Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@07:32:06 GMT

پذیره نویسی یک صندوق جدید بورسی

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۳۲۸۵

یک صندوق سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی از ابتدا تا آخرین روز کاری هفته آینده برای عرضه در فرابورس پذیره نویسی می شود. ناطقان:  این بازار از شنبه ۲۱ تیرماه به مدت ۵ روز کاری میزبان پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت اعتماد داریک در نماد «داریک» خواهد بود.

این صندوق از شنبه تا چهارشنبه هفته آتی صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت در بازار فرابورس پذیره‌نویسی می‌شود تا فرصت جدیدی برای سرمایه‌گذارای در اختیار فعالان بازار سرمایه قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این صندوق قابل معامله (ETF) و از نوع با درآمد ثابت است؛ این نوع از صندوق‌ها عمده درآمد خود را در ابزارهای با درآمد ثابت مانند سپرده‌ها، گواهی‌های سپرده و اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌کنند و تا ۱۰ درصد از منابع خود را نیز می‌توانند به سرمایه‌گذاری در سهام اختصاص دهند.

این صندوق سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی است که حداقل باید ۱۰ میلیارد تومان آن در پذیره‌نویسی خریداری شود.

افرادی که ریسک‌پذیری کمتری دارند و نمی‌خواهند به طور جدی درگیر سهام شوند می‌توانند سرمایه‌گذاری خود را در صندوق‌های با درآمد ثابت قرار دهند؛ چرا که این صندوق‌ها به واسطه ریسک کم خود تقریباً سود تضمین شده‌ای دارند و معمولاً سود ۲۰ درصدی را تأمین می‌کنند که می‌تواند یک زمینه مطمئن برای سرمایه‌گذاری افراد باشد.

در جریان پذیره‌نویسی این صندوق سرمایه‌گذاری در بازار فرابورس حداکثر تعداد واحد قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی «نامحدود» و بازار معاملات ثانویه این صندوق، «بازار ابزارهای نوین مالی» است. تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری قابل انتشار این صندوق نیز ۱۰۰ میلیون واحد بوده و حداقل و حداکثر تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری عادی قابل پذیره‌نویسی به ترتیب ۹ و ۹۹ میلیون واحد است.
منبع: مهر برچسب ها: صندوق ، بورس ، ناطقان ، فرابورس

منبع: ناطقان

کلیدواژه: صندوق بورس ناطقان فرابورس صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت پذیره نویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۳۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی شیرازی مدیرعامل فرا بورس ایران از آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات کشور با نماد «مالک آتیه» از امروز (۴ اردیبهشت‌) خبر داد و گفت: این نوع صندوق‌ها امکان بهره‌مندی از بازدهی بخش املاک را برای سرمایه‌گذاران با منابع خرد در بستری شفاف فراهم می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه هدف فرا بورس مجهز کردن بازار به ابزارهای مالی متنوع است، افزود: همبستگی نسبتاً پایین کلاس املاک و مستغلات با سایر دارایی‌ها منجر به تنوع‌بخشی در سبد سرمایه‌گذاری و کاهش ریسک خواهد شد.

مدیرعامل فرا بورس شفافیت، نقد شوندگی و معافیت‌های مالیاتی را از ویژگی‌های مثبت صندوق‌های املاک و مستغلات دانست.

کد خبر 6086494

دیگر خبرها

  • مزایده اموال متهم پرونده صندوق سرمایه گذاری بهمئی
  • مارک زاکربرگ: متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد
  • مارک زاکربرگ می‌گوید متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد