Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@23:17:57 GMT

سرمنشأ تمامی مشکلات، تحریم‌ نیست

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۴۷۲۲

سرمنشأ تمامی مشکلات، تحریم‌ نیست

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: سرمنشأ تمامی مشکلات، ناشی از تحریم‌ها نبوده و در برخی حوزه‌ها شاهد بی‌تدبیری هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، در دیدار مدیران و کارکنان اداره کل تامین اجتماعی با وی، هفته بهزیستی و تامین اجتماعی را به کارکنان و افراد تحت پوشش این نهادها تبرک گفت و افزود: اداره کل تامین اجتماعی پاسخگوترین نهاد به مکاتبات و مراجعات در سطح استان است که جا دارد از کارکنان و پرسنل این سازمان قدردانی کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با انتقاد از سیستم اداری، بیان کرد: احداث بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی تأمین اجتماعی در تبریز، از جمله مطالبات جامعه کارگری و بازنشستگی استان است که علی‌رغم تاریخچه نه چندان مطلوب آن، امیدوارم با پیگیری امر از جانب مدیران ذیربط هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

وی، ارتقای کمی و کیفی خدمات در حوزه بهزیستی و تامین اجتماعی را مورد توجه قرار داده و تاکید کرد: این‌که دیده می‌شود کارکنان بهزیستی و تامین اجتماعی در جهت خدمت رسانی به آحاد جامعه پای کار بوده و رضایت مخاطبان به‌ویژه افراد محروم و نیازمند جامعه از نظر مالی و جسمی را تامین می‌کنند، رضایت بخش بوده و اقدامات انجام شده جای تقدیر دارد اما باید توجه کرد که تا نقطه مطلوب هنوز فاصله بسیار است.

نماینده ولی فقیه در استان با قدردانی از همت خیران در جهت توسعه خدمات حوزه بهزیستی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فراهم کردن بستر مناسب برای توانمندسازی افراد مختلف از جمله سالمندان، معلولان و... را از وظایف سازمان بهزیستی دانست و تشریح کرد: متاسفانه منابع موجود، متناسب با ماموریت‌های محوله نبوده و بخشی کمبودهای موجود با کمک خیران تامین می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که بر اساس قانون باید نه بیست و هفتم حق بیمه، به حوزه درمان اختصاص یابد، افزود: کمبود منابع ناشی از بدهی دولت و یا شرایط ساختاری و اقتصادی سازمان، از این محل جبران می‌شود که این موضوع مورد اختلاف بوده و باید به گونه‌ای عمل شود که حق بیمه تعیین شده مطابق قانون به امر درمان تخصیص یافته و در راستای ارتقای کیفیت هزینه شود.

وی عدم تعادل منابع و مصارف سازمانها تأمین اجتماعی که بخشی از آن ناشی از ایجاد تعهدات بدون تأمین مالی است را از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی تأمین اجتماعی دانست و خاطر نشان کرد: درآمد حاصل از سود موسسات و شرکت‌های تابعه از جمله امکانات شستا در جهت پایداری مالی سازمان باید به کار گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم فقدان سیاست‌های پولی و مالی منطقی، قاچاق کالا، واردات بی‌رویه حتی از مبادی رسمی، تغییر ساختار جمعیتی و روند سالمندی جمعیت را از مشکلات دیگر جامعه دانست که سازمان تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی را متأثر می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تامين اجتماعي بازنشستگان صندوق بازنشستگي همسان سازی حقوق بازنشستگان کارگران امام جمعه تبریز تامین اجتماعی تأمین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی

احمد سالاری جائینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: سال گذشته بیش از ۱۴ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته امداد، بابت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار مددجو به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد.

وی اهداف از اجرای این طرح را کمک به توانمندی و افزایش روحیه‌ی اعتماد به نفس، امید به آینده‌، حفظ عزت نفس و منزلت اجتماعی و تامین هزینه‌های زندگی در دوران سالمندی و از کارافتادگی  این بانوان عنوان کرد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: با حمایت‌های کمیته امداد هرمزگان در سال گذشته ۲۵۳ بانوی سرپرست خانوار از بیمه‌شدگان توسط این نهاد، بازنشسته و در حال حاضر از خدمات مستمری سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

سالاری افزود: براساس قوانین و مقررات موجود تامین اجتماعی، زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بیمه‌های اجتماعی با حداقل سن ۵۵ سال به شرط دارا بودن ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند از مزایای بازنشستگی و از کارافتادگی سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ضرورت اهتمام شهرداری ارومیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند