Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@23:35:12 GMT

استان سمنان پیشرو در اجرای طرح کاداستر

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۵۱۹۶

استان سمنان پیشرو در اجرای طرح کاداستر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد علی سفیدیان معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان  با اشاره به اینکه طرح کاداستر در بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان سمنان اجرا شده است،گفت: شهرستان‌های شاهرود و سمنان بیشترین میزان اجرای کاداستر از لحاظ مساحت را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: شهرستان‌های سرخه، میامی، آرادان، گرمسار، دامغان و مهدیشهر نیز به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

محمد علی سفیدیان تصریح کرد: استان سمنان در اجرای طرح کاداستر از استان‌های پیشرو کشور است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ابراز داشت: اجرای این طرح از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و سایر اعتبارات ملی صورت می‌گیرد.

او بیان کرد: مشخصه‌های زمین مانند اندازه، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی و یا حقوقی در اجرای طرح کاداستر به نقشه بزرگ مقیاس اضافه می‌شود.

سفیدیان اظهار داشت: اهداف اصلی اجرای طرح کاداستر اراضی، اِعمال استاندارد‌های کاداستر در نقشه‌های اجرای مقررات تثبیت مالکیت دولت، ایجاد سامانه کاداستر اراضی ملی و دولتی منطبق بر پایگاه ملی اطلاعات مکانی و اخذ اسناد تک‌برگی اراضی ملی و دولتی است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به دستورالعمل کاداستر ملی گفت: این دستورالعمل شامل مطالعه و اسکن پرونده، جمع‌آوری اطلاعات مکانی، تشکیل بانک اطلاعاتی، تطبیق اطلاعات با طبیعت (جانمایی) و ارائه راهکار‌های اجرایی، تدوین و برنامه اجرایی کاداستر، کمیته فنی و ممیزی، اعمال اصلاحات کمیته ممیزی و تهیه کاداستر پلاک، تهیه نهایی کاداستر و پیاده‌سازی و بهره برداری سامانه کاداستر اراضی ملی است.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری اجرای طرح کاداستر اراضی ملی اجرای طرح کاداستر استان سمنان اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۵۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری

به گزارش خبرگزاری مهر، نصرت الله نیکو با بیان اینکه یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی کشاورزی این استان در سال گذشته به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است، افزود: این میزان اراضی کشاورزی در قالب ۴۹ طرح در سطح استان انجام شده است.

وی بیان کرد: همچنین یک هزار و ۹۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی در قالب ۱۳۰ طرح با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در دست اجرا برای سامانه‌های نوین آبیاری است.

به گفته وی استان قزوین رتبه ۱۰ در سطح کشور برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری را به خود اختصاص داده است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای اجرای طرح سامانه‌های نوین ابیاری تا کنون بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی به سنانه نوین ابیاری تجهیز شده است.

نیکو اضافه کرد: تعهد اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در این استان ۳ هزار هکتار است که امیدواریم با تأمین بموقع اعتبار بتوان به این هدف دست یافت.

کد خبر 6087945

دیگر خبرها

  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • همایش حدنگاری برای تسهیل اجرای کاداستر برگزار شد
  • استرداد ۵۰ هکتار اراضی ملی البرز
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان