری با مصرف این دارو می‌توانند پیشرفت بیماری‌ را تا چند ماه به تاخیر بیندازند. هرچند برخی کارشناسان می‌گویند این تاخیر ممکن است آنقدر نامحسوس باشد که بیماران متوجه نشوند.

 
سازمان غذا و داروی ایالات متحده تابستان ۲۰۲۳ مصرف داروی لکمبی را برای بیماران در مراحل اولیه به طور کامل تایید کرد. شرکت ژاپنی ایزای (Eisai)، سازنده این دارو، هم ابتدا انتظار داشت که تا پایان ماه مارس، ۱۰ هزار بیمار از این دارو به شکل تزریق با سرم استفاده کنند اما مدیران این شرکت کمی بعد این پیش‌بینی را کاهش دادند؛ البته می‌گویند فروش رو به رشد است.

دکتر علی‌رضا عطری، متخصص مغز و اعصاب که مشاور حقوقی شرکت ایزای است، می‌گوید: «این رویکرد بسیار مرحله‌ای و گام به گام است. هرچه بیشتر درباره آن یاد بگیریم‌، آن را بیشتر گسترش و بسط خواهیم داد.»

به گفته پزشکان، برای شناسایی سریع بیماران و شروع درمان قبل از پیشرفت بیماری، باید اقدام‌های بیشتری انجام شود که روندی مبهم است. از طرفی ممکن است برخی بیماران واجد شرایط استفاده از داروی لکمبی نباشند، زیرا با داروهایی که برای جلوگیری از سکته مصرف می‌شود، تداخل دارویی دارد. وقت گرفتن از متخصص مغز و اعصابی هم که این دارو را تجویز می‌کند، احتمال دارد چند ماه‌ طول بکشد.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟