Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:19:38 GMT

نکته‌هایی مهم در مورد طراحی بروشور و چاپ کاتالوگ

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۲۹۸۵

نکته‌هایی مهم در مورد طراحی بروشور و چاپ کاتالوگ

در طول روز، نه حتی یک بار، بلکه شاید بارها با آن‌ها برخورد کنیم؛ گاهی به‌راحتی از کنارشان عبور می‌کنیم و گاهی توجه ما را بی‌درنگ از آن خود می‌کنند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام طرح گندم، بروشورهای تبلیغاتی و کاتالوگ‌ها بخشی جدایی‌ناپذیر از دنیای امروز ما هستند. حتی با اینکه رسانه‌های دیجیتال جایگاه محکمی در دنیای تبلیغات برای خود به دست آورده‌اند، اما از کارایی بروشورها و کاتالوگ‌های کاغذی کم نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر دوست دارید سرمایه‌گذاری‌تان روی این ابزارهای تبلیغاتی نتیجه‌بخش باشد، باید کار طراحی بروشور و چاپ کاتالوگ را به دست افراد حرفه‌ای بسپارید.

بروشور تبلیغاتی ابزاری عالی برای شرکت‌هاست تا محصولات و یا خدماتشان را معرفی کنند. به‌طور سنتی بروشورها تک برگ هستند و عموما در یک یا دو بخش از کاغذشان تا می‌شوند.

در حالی‌ که استراتژی‌های تبلیغاتی دیجیتال رویکردهای مدرن بازاریابی را در تسخیر خود درآورده‌اند اما روش‌های سنتی مانند طراحی بروشور همچنان جایگاه خاص خودشان را دارند. در واقع امروزه رسانه‌های تبلیغاتی فیزیکی می‌توانند قدرتمندتر از همیشه باشند.

تحقیقات گسترده‌ای انجام‌شده که نشان می‌دهد رسانه‌های فیزیکی و قابل لمس، به‌یادماندنی‌تر و متقاعدکننده‌تر هستند و نسبت به رسانه‌های دیجیتال واکنش بیشتری را در مخاطب ایجاد می‌کنند.

شاید بتوان گفت بهترین استراتژی بازاریابی در دنیای امروز ترکیب رسانه‌های دیجیتال با ابزارهای تبلیغاتی فیزیکی است؛ استراتژی که در آن به‌اندازه وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، روی تراکت‌ها، بروشورها و پوسترها هم تمرکز وجود دارد. به همین خاطر است که شما باید طراحی بروشور را جدی بگیرید و آن را به دست افراد حرفه‌ای و خبره در این زمینه بسپارید.

چگونه طراحی بروشور انجام دهیم؟

قبل از شروع طراحی بروشور باید ۲ سوال مهم را جواب دهید:

۱. بروشور شما کدام بخش از بازار هدفتان را پوشش می‌دهد؟

۲. قرار است چه واکنشی را از مخاطب دریافت کنید و او را به انجام چه‌کاری تشویق کنید؟

باید از همان ابتدا بدانید مخاطبان شما در چه رده سنی قرار دارند، سبک زندگی آنها چگونه است و موقعیت پخش بروشورها کجاست. در این حالت است که می‌توانید پیام‌ها و عکس‌های درست و گیرا را برای طراحی بروشور خود انتخاب کنید.

یک بروشور بیمه منزل که مخاطبانش صاحبان خانه ۵۰ تا ۶۰ هستند باید با یک بروشور سالن زیبایی که مخاطبانش خانم‌های ۲۰ تا ۲۵ ساله هستند، متفاوت باشد.

در مرحله بعدی شما باید پیام‌های هدفمند و هوشمندانه را در طرح بروشور خود بگنجانید. بخش رویی بروشور باید یک پیام واحد و واضح داشته باشد؛ این بخش قرار است توجه مخاطب را به سمت خود جذب کند. راه‌های مختلفی برای رسیدن به این نتیجه وجود دارد، اما در میان آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

. در مورد این‌که چطور می‌توانید نیازهای مشتریان خود را برآورده کنید، صریح باشید.

. با استفاده از یک سوال، کنجکاوی برانگیزید.

. تا می‌توانید خلاصه بنویسید و روی کلمه‌ها تاکید کنید.

. اگر یک محصول را تبلیغ می‌کنید، اجازه دهید عکس‌های محصول معرفی‌کننده‌اش باشند.

. اگر یک تخفیف ویژه را تبلیغ می‌کنید، در برگه رویی به آن اشاره‌  کنید.

وقتی توانستید با استفاده از برگه رویی نظر مخاطب را به خود جلب کنید، حالا فرصت دارید تا در بخش‌های میانی بروشور، اطلاعات لازم و مفید در مورد محصولات یا خدماتتان را به او بدهید. در طراحی بروشور خود از عنوان‌های کوتاه و برجسته‌کننده پیامتان استفاده کنید.

توضیحاتی کوتاه را با آن عنوان‌ها همراه کنید تا بتوانید پیامتان را به‌صورت کامل به مخاطب انتقال دهید. بعد از آن نوبت به عکس‌ها، گرافیک‌ها و المان‌های بصری می‌رسد. این المان‌ها وظیفه اصلی جذاب کردن بروشور و رساندن سریع پیام رادارند.

نکته‌های چاپ کاتالوگ

می‌توان ساعت‌های طولانی در مورد نکات مهم و قابل‌توجه در مورد طراحی کاتالوگ و بروشور صحبت کرد، اما هر چه قدر هم در طراحی خود خلاقیت داشته باشید و تمام نکته‌های مهم در طراحی را رعایت کنید، هنوز تا دست یافتن به یک کاتالوگ عالی و با کارایی بالا یک مرحله فاصله‌دارید؛ آن مرحله چاپ کاتالوگ است؛ مانند بخش طراحی در اینجا هم باید به سراغ با تجربه‌ها و حرفه‌ای‌ها بروید تا زحماتتان به نتیجه بنشینند.

چاپ کاتالوگ شاید مرحله آخر باشد، اما توجه به اهمیت آن از همان ابتدای طراحی شروع می‌شود. نباید از نوشته‌های بسیار ریز استفاده کنید که در زمان چاپ ناخوانا باشند. عکس‌ها باید کیفیت لازم را برای چاپ داشته باشند.

عکس‌های بی‌کیفیت و با رزولوشن پایین بعد از چاپ و روی کاغذ بسیار بد دیده می‌شوند. عکس‌برداری محصولاتی که قرار است در کاتالوگ معرفی شوند را به یک عکاس حرفه‌ای بسپارید؛ کسی که به حوزه عکاسی تبلیغاتی آشنا است.

یکی دیگر از نکته‌های مهم و قابل‌ توجه برای چاپ کاتالوگ رنگ‌ها هستند. استفاده از سیستم رنگی قابل قبول برای چاپ یا همان CMYK در زمان طراحی، از پیش‌نیازهای کار است؛ اما شما باید دقت داشته باشید که رنگ‌ها روی صفحه نمایش با رنگ‌های چاپ شده متفاوت هستند.

باید با استفاده از مرجع‌های رنگی، رنگ‌های درست را انتخاب کنید تا بعد از چاپ کاتالوگ نتیجه مطابق میلتان باشد. یک بار دیگر اهمیت سپردن کارها به دست یک تیم حرفه‌ای و با تجربه در زمینه چاپ مشخص می‌شود؛ کسانی که سابقه‌ای طولانی در زمینه چاپ دارند.

انتخاب کاغذ برای چاپ کاتالوگ اهمیت بالایی دارد. کاتالوگ‌ها عموما صفحه‌های زیادی دارند و نزد مشتریان و مخاطبان شما به‌دفعات ورق زده می‌شوند، به همین خاطر باید بهترین کیفیت کاغذ ممکن را برای چاپ انتخاب کنید تا کاتالوگ‌تان در طول زمان کیفیت و کارایی خود را حفظ کند.

در ضمن باید کاری کنید که صفحه‌ها به بهترین شکل به یکدیگر متصل باشند تا کاتالوگ در ورق زدن‌های مکرر از هم باز نشود. انواع صفحه‌بندی‌ها برای به دست آمدن بهترین کیفیت در دسترستان قرار دارند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح گندم چاپ کاتالوگ طراحی بروشور طراحی بروشور چاپ کاتالوگ برای چاپ حرفه ای رنگ ها عکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۲۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم

حادثه تروریستی مسجد امام زمان شهر هرات یکبار دیگر بحث حضور و فعالیت داعش در افغانستان را در کانون توجه قرار داد،به ویژه این که عملیات اخیر دومین حمله تروریستی یه غیر نظامیان و به طور خاص شیعیان افغانستان در کمتر از 10 روز گذشته بوده است.شواهد و قرائن و پذیرش مسئولیت حمله اول تروریستی در کابل توسط داعش،این گروه را در جایگاه مظنون اصلی حمله به مسجد شیعیان در هرات نیز قرار می دهد .بنابر این لازم است به نکاتی در مورد فعالیت داعش در افغانستان اشاره شود؛                                                 

1)مقامات امارت اسلامی طالبان مدتی است که مدعی نابودی کامل  داعش در افغانستان هستند و تاکید دارند که اگر در این میان مشکلات امنیتی هم وجود دارد،به طور خاص نتیجه کم کاری ،اهمال و حتی دسیسه چینی همسایگان است. اظهارات چند روز قبل "متقی" سرپرست وزارت خارجه طالبان در متهم ساختن سه کشور همسایه به تامین نیرو،انتقال و ترانزیت و در نهایت تجهیز و آموزش داعش دقیقا در همین راستا انجام گرفته و بازتاب  فراوانی یافت.اما عملیاتهای تروریستی اخیر علاوه بر این که استمرار فعالیت داعش در افغانستان را نشان می دهد،این موضوع را هم آشکار می کند که مسئله حضور داعش در منطقه با فرافکنی ،سلب مسئولیت از خود و مقصر جلوه دادن دیگران قابل حل نخواهد بود.در مقابل، نابودی داعش تنها در سایه همکاری ، تعامل  و درک کشورهای منطقه  از ملاحظات سیاسی و امنیتی یکدیگر حاصل خواهد شد؛همان نکته ایی که سفیر جمهوری اسلامی در کابل پس از حملات اخیر و با شریک خواندن کشورها در مبارزه با این تهدید مشترک،مورد تاکید قرار داد.

2)محدود کردن داعش به یک چارچوب سازمانی و تشکیلاتی مشخص،محدود و بسته، چه از جانب طالبان و چه از جانب دیگر کشورهای منطقه اشتباهی بزرگ محسوب می شود ، چرا که داعش یک طرز تفکر و ایدئولوژی است که از ظرفیت جذب و همراهی با اشخاص و گروههای تروریستی  مختلف دیگر در منطقه برخوردار است.دقیقا به همین دلیل است که پاکستان تفاوتی میان داعش و طالبان پاکستانی قائل نمی شود و جمهوری اسلامی گروههای  تروریستی جیش العدل و داعش را در یک راستا می نگرد.در افغانستان هم طالبان این نکته را در نظر بگیرند که بیش و پیش از مبارزه با سازمان و تشکیلات داعش،باید مانع بسط و گسترش تفکرات و ایدئولوژی های داعشی و یا داعش پسند در این کشور شوند.به عنوان نمونه و در بحث شیعیان باید گفت که اگر چه دیدگاهی که حملات اخیر را بر مبنای ایجاد تفرقه میان امارت و شیعیان و یا جمهوری اسلامی ایران تحلیل می کند،کاملا خور تامل به نظر می رسد،اما عملکرد مقامات و مسئولین امارت هم نباید به گونه ایی باشد که تمیز و تشخیص  تفکرات و عملکرد آنها با دیدگاه داعش در مورد شیعیان به دشواری انجام گیرد

دیگر خبرها

  • داستان روز اول (6+4 نکته درباره جامعه پذیری کارکنان در سازمان)
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • عذرخواهی رسمی روبن آموریم به خاطر سفر به لندن و مذاکره با وست هم
  • مهم ترین نکته لیست تیم ملی والیبال؛ میلاد عبادی‌ پور خط خورد!
  • ۸ نکته درباره‌ افکار و خطاهای شناختی/ چطور خشم خود را کنترل کنیم؟
  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • چرا تل آویو در جنگش شکست خورد؟/ نکته‌ای که هضمش دشوار است