Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری مصوبه ۱۱ تیر امسال هیئت دولت مبنی بر افزایش سقف وام مسکن روستایی از ۴۵ به ۵۰ میلیون تومان را که بنیاد مسکن در ابتدای اسفند سال گذشته به دولت پیشنهاد داده بود، به بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه، بانک مرکزی باید سهمیه هر یک از بانک‌های عامل برای اعطای تسهیلات ساخت، نوسازی و بهسازی به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی، شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و حاشیه شهرها را به بانک‌ها تعیین و ابلاغ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نحوه ضمانت این تسهیلات، به صورت سفته زنجیره‌ای تعیین شده است.

سود وام ۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، ۵ درصد بوده و سازمان برنامه و بودجه از محل ردیف بودجه سنواتی مصوب در خصوص مابه التفاوت ۵ درصد با نرخ مصوب سود تسهیلات در شورای پول اعتبار را به بانک‌های عامل پرداخت می‌کند.

بنیاد مسکن موظف است تا سهمیه هر استان از این ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات را مشخص کرده و به بانک مرکزی اعلام کند؛ این بنیاد همچنین مسئولیت نظارت بر ساخت و ساز روستایی با استفاده از خدمات سازمان نظام فنی روستایی را بر عهده خواهد داشت.

گفتنی است سه شنبه این هفته (۱۷ تیر) علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست خبری اعلام کرد: اجرای وام ۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به محض ابلاغ به بانک مرکزی، لازم الاجراست.

کد خبر 4969984

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسکن روستایی وام مسکن ویروس کرونا قیمت دلار بورس بانک مرکزی ایران قیمت نفت قیمت یورو وزارت جهاد کشاورزی وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی تولید نفت قیمت سکه بهار آزادی قیمت طلا وزارت راه و شهرسازی مصرف برق بانک مرکزی مسکن روستایی بنیاد مسکن ۵۰ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۶۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند

محسن مه آبادی فرماندار چناران گفت: زمین واحد‌های ذکر شده در قالب اجاره ۹۹ ساله از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان واگذار شد و تسهیلات ذکر شده نیز ۲ میلیارد ریال بود که در ماه‌های پایانی سال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و برخی متقاضیان این مبلغ را دریافت کرده اند.

وی گفت: تعدادی از واحد‌های مسکونی روستایی ذکر شده اکنون تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است و بقیه در مراحل مختلف ساخت و ساز از جمله در مراحل پایانی تولید هستند.

فرماندار چناران گفت: پارسال سهمیه ساخت مسکن روستایی شهرستان چناران ۳۷۶ دستگاه تعیین شد که پرداخت تسهیلات میزان هدفگذاری بیشتر بوده است.

مه آبادی افزود: امسال سهمیه ساخت مسکن روستایی چناران با اعطای تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی، ۴۴۰ واحد مسکونی تعیین شده است و دیروز در نشستی با دهیاران و بخشداران شهرستان چناران برای تحقق این هدف، ارتقای طرح تحول روستایی و افزایش مشارکت و جهش تولید در شهرستان برنامه ریزی و هم اندیشی شد.

وی اضافه کرد: با توجه به این که میزان مقاوم سازی منازل روستایی چناران از میانگین استانی و کشوری پایین‌تر است، موضوع ساخت و ارتقای ایمنی منازل روستایی در گفتگو با دهیاران و مدیر بنیاد مسکن شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد