Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:57:23 GMT

دمای هوا در آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۲۹۶۸

دمای هوا در آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد

یاسر اشتاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با شروع فعالیت امواج ناپایدار در استان از روز جاری تا اواسط هفته بعد هوای مناطق شمالی و مرکزی استان در ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب رگباری خواهد بود.

وی بیان کرد: انجام اقدامات به‌موقع در خصوص آبگرفتگی معابر شهری و اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه‌ها از ضرورت‌هایی است که باید رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان و قرار نگرفتن در کنار مسیل‌ها افزود: تا خروج سامانه بارشی احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی ‌شدن رودخانه‌ها و احتمال سقوط اشیا در اثر وزش باد طی روزهای آتی در استان دور از انتظار نیست و لازم است شهروندان در ترددهای خود نکات ایمنی را در نظر بگیرند.

اشتاد با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته پلدشت با ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر استان بود و چالدران با ۱۰درجه بالای صفر خنک‌ترین شهر استان لقب گرفت و دمای مرکز استان نیز ۳۱ درجه سانتی‌گراد بود.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان حدود ۳۴۰ میلی‌متر است. 

برچسب‌ها آذربایجان غربی رگبار سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی رگبار سازمان هواشناسی آذربایجان غربی رگبار سازمان هواشناسی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۲۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و با فعالیت متناوب امواج بارشی، رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش‌باد گاهی شدید و احتمال گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ همراه با تندباد لحظه‌ای تا اوایل هفته آینده پیش ‌ینی می‌شود.

وی افزود: علاوه بر آن احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها، احتمال برخورد صاعقه و خسارت به سازه‌های موقت در اثر تندباد لحظه‌ای وجود دارد و توصیه می‌شود دستگاه‌های اجرایی آمادگی آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌ها را داشته باشند.

محمد پور از شهروندان خواست در این مدت از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، تردد‌های شهری و جاده‌ای، محکم‌سازی سازه‌های سبک، گلخانه‌ها و بنر‌های تبلیغاتی و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی را مد نظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی شهرستان ارومیه
  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری
  • آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • برگزاری جلسه کارگروه ایمنی و بهداشت آب و فاضلاب در ماکو
  • آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • هواشناسی ایران / رگبار شدید باران در ۲۴ استان
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد