Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@00:15:35 GMT

اخبار مشروح ۱۳ پنج شنبه، ۱۹ تیر ۱۳۹۹

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۵۱۷۹

‍‍‍‍‍‍

شصت درصد مبتلایان جدیدء ۲۴ ساعته، کارشان به بستری کشیده؛ سخنرانی رئیس مجلس در نشست مجازی مجمع مجالس آسیایی؛ بهره برداری از پنج طرح بزرگ صنعتی و معدنی، سیستان و بلوچستان، فارس و اصفهان؛ اعلام شرایط دریافت وام ودیعه مستاجران؛ و عبور شمار مبتلایان جهانی کرونا از مرز ۱۲ میلیون نفر؛ عناوین مهمترین اخبار این بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مشروح اخبار به این شرح است:

* بهره برداری ویدئوکنفرانسی از پنج طرح بزرگ صنعتی و معدنی در استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس و اصفهان با حضور رئیس جمهور ... در سیستان و بلوچستان زرخیز، طرح توسعه شرکت گسترش صنایع بافت بلوچ، واحد تولید انواع قوطی فلزی کنسرو، و مرحله نخست بازسازی مجتمع انبار‌های مکران در چابهار، به بهره برداری رسید ... در استان فارس، طرح تولید آهن اسفنجی و گندله آهن، در مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد ثمر داد؛ و در استان اصفهان هم واحد تولید گلوکز، گلوتن و نشاسته، بهره برداری شد. برای راه اندازی این طرح‌ها در این سه استان، بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* شصت درصد مبتلایان جدیدء ۲۴ ساعته، کارشان به بستری کشیده ... کرونا، هر ۹ دقیقه هم، جان یک ایرانی را میگیرد. این آمار و ارقام یعنی، خطر آفرینی کرونا، کاهش که پیدا نکرده هیچ، حتی میتوان گفت رو به افزایش هم هست. ۹ استان، یعنی خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی همچنان در وضع قرمز هستند. ۱۰ استان هم، در وضع زرد کرونایی هستند. استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل. سخنگوی وزارت بهداشت، از مردم خواست، از سفر‌های غیرضروری، به ویژه به استان‌های خراسان رضوی و مازندران خودداری کنند. مهمترین راهکار برای حضور‌های گریزناپذیر شهری، استفاده از ماسک است.

* تاکید بر استقبال ایران از تقویت مناسبات با مجالس کشور‌های جهان، در سخنرانی ویدئویی رئیس مجلس در نشست مجازی مجمع مجالس آسیایی ... آقای قالیباف در این نشست، که رویکرد اصلی آن، جهان در دوران کرونا بود، به سایه افکندن کرونا بر جنبه‌های مختلف زندگی بشر اشاره کرد و گفت: در این شرایط، دیپلماسی و همکاری پارلمانی، بیش از گذشته اهمیت می‌یابد و مجامع پارلمانی، مسئولیت بزرگی دارند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
- رئیس مجلس، با اشاره به تجربیات کشور‌های آسیایی در مقابله با کرونا، همکاری مجالس آسیایی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: از محور‌های اصلی قانونگذاری پارلمان‌ها در عصر پساکرونا، باید جلوگیری از تحریم‌های ظالمانه باشد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
-رئیس مجلس همچنین، تصریح کرد: مجلس ایران در در دوره جدید، هم از تقویت مناسبات و رایزنی‌های مؤثر با مجالس کشور‌های جهان استقبال می‌نماید، هم در صدد ارتقاء، گسترش و تعمیق روابط و تعاملات سازنده‌ی پارلمانی است.

* فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران ویروس کرونا را بسیار مخرب، ناشناخته و خطرناک توصیف کرد. دکتر زالی در برنامه تیتر امشب گفت: در تهران، میزان مراجعات سرپایی و تست‌های مثبت و میزان بستری‌ها در بخش‌های عادی و ویژه در حال افزایش است. دکتر زالی، کم کردن سفر‌های درون شهری و پرهیز از حضور در فضای‌های بسته را دو راهکار مطمئن در کاهش میزان ابتلا به کرونا عنوان کرد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* شرایط دریافت وام ودیعه مستاجران اعلام شد ... وزیر راه و شهرسازی گفت: حداکثر متراژ واحد مسکونی مستاجران تهرانی برای برخورداری از تسهیلات ودیعه در تهران ۷۵ متر است. آقای اسلامی افزود: در سایر شهر‌ها، حداکثر متراژ واحد مسکونی ۹۰ مترمربع در نظرگرفته شده است. وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: نکته مهم دیگر برای پرداخت این تسهیلات، وجود قرارداد رسمی اجاره، میان موجر و مستاجر است. به گفته آقای اسلامی، این تسهیلات پس از نهایی‌شدن به‌عنوان کمک‌هزینه ودیعه مسکن از طریق شبکه بانکی در اختیار مالکان قرار می‌گیرد. مستاجران فقط کارمزد تسهیلات را پرداخت می‌کنند.

* افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان، افزایش خرید اسلحه، افزایش موارد قتل و ناامنی در شهر‌های آمریکا...   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  
* همزمان با افزایش آمار روزانه ابتلای جهانی به کرونا، پیامد‌های اقتصادی این بیماری هم روز بروز آشکار‌تر می‌شود. کسری بودجه دولت‌ها، حذف بسیاری از مشاغل و افزایش میلیونی آمار بیکاران، گوشه‌ای از پیامد‌های اقتصادی کووید ۱۹ است که گریبان کشور‌ها را گرفته است. اگرچه آمار جهانیء مبتلایان، به حدود دوازده میلیون و ۱۷۱ هزار نفر رسیده، خوشبختانه بیش از هفت میلیون نفر بهبود یافته اند.

* حساسیت ها‌ی کرونایی نباید کاهش یابد... فرمانده کل سپاه پاسداران در نشستِ ویدئو کنفرانسیِ قرارگاه بهداشتی، درمانی و زیستی دفاعیِ سپاه با اشاره به شیوع کرونا در کشور گفت: کلید موفقیت کشور در مواجهه با کرونا این است که درجه حساسیت دستگاه‌ها، نهاد‌ها و مردم کاهش پیدا نکند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  
* فرمانده مرزبانی کشور در بازدید از مرز‌های استان خوزستان گفت: آماده ایم مرز‌های کشور با کشور‌های همسایه را مطابق پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی کنیم.

* مرور چند خبر کوتاه:

-کمیته پایش تعهدات ارزی صادرکنندگان راه‌اندازی می‌شود. به گفته‌ی معاون گمرک ایران، هیچ گونه تسهیلات گمرکی به کارت‌های بازرگانی مشکوک اعطا نمی‌شود. رصد وضع بازگشت ارز صادراتی، ایجاد شفافیت، شناسایی صادرکنندگان واقعی، شناخت مشکلات و موانع و تسهیل فرآیند بازگشت ارز از اهداف کمیته پایش ارز بیان می‌شود.

-اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از مرداد. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، گفت: به غیر از افزایش سنواتی که در خرداد اعمال شد، متناسب با میزان دریافتی فعلی افراد بازنشسته و سنوات، از ماه آینده حقوق مستمری بگیران این سازمان از ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

-بانک مرکزی با افزایش انتشار گواهی سپرده عام ۱۸ درصدی بانک‌ها موافقت کرد. براین اساس سقف انتشار «گواهی سپرده عام بانک ها» تا ۳۱ شهریورامسال، حداکثر به میزان ۲۰ درصد سپرده‌های بلندمدت خواهد بود.

-بنیاد مستضعفان هزینه ۲۰ میلیارد تومانی برق رسانی به مناطق محروم حاشیه چابهار را عهده‌دار می‌شود. رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه بازدید از محلات محروم حاشیه چابهار اعلام کرد: به تعداد مورد نیاز منطقه، بنیاد مستضعفان مدرسه و مراکز جامع سلامت احداث می‌کند.

-صندوق حمایت از صنایع پیشرفته از پرداخت ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به صنایع بخش کرونا خبر داد.

-آزمون‌های ورودی مدارس نمونه دولتی و استخدامی آموزشیاران، با رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی، فردا برگزار خواهد شد.

-فرمانده انتظامی کرمان از کشف بیش از ۱/۵ تن مواد مخدر جاسازی شده در بونکر سیمان خبر داد.

-یارانه نقدی تیرماه ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. اقساط وام یک میلیون تومانی دوران کرونا به مبلغ ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان از این ماه کسر می‌شود.

* دبیرکل سازمان ملل درباره ادامه درگیری‌های داخلی لیبی و پیامد‌های دخالت خارجی هشدار داد. آنتونیو گوترش در نشست آنلاین شورای امنیت، گفت: حمایت تسلیحاتی طرف‌های خارجی، درگیری‌های لیبی را وارد مرحله جدیدی کرده. گوترش بن بست در تحقق راه حل سیاسی را غم‌انگیز دانست و افزود: برگزاری انتخابات ملی تنها راه حل بحران لیبی است. گوترش گفت: سازمان ملل بر خروج مزدوران خارجی، خلع سلاح گروه‌های مسلح و برقراری آتش بس تاکید می‌کند.

-نماینده دولت وفاق لیبی هم در نشست انلاین شورای امنیت گفت: چند کشور قصد دارند با سیطره بر لیبی منابع نفتی آن را غارت کنند.
وی افزود: ما با راه حل سیاسی فراگیر موافق، اما با طرح‌های یکجانبه به سود برخی طرف‌ها مخالف هستیم.

* مرور چند خبر خارجی:

-چین در واکنش به اقدام آمریکا، محدودیت‌هایی برای مسئولان این کشور در نظر گرفت. این کشور همچنین دعوت واشنگتن را برای پیوستن به مذاکرات مربوط به معاهده سلاح هسته‌ای بین آمریکا و روسیه رد کرد. چین شرط حضور دراین نشست را کاهش زرادخانه هسته‌ای آمریکا تا حد زرادخانه پکن اعلام کرد.

-ارتش ونزوئلا از سرنگون کردن هواپیمای با شماره ثبت آمریکا خبر داد. این هواپیما که گمان می‌رود متعلق به مافیای مواد مخدر باشد، غیرقانونی وارد حریم ونزوئلا شده بود.

- بر اثر سقوط جرثقیل ۲۰ متری در شرق لندن ۱ نفر کشته شد. در این حاثه چهار نفر دیگر مصدوم شدند.

-رانش زمین براثر سیل مرگبار در ژاپن چندین خانه را تخریب کرد. شمار تلفات سیل چند روز گذشته در جنوب غرب ژاپن به ۶۰ نفر رسید. براثر سیل همچنین خسارات سنگینی به مردم وارد شد.

-معمار خلاق در شهر آنتورپ بلژیک ساختمانی را با استفاده از پرینتر سه بعدی در مدت ۱۵ روز ساخت و به بهره برداری رساند. ساختمان ساخته شده را می‌توان نخستین ساختمان دو طبقه در جهان نامید که تمامی بخش‌های آن به کمک پرینتر سه بعدی ساخته شده است. برچسب ها: اخبار ، مشروح ، مشروح 13

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اخبار مشروح مشروح 13 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی سیستان و بلوچستان بهره برداری رئیس مجلس کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۵۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار جو پایدار و افزایش نسبی دما در البرز

آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از استقرار جو پایدار و روند افزایش نسبی دما تا اواسط هفته آینده در استان البرز است.

وی با اشاره به اینکه امروز پنج شنبه آسمان صاف و جمعه صاف تا قسمتی ابری است، افزود: شنبه و یکشنبه نیز آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی در بعضی ساعات است.

کد خبر 6088572

دیگر خبرها

  • جوی آرام و پایدار در لرستان
  • برای افزایش تعطیلات هفتگی کار کارشناسی نشده است
  • استقرار جو پایدار و افزایش نسبی دما در البرز
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • افزایش دمای هوای کرمانشاه
  • قیمت نفت افزایش یافت
  • آل اسحاق: افزایش تعطیلی‌ها در کشور مخالف تحقق شعار سال است
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا