Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاصله بین موج‌ها و بازگشت به موج کرونایی باعث بی‌تفاوتی می‌شود و حضور در جمع خانواده با حضور در اجتماعات متفاوت است و چهره کرونا هم تغییر می‌کند و با دشمنی روبرو هستیم که ابعاد مختلف آن را نمی‌شناسیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، فاصله بین موج‌ها و بازگشت به موج کرونایی باعث بی‌تفاوتی می‌شود و حضور در جمع خانواده با حضور در اجتماعات متفاوت است و چهره کرونا هم تغییر می‌کند و با دشمنی روبرو هستیم که ابعاد مختلف آن را نمی‌شناسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی یزدانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی چهارشنبه شب در جلسه بررسی رسانه‌ای آخرین وضعیت کرونای شهرستان که با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان سوادکوه، رئیس بیمارستان شهدای زیراب وفعالان رسانه‌های رسمی و مجازی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه برگزار شد، اظهار کرد: از اطلاع‌رسانی فعالان رسانه‌های رسمی و مجازی در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی برای مقابله با کرونا به برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایام کرونا تقدیر می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد:اطلاع‌رسانی محیطی، آگاهی بخشی مقابله با کرونا در فضای مجازی، توزیع بروشور‌های مقابله با کرونا، پوشش خبری فعالیت‌های مرتبط با مقابله با کرونا و مشارکت هنرمندان و خبرنگاران در کمک‌های مومنانه را بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای این شهرستان است.
 
*ورود موج دوم کرونا و لزوم آموزش برای زندگی در کنار کرونا
 
در ادامه این نشست بهرام عادلانی ضمن تبریک روز قلم به تغییرات مختلف بیماری کرونا از ابتدا تاکنون اشاره و اظهار کرد: هم اکنون علائم گوارشی هم بر شاخص‌های بیماری کرونا افزوده شد و برخی از کشور‌ها با رعایت مقرارت بهداشتی و پرهیز از تجمعات به شرایط عادی بازگشتند ولی در کشور ما شاهد سخت‌گیری‌های اولیه و سپس رفع موانع، برگزاری تجمعات، افزایش مسافرت‌ها باعث شد تا چرخه بیماری قطع نشود.
 
وی با اشاره به  ورود موج دوم کرونا و لزوم آموزش برای زندگی در کنار کرونا، خاطرنشان کرد: رنگ‌بندی‌ها فقط عدد است و هر‌چند سوادکوه در وضعیت قرمز قرار ندارد ولی فیلم اکسیژن‌دهی در پارکینگ بیمارستان مسیح دانشوری می‌تواند برای سراسر کشور تعمیم پیدا کند.
 
رئیس بیمارستان شهدای زیراب افزود: در حال حاضر از نظر تخت بیمارستانی و امکانات بهداشتی مشکلی در بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه نداریم و رکورد 200 فوت‌شده کرونایی برای یک روز در کشور وضعیت بد و نامناسب آن را نشان می‌دهد.
 
*هنوز همه ابعاد ویروس کرونا شناخته‌شده نیست
 
این مسئول با بیان اینکه هنوز همه ابعاد ویروس کرونا شناخته‌شده نیست، گفت: آنچه رخ می‌دهد آن است که اکسیژن‌رسانی به سلول‌های بدن دچار اختلال می‌شود و نیاز یک تا 2 لیتر اکسیژن به فرد معمولی تا 15 لیتر برای فرد کرونایی افزایش پیدا می‌کند و احساس ضعف و آسیب به سایر اجزای بدن را به دنبال دارد.
 
عادلانی به شایعات فضای مجازی در مورد کرونا اشاره و اظهار کرد: متنی منتشر‌شده در فضای مجازی درباره کالبد‌شکافی فرد کرونایی در ایتالیا منتشر شد شایعه است و آن متن دارای غلط‌های املایی و علمی است.
 
وی تصریح کرد: درست است که همه ابعاد ویروس را نمی‌شناسیم اما ساختار سلولی ویروس و شرایط باکتری قابل تشخیص است و کالبد‌شکافی از افراد در بیماری‌های ناشناخته مرسوم است و برای شناسایی بیماری کرونا هم اقدام به کالبد‌شکافی شد.
رئیس بیمارستان شهدای زیراب با بیان اینکه در گذشته آزمایش مربوط به کرونا تا 65 درصد آمار صحیح را نشان می‌داد،افزود: کمبود کیت هم باعث می‌شد تا افراد زیادی آزمایش نشوند و آمار کاذب را در گذشته داشتیم و مرجع رسمی اعلام آمار کرونا، دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت هستند.
 
*فوت3 درصدی بیماران کرونایی در سوادکوه
 
این مسئول به وضعیت بیماران کرونایی شهرستان سوادکوه اشاره و خاطرنشان کرد: در ایام کرونا تعداد 3 هزار نفر مشکوک به کرونا به بیمارستان شهدای زیراب مراجعه کردند که 300 نفر بستری شدند و حدود 3 درصد بیماران ما فوت کردند.
 
عادلانی با بیان اینکه رنگ‌بندی‌ها برای رعایت پروتکل‌ها، بازگشایی یا تعطیلی مراکز تجاری و فرهنگی و مسائل مربوط به اشتغال به کار است، بیان کرد: از همه مردم به دلیل همراهی و همکاری در مقابله با کرونا تشکر می‌کنم.
 
وی در پایان گفت: ضعیف‌شدن بیماری در جامعه برای موقعی اتفاق می‌افتد که حدود 60 درصد جامعه مبتلا به آن بیماری شوند و درباره ویروس کرونا با توجه به اینکه کمتر از 20 درصد جامعه مبتلا به کرونا شدند و این ویروس هم چهره‌های متفاوتی داشت و هفته‌ها هم بیماری در بدن می‌ماند موضوع ضعیف‌شدن آن با گذشت زمان انجام نمی‌شود.
 
نصرالله رشیدی نیز در این جلسه به اهمیت نقش رسانه‌ها در ایام کرونا اشاره واظهار کرد: همراهی رسانه‌ها برای پیشبرد اهداف مقابله با کرونا ضرورت دارد، موج دوم کرونا رسیده است و با وجود اینکه شهرستان سوادکوه ورودی استان مازندران، مسافر‌خیز است و در فصل گرما قرار داریم و از همه استان‌های هم مسافر داریم ولی در حال حاضر وضعیت کرونایی سوادکوه، بحرانی نیست.
 
*خودداری از حضور در تجمع‌ها
 
وی با تاکید بر خودداری از حضور در تجمع‌ها، تولد‌ها، جشن‌ها و مراسم‌های مختلف تصریح کرد: چهره ویروس کرونا هنوز شناخته نشده است و تابلو‌های مختلفی دارد و دارو و واکسنی ندارد، و کرونا «سواره» می‌رود و ما به دنبالش می‌دویم و با عمل‌کردن به 3 توصیه استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و شستشوی دست‌ها می‌توان حلقه‌های استمرار کرونا را شکست.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سوادکوه افزود:آمار بالای کنونی بیانگر مسیر اشتباه یا جدی‌نگرفتن کرونا است و فاصله بین موج اول و دوم کرونا باعث ساده‌انگاری عمومی شد، شکستن حلقه‌ها و آگاه‌سازی مردم از اولویت‌های مقابله با کرونا است و یک نفر می‌تواند تا 400 نفر را مبتلا کند.
 
*موج‌های دوم و سوم کرونا خطر‌ناک‌تر از موج نخست
 
این مسئول موج‌های دوم و سوم را خطر‌ناک‌تر از موج نخست برشمرد و گفت: فاصله بین موج‌ها و بازگشت به موج کرونایی باعث بی‌تفاوتی می‌شود و حضور در جمع خانواده با حضور در اجتماعات متفاوت است و چهره کرونا هم تغییر می‌کند و با دشمنی روبرو هستیم که ابعاد مختلف آن را نمی‌شناسیم.
 
رشیدی با بیان اینکه برای 4 ماه موضوع نخست شهرستان سوادکوه مقابله با کرونا بود، افزود: مصوبات جلسات مقابله با کرونا از زبان فرماندار، مدیر شبکه بهداشت و درمان و رئیس بیمارستان شهدای زیراب در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، همه ما در خطر کرونا قرار داریم و همه باید در کنار هم و با همکاری یکدیگر با آن مقابله کنیم.
 
وی تصریح کرد: رنگ‌بندی‌ها افراد را گمراه می‌کند و با یک نفر اضافه یا کم‌شدن شاهد تغییر رنگ‌بندی‌ها می‌شویم.
 
*مراجعه 3 هزار نفر مشکوک به کرونا به مراکز درمانی سوادکوه
 
 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سوادکوه افزود: آمار دقیق از کرونا در شهرستان داریم و به دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌کنیم که 3 هزار نفر مشکوک به کرونا به ما مراجعه کردند که البته افرادی هم در خانه قرنطینه بودند و 306 نفر بستری، 270 نفر ترخیص، 15 نفر اعزام به بیمارستان قائم‌شهر و از 140 نفر هم نمونه‌برداری شد و 3 و نیم درصد مبتلایان کرونای سوادکوه فوت کردند.
 
این مسئول تاکید کرد: عدم استفاده از ماسک، عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم شستشوی دست در ایام کرونا، فعل حرام است که در آموزه‌های دینی ما و توسط مراجع بیان شد.
 
رشیدی خاطرنشان کرد: همه مواردی که در موج اول داشتیم به صورت نگران‌کننده‌ای در حال تکرار است و سرعت کرونا فرصت برنامه‌ریزی و تدابیر همه‌جانبه را سلب می‌کند.
 
*اطلاع‌رسانی ترس آگاهانه از بیماری کرونا توسط رسانه‌ها
 
وی با اشاره به اختصاص آمبولانس ویژه برای بیماران کرونایی گفت: ترس در ذات خود نقص است ولی اگر آگاهانه باشد، مفید است خواستار اطلاع‌رسانی ترس آگاهانه توسط رسانه‌ها شد.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سوادکوه در پایان تصریح کرد: ترس خالص و غیرآگاهانه باعث ضعف ایمنی می‌شود و قدرت مقابله با کرونا را کاهش می‌دهد، حلقه‌های انتقال کرونا را باید بشکنیم و توجه به رفتار‌ها در جامعه مهم است.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سوادکوه مقابله با کرونا ایام کرونا بیماری کرونا ویروس کرونا اطلاع رسانی رنگ بندی ها دوم کرونا کرونا هم رسانه ها موج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۳۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کریمی گفت: طرح آبرسانی آتیشگاه موسوم به ۵۳ روستا و شهر سردشت در حال انجام است.
به گفته وی، مرحله نخست این طرح  در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی  دارد.
مدیر کل آبفای استان افزود: با اجرای این طرح آب شرب ۵۰ هزار نفر از جمعیت این روستا‌ها و شهر سردشت تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور
  • تجمع حمایت از مردم غزه در برابر دفتر آنروا در لبنان
  • از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنید
  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنند
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • مردم به مناطق سیل‌خیز کاشان نروند
  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز کاشان خودداری کنند