Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاعر حوزه کودک و نوجوان گفت: در سال‌های اخیر علیرغم رشد تکنولوژی و پیشرفت فناوری، بچه‌ها از ادبیات و کتاب و کتابخوانی و مطالعه فاصله گرفته‌اند.

معصومه مهری قهفرخی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به آثار چاپ شده‌اش در حوزه شعر، گفت: پنج کتاب شعر با عناوین مجموعه شعر "خنده پر پرنده، پر" با موضوع جنگ برای کودکان، مجموعه شعر "سپید مادرم ایران بانو" ویژه نوجوانان مجموعه شعر "گنبد خورشید" که مجموعه شعر رضوی است، تاکنون چاپ و منتشر کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرکرد، ادامه داد: کتاب "شهروند کوچولو" که حاوی حقوق شهروندی است و آموزش نکات و حقوق شهروندی به کودکان است که توسط سازمان رفاهی تفریحی شهرداری شهرکرد به چاپ رسید و کتاب دیگر با عنوان "بغض‌های من پرنده می‌شوند" که مجموعه شعر رضوی می‌باشد و برای نوجوانان سروده‌ام.

 شاعر کودکان و نوجوانان با بیان اینکه تولید فایل‌های صوتی، کتاب‌های صوتی و آثار در فضای مجازی به راحتی قابل دسترس و استفاده هستند، افزود: استفاده از این موارد می‌تواند بچه‌ها را به سمت و سوی مطالعه الکترونیکی سوق بدهد و محتوای مورد نظر را در اختیار آنان قرار دهد.

کتاب‌خوان کردن نوجوانان با کمک گرفتن از تکنولوژی

وی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر علیرغم رشد تکنولوژی و پیشرفت فناوری، بچه‌ها از ادبیات و کتاب و کتابخوانی و مطالعه فاصله گرفته‌اند که ما می‌توانیم با روشی متفاوت و به کار گرفتن تکنولوژی بچه‌ها را به سمت مطالعه‌ بکشانیم.

مهری توضیح داد: اهمیت وجود روز ادبیات کودک و نوجوان را نشان‌دهنده‌ی آن دانست که به کودک به عنوان بزرگسال کوچک نگاه نمی‌کنند، بلکه اندیشمندان و روانشناسان کودک را موجودی مستقل و دارای هویت می‌دانند که وجودی متمایز از فرد بزرگسال دارد و باید به مسائل او نیز با دیدگاهی خاص و جداگانه نگاه شود و برای نگاه او و خواسته‌ها و نیازمندی‌هایش ارزش قائل شد.

کودکان امروز تک بعدی هستند، باید بیشتر برای آموزش دغدغه‌های انسانی تلاش کنیم

وی با اشاره به اینکه ما به واسطه حضورمان در کانون پرورش فکری بازخورد و خروجی این آثار تولید شده را می‌بینیم، اظهار داشت: استقبال بچه‌ها از آثار تولید شده برای آنان خوب است و به این دلیل است که مولفین آثار کودکان در سال‌های اخیر به روز شده‌اند و نیاز‌های بچه‌ها را شناخته‌اند از دریچه نگاه بچه‌ها به مسائل و موضوعات نگاه می‌کنند دغدغه‌مندی بچه‌ها را می‌شناسند ویژگی‌های رشد و روانشناسی آنها را به خوبی مورد مطالعه قرار می‌دهند و جهان کودک و نوجوان را به خوبی کنکاش کرده‌اند و همین امر باعث استقبال بچه‌ها از آثار می‌شود.

شاعر کودکان و نوجوانان استان با اشاره به استفاده بیشتر از تکنولوژی توسط نویسندگان گفت: باید به دغدغه‌های انسانی از قبیل صلح، انسان‌دوستی، هم‌نوع‌دوستی، مهربانی، گذشت، کمک به دیگران و مفاهیم بلند اخلاقی پرداخت که در جامعه امروز ما متاسفانه بچه‌ها به خاطر نوع زندگی‌‌ها بسیار تک بعدی بزرگ می‌شوند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۲

منبع: فارس

کلیدواژه: کودکان شاعر شعر کتاب مجموعه شعر بچه ها بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۲۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان

ایسنا/خوزستان مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان خوزستان در اهواز برگزار می‌شود.

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان خوزستان روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور هشت گروه نمایشی شرکت کننده در سالن نمایش مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک اهواز به اجرا درمی‌آید.

به گزارش ایسنا، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در حالی به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اهواز روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد که در آن پنج گروه نمایشی کانونی و سه گروه نمایشی آزاد با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

این نمایش‌های شرکت کننده در ۲ بخش عروسکی، صحنه‌ای و زنده عروسکی در نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در استان خوزستان با شعار «این صحنه خانه‌ ماست» به رقابت می‌پردازند.

محورهای موضوعی این جشنواره شامل توجه به نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و موضوعات آزاد هستند.

این جشنواره روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۹ صبح کار خود را در سالن نمایش مرکز شماره یک کانون پرورش فکری اهواز به نشانی امانیه، پیچ استادیوم، پارک حجاب آغاز می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • علی مطهری: در خانواده آیت‌الله مطهری با شکاف بین‌نسلی مواجه نیستیم، اما...
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان