Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@19:20:39 GMT

یاد شهیدان یک امر واجب و بر همه ما فرض است

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۴۷۱۵

یاد شهیدان یک امر واجب و بر همه ما فرض است

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه شهدا مایه رونق حیات معنوی در هر کشوری هستند، گفت: یاد شهیدان یک امر واجب و بر همه ما فرض است.

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضاشاهرخی در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید استان لرستان با تاکید بر اینکه شهدا راه خدا و رسول را پیروی کرده‌اند، اظهار داشت: ما وقتی که نماز می‌خوانیم با پیامبر، شهدا، صدیقین و صالحین پیمان می‌بندیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه شهدا مایه رونق حیات معنوی در هر کشوری هستند، گفت: یاد شهیدان یک امر واجب و بر همه ما فرض است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه شهید تن و جان خود را در خدمت اسلام قرار داده است و بعد از شهادتش هم با ایجاد فضای معنوی به جامعه اسلامی خدمت می‌کند، افزود: شهید هم در دوران حیات و هم بعد از شهادت به ما خدمت می‌کند.

شاهرخی با بیان اینکه ما باید صدای شهید را بشنویم، برخی صدای شهید را می‌شنوند و برخی هم نمی‌شنوند، تصریح کرد: کسانی که صدای شهید را می‌شنوند باید آن را به گوش کسانی که نمی‌شنوند برسانند.

وی با تاکید بر اینکه کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان، محلی است تا صدای شهید را به آنهایی که نمی‌شنوند برسانیم و برای آنها هم که می‌شنوند تاکید و یادآوری باشد، گفت: آنچه که مهم است این بوده که بتوان مدبرانه و به شیوا‌ترین روش این وظیفه را انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه تاریخ بشریت هنوز از خون به ناحق ریخته امام حسین (ع) بهره می‌برد و امام حسین همچنان به ما درس می‌دهد، تصریح کرد: کسانی که وارث خون امام حسین (ع) بودند مدبرانه و با بهترین شیوه یاد ایشان را در دل‌ها زنده نگه داشتند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) هنرمندانه پیام امام حسین (ع) را منتقل کردند، گفت: هدف و اقدامات ما نیز در شورای سیاست گذاری و کمیته‌های زیرمجموعه کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید استان، باید موجب تقویت حرکت به سوی اهداف و آرمان‌های شهدا باشد، و با استفاده از شیوه‌های هنرمندانه و دقیق قرآن عزیز، اسلام درخشان و فرهنگ دینی را ارتقا بدهیم.

وی عنوان کرد: معارف شهادت، که ایثار و ایمان است باید در قالب این کنگره به جامعه منتقل شود، در کمیته‌های زیر مجموعه این کنگره علاوه بر شخصیت‌های حقوقی از ظرفیت گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی بتوانیم به شکل مطلوبی باید بهره ببریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید اسلام استان لرستان نماینده ولی فقیه نماینده ولی فقیه در لرستان صدای شهید امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی محمد اکبری ظهر چهارشنبه در آئین افتتاحیه ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: دومین کنگره شهدا چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۴ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری بیان داشت: حضرت آقا فرمودند: فاصله زمانی برگزاری کنگره‌ها را کم کنید و قرار است در فاصله زمانی ۳ تا ۵ سال کنگره‌ها برگزار شود.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری افزود: در سال ۹۴ کنگره شهدای عشایر در استان برگزار شد و به همین دلیل زمینه برای برگزاری دومین کنگره فراهم است.

وی با اشاره به هدف از جلسه آئین افتتاحیه ستاد برگزاری دومین کنگره یادآور شد: تلاش بر آن است که روند کاری برای استقبال از کنگره سال ۱۴۰۴ را برنامه ریزی کنیم و تمامی اهداف سمت و سوی کنگره استانی پیش خواهد رفت‌.

سردار اکبری تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های متعدد استان و شهدا شاخص این استان در سال ۱۴۰۳، شهید ظفر خالدی شهید شاخص کشوری به عنوان کوچک‌ترین شهید دوران مقدس است.

وی ادامه داد: شهید الیاس ارجمند به عنوان شهید شاخص عشایری کشوری معرفی شد و باید درباره این شهدا برنامه‌های متعددی اجرا شود که در راستای کنگره شهدا چهارمحال و بختیاری است.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری افزود: بیش از ۱۵۰۰ شهید گرانقدر از فرماندهان، سرداران و اقشار مختلف در این استان داریم.

وی با اشاره به جمعیت استان گفت: جمعیت استان در دوران دفاع مقدس نزدیک به ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار بود که بیش از ۱۰ تا ۱۲ درصد از جمعیت این استان به صورت مستقیم به عنوان رزمنده در دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

سردار اکبری اذعان داشت: رشادت‌های مردم و تیپ قمر بنی هاشم (ع) در دوران دفاع مقدس کارنامه درخشانی است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد کنگره‌ها از دو سال قبل به سمت رویکرد هنری انتقال داده شده تصریح کرد: در دومین کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری بیشترین ظرفیت استفاده از ظرفیت ماندگار هنری باشد.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اذعان بر اینکه از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری این کنگره باید استفاده شود گفت: اصل کنگره بر پایه هنر است و باید بتوانیم بیشترین استفاده را از ظرفیت هنری استان داشته باشیم.

کد خبر 6087893

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • بزرگداشت شهیدان برای آینده نظام ضروری است
  • دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان