Web Analytics Made Easy - Statcounter

 روح الله حضرت‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه نباید از ظرفیت اقتصادی دریاچه ارومیه غافل ماند، افزود: سازمان حفاظت محیط زیست با بررسی و ارزیابی هرچه سریعتر وضع موجود نسبت به صدور مجوز برای استخراج آرتمیا از دریاچه ارومیه اقدام کند.

وی با بیان اینکه آرتمیای دریاچه ارومیه ظرفیت ویژه‌ای برای تامین نیاز داخلی است، اضافه کرد: بهره برداری از آرتمیای دریاچه ارومیه می‌تواند نیاز صنعت آبزی پروری کشور به این موجود ریز را تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق آمار رسمی، همزمان با بالا آمدن تراز دریاچه ارومیه نسبت به سال‌های گذشته، تعداد آرتمیای موجود در آن نیز افزایش چشم گیری داشته است که می‌تواند به فرصتی عظیم در درآمدزایی برای مردم منطقه تبدیل شود.

 وی با اشاره به حمایت نمایندگان از طرح‌های اقتصادی قابل توجیه، گفت: شعار "جهش تولید" باید با اتکا بر توانایی‌های منطقه‌ای تحقق یابد.

حضرت‌پور احیای دریاچه ارومیه را یک مطالبه عمومی دانست و اظهار داشت:  برای تحقق احیای این دریاچه، نمایندگان مجلس در کنار دولت خواهند بود.

آرتمیا با نام علمی (Artemia) جانداری است سخت‌پوست که در آب‌های شور زندگی می‌کند که دریاچه ارومیه یکی از غنی‌ترین منابع آرتمیا در جهان شمرده می‌شود.

هر کیلوگرم آرتمیا بین ۷۰ تا ۱۰۰ دلار قیمت دارد. 

وسعت نگین آبی آذربایجان هم‌اکنون به سه هزار و ۱۴۸ کیلومتر مربع و تراز آن نیز یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۷۸ سانتی‌متر رسیده است که وضعیت مناسبی نسبت سال‌های گذشته دارد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی آذربایجان غربی دریاچه ارومیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی آذربایجان غربی دریاچه ارومیه مجلس شورای اسلامی آذربایجان غربی دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر منحصربفرد از لحظه ورود همزمان ۵ رود به دریاچه ارومیه

دریافت 2 MB کد خبر 849114 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم دریاچه ارومیه محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • (ویدئو) لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • فیلم | تصاویر هوایی از لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • تصاویر اتصال 5 رودخانه به دریاچه ارومیه
  • تصاویر منحصربفرد از لحظه ورود همزمان ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • ذاکری: تنها ۱۸ درصد دارایی ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است/ سرمایه‌ها در دست اقلیتی متمرکز شده که امروز امکان کنترل آنها نیست / هشدار نسبت به تهی سازی ظرفیت دولت با خصوصی سازی رانتی
  • مغان طلاست نباید در قواره مس بماند/گمرک بیله سوار نبض اقتصاد مغان
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • اولویت مجلس خدمتگزاری به بخش مالی اقتصاد باشد