Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین، امروز در نشست رسانه‌ای اندیشکده چین-آمریکا گفت روابط پکن و واشنگتن در پایین‌ترین سطح از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بین این دو کشور قرار دارد.

وانگ یی در این نشست اظهار کرد «مسئله نگران‌کننده‌تر این است که روابط چین و آمریکا که یکی از مهمترین روابط دو جانبه در جهان است با شدیدترین چالش از زمان برقراری روابط دیپلماتیک (میان دو کشور) رو به رو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزیر امور خارجه چین اضافه کرد «برخی سیاستمداران آمریکا در تلاشند چین را به عنوان مخالف و حتی دشمن به تصویر بکشند، زیرا آن‌ها درصدد محدود کردن توسعه چین و از میان بردن همکاری پکن و واشنگتن هستند.» وانگ یی گفت «اول آنکه چین و آمریکا نباید به دنبال تغییر ساختار یکدیگر باشند. در مقابل، آن‌ها باید با هم همکاری کنند تا راه‌هایی برای همزیستی مسالمت آمیز سیستم‌ها و تمدن‌های مختلف پیدا کنند.»

این وزیر همچنین گفت که سیاست پکن در قبال واشنگتن ثابت است، زیرا چین با هدف بهبود روابط با «حسن نیت و اخلاص» تلاش می‌کند.

روابط آمریکا و چین اخیراً به دلیل اختلافات در تجارت، وضعیت هنگ کنگ و  شیوع کرونا در میان دیگر اختلافات رو به وخامت گذاشته است. برخی سیاستمداران آمریکایی از جمله دونالد ترامپ بار‌ها و بار‌ها چین را به اقدامات غیرمنصفانه در تجارت، نقض حقوق بشر و تجاوز به وضعیت ویژه هنگ کنگ متهم کرده اند. چین این اتهامات را رد کرده و به نقض انواع قوانین بین المللی از طرف آمریکا اشاره کرده است.

واشنگتن همچنین پکن را متهم می‌کند که در مراحل اولیه شیوع ویروس کرونا، اطلاعاتی را در این زمینه مخفی کرده است. همچنین برخی مقامات آمریکایی مدعی هستند که شواهدی مبنی بر اینکه منشا این ویروس یک آزمایشگاه چینی است در دست دارند. پکن همه این اتهامات را رد می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روابط چین و آمریکا دونالد ترامپ ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا، امروز شنبه در اظهاراتی ادعاهای وزارت امور خارجه آمریکا درباره دست‌داشتن سرویس‌های اطلاعاتی روسیه در حمله‌های سایبری علیه اروپا را دروغی تحریک‌آمیز دانست.

آنتونوف اعلام کرد: ما این‌دست اظهارات را مثالی دیگر برای دیپلماسی بلندگوها و دلیلی برای تمایل توصیف‌ناپذیر واشنگتن برای گرفتن انگشت اتهام ارتکاب اشتباه‌های مرگبار به سوی روسیه می‌دانیم.

سفیر روسیه در آمریکا گفت: ما بارها و بارها به آمریکایی‌ها گفته‌ایم که اگر شکی دارند باید آن را از طریق کانال‌های رسمی، به همراه ارایه حقایق مشخص و دلایل ملموس منتقل کنند.

آنتونوف تصریح کرد: مقام‌های آمریکایی، به آسانی، هیچ دلیلی برای اثبات نکات اعلامی (ادعاهای) خود ندارند. روشن است که این داستان‌های دروغین و تحریک‌آمیز، همچون سال‌های گذشته، با نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش خواهند یافت.

سفیر روسیه در واشنگتن تاکید کرد: تبلیغات دروغین و نپذیرفتن آشکار برگزاری گفت‌وگوهای حرفه‌ای امنیت اطلاعات بین‌المللی را کاهش می‌دهد.

کد خبر 6096128

دیگر خبرها

  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است