Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@01:21:31 GMT

حمله جنگنده‌های ترکیه به شمال عراق

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۵۳۹۹

منابع آگاه از حمله مجدد امروز جنگنده‌های ترکیه به استان دهوک در منطقه کردستان عراق خبر دادند. ناطقان: یک منبع آگاه امنیتی در منطقه کردستان عراق از حمله مجدد امروز جنگنده‌های ترکیه به این منطقه و آوارگی صدها خانواده از روستاهای کوهستانی آن به بهانه مبارزه با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) خبر داد.

این منبع در گفت‌وگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم»، تصریح کرد: جنگنده‌های ترکیه صبح امروز نیز به صورت گسترده مناطقی از شمال عراق با بمباران کردند و روستاهای کوهستانی در ناحیه «شیلادزی» در شهرستان «العمادیه» واقع در استان دهوک را هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه هنوز هیچ اطلاعاتی درباره میزان خسارات جانی و مالی این حمله در دست نیست، گفت: این ناحیه تقریبا به یک ایستگاه دایمی برای هدف قرار دادن از سوی نیروهای ترکیه تبدیل شده است. صدها نفر از خانواده‌های ساکن این منطقه به دلیل بمباران‌های مستمر ترکیه، منازل خود را ترک کرده‌اند و خود را به مرکز این ناحیه رسانده‌اند.

این منبع افزود: جنگنده‌های ترکیه اغلب روستاهای واقع در کوه «کاره» در شهرستان العمادیه را هدف قرار می‌دهند.

دیروز، چهارشنبه نیز جنگنده‌های ترکیه چندین ناحیه در منطقه کردستان را بمباران کردند.

امروز «احمد الصحاف» سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق، امروز، در گفت‌و‌گویی مطبوعاتی از گزینه‌های پیش روی این کشور در پاسخ به حملات ترکیه به شمال عراق خبر داد و گفت:‌ «به‌شدت اقدامات نظامی تحریک‌آمیز و یک‌جانبه ترکیه را محکوم و رد می‌کنیم. تأکید می‌کنیم که هماهنگی با دولت عراق صورت نگرفته است. این اقدامات باعث افزایش تنش در نوار مرزی میان دو کشور خواهد شد و کمکی به تلاش‌های صورت گرفته در زمینه مبارزه با تروریسم در منطقه نخواهد کرد حتی بر امنیت منطقه اثر خواهد گذاشت. لذا از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که به نقش خود در زمینه حمایت از عراق در حق دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضیش عمل کنند».(جزئیات بیشتر)

ترکیه  از ۱۴ ژوئن گذشته عملیات گسترده با نام «پنجه عقاب» و از ۱۷ ژوئن عملیات «پنجه ببر» را در شمال عراق،  با هدف نابودی عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) آغاز کرده است که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی مواجه است اما آنکارا بی‌توجه به این اعتراض‌ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد.

پ‌.ک‌.ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی ترکیه را از سر گرفت و طبق آمار دولتی، تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر در جریان عملیات‌ پ.‌ک.‌ک جان خود را از دست داده‌اند. منبع: فارس برچسب ها: جنگنده‌های ترکیه ، شمال عراق ، حمله مجدد

منبع: ناطقان

کلیدواژه: جنگنده های ترکیه شمال عراق حمله مجدد جنگنده های ترکیه شمال عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۵۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری گفت که هنوز برنامه‌ای برای سفر رئیس‌جمهور ترکیه به واشنگتن وجود ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گزارش‌ رسانه‌های ترکیه درباره احتمال سفر رئیس‌جمهور «رجب طیب اردوغان» به واشنگتن و دیدار با «جو بایدن»، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا را تکذیب کرد.

کربی در نشست خبری روز پنجشنبه در پاسخ به سوال یک خبرنگار که درباره احتمال سفر اردوغان به واشنگتن طی دو هفته آینده وجود دارد در حالی که او به تازگی با میزبان یکی از سران حماس بود گفت: «هیچ چیز در برنامه در خصوص سفر رئیس‌جمهور اردوغان وجود ندارد. بنابراین، نظری درباره این مسئله ندارم.»

پیش از این برخی منابع رسانه‌ای از جمله رسانه‌های ترکیه گزارش داده بودند اردوغان روز 9 ماه می برای دیدار با جو بایدن به واشنگتن سفر خواهد کرد. پیش از این روسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست‌های بین‌المللی با یکدیگر دیدار کرده بودند اما دو طرف در کاخ سفید دیداری با یکدیگر نکرده‌اند.

روزنامه حریت ترکیه هم امروز جمعه (7 اردیبهشت) گزارش داده که پس از سفر «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین، حماس به ترکیه، برخی از لابی‌های مرتبط با اسرائیل در تلاش بوده‌اند سفر رجب طیب اردوغان به واشنگتن را لغو کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا در ماه ژانویه فروش 40 فروند جنگنده اف‌16 به ترکیه و نوسازی جنگنده‌های موجود اف‌16 آن کشور را تأیید کرده بود.  تأیید این مجوز پس از آن صورت گرفت که آنکارا برای عضویت سوئد در ائتلاف ناتو چراغ سبز نشان داد.

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریماردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه داردکدهای سفر اردوغان به عراقرئیس‌جمهور عراق به اردوغان: تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • هرج‌ومرج در منطقه با حمله اسرائیل به رفح
  • تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه/ حمله موشکی به سدیروت+فیلم
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • برجای ماندن چندین شهید و زخمی در بمباران بامدادی غزه