Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@23:23:51 GMT

هشدار چین درباره اقدامات تحریمی آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۲۷۲۱

هشدار چین درباره اقدامات تحریمی آمریکا

خبرگزاری مهر:به نقل از رویترز، «وانگ ئی» وزیر خارجه چین هشدار داد که در حال حاضر، رابطه پکن-واشنگتن با جدی‌ترین چالش‌ها از زمان آغاز روابط دیپلماتیک فی‌مابین در سال ۱۹۷۹ میلادی مواجه است.

با این حال، وی درباره بازگشت دو کشور به مسیر درست ابراز خوشبینی کرد.

وانگ در این باره گفت: چین و آمریکا باید مشترکاً به دنبال راه‌های همزیستی مسالمت‌آمیز و ارائه انرژی مثبت باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سیاست فعلی آمریکا در قبال چین، مبتنی بر قضاوت اشتباه، فاقد پایه و اساس درست، سرشار از پیش‌داوری‌های مک کارتیستی و همچنین عقده‌های احساسی است.

به گزارش مهر، اظهارات وانگ واکنشی است به سلسله اقدامات اخیر آمریکا که شامل تحریم، محدودیت روادید، اتهام‌زنی و نظامی‌گری در دریای چین جنوبی می‌شود.

همچنین، آمریکا در تحقق راهبرد چرخش به آسیا-پاسیفیک که با هدف مهار قدرت‌یابی چین انجام می‌شود؛ سعی می‌کند با تحریک جریان‌های جدایی‌طلب مناطق تابعه چین نظیر هنگ کنگ، تایوان و تبت، اصل چین واحد را زیر سوال برده و اقتدار دولت مرکزی پکن را تضعیف کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: چین رابطه با آمریکا تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۲۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تجمع در خاش برای حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی صبح امروز سه شنبه در مقابل درب دانشکده صنعت و معدن این شهرستان تجمع کرده و حامی مظلوم بودن مردم مسلمان ایران را فریاد زدند.

دنیا خواهان برخورد با جنایتکاران صهیونیستی و حامیان استکباری آنهاست

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاش گفت: حمایت های دانشجویان، اساتید و جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا از مردم غزه نشان گر این موضوع بوده که دنیا خواهان برخورد با جنایتکاران صهیونیستی و حامیان استکباری آنهاست.

حجت الاسلام والمسلمین حسن شیبک، افزود: امروزه، تمام ملتعای آزادی خواه دنیا به آگاهی رسیده، نسل کشی ها، اقدامات خشونت‌آمیز و جنایت های صهیونیست‌ها را می بینند و از اقدامات کور حامیان دروغین حقوق بشری تنفر دارند و هرگونه جنایت صهیونیست‌ها را در غزه محکوم می کنند.

وی اظهار کرد: حمایت های دانشجویان، اساتید و جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا از مردم غزه نشان گر این موضوع بوده که دنیا خواهان برخورد با جنایتکاران صهیونیستی و حامیان استکباری آنهاست.

وی ادامه داد: دنیا امروز به این نتیجه رسیده که زیاده خواهی ها و سلطه طلبی های آمریکا و اسرائیل و سران آمریکایی و اروپایی عامل اصلی ناامنی، اقدامات کور تروریستی و جنایت و نسل کشی در سرزمین فلسطین و غزه و سایر کشورهای دنیا است.

وی ضمن محکوم کردن اقدامات استکبار جهانی و مزدوران آن خصوصاً رژیم غاصب وکودک کش جهانی، خواستار ورود جدی همه کشور ها با جنایات صورت گرفته در غزه و فلسطین اشتغالی شد.

شایان ذکر است در پایان نیز دانشجویان شعارهایی به مثل «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» سر دادند.

کد خبر 6092773

دیگر خبرها

  • هشدار درباره تاثیر اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی بر امنیت ناوبری هوایی لبنان
  • آماده باش مخابرات خوزستان در پی هشدار بارش سنگین و وقوع سیلاب احتمالی
  • پُل آستر درگذشت
  • پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی در گذشت
  • اقدامات خشن دولت آمریکا برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد حقوق بشر است
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • برگزاری تجمع در خاش برای حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • اقدامات پلیس آمریکا نمی‌تواند صدای دانشجویان معترض را خاموش کند
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد