Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،این فعالیت اعتراضی تحت عنوان«اعتصاب برای زندگی سیاه پوستان» توسط سندیکاها و سازمان های حقوق بشری غیرسودآور برگزار می شود.

انتظار می رود ده ها هزار نفر از کارکنان در فست فود ها، آسایشگاه ها و فرودگاه ها در 25 شهر آمریکا در روز 20 جولای سر کار نروند.

همچنین کارکنانی که نتوانند یک روز کامل اعتصاب کنند با دست کشیدن از کار خود به مدت 8 دقیقه با اعتصاب کنندگان همراهی می کنند؛ این 8 دقیقه همان دقایقی است که افسر سفید پوست پلیس شهر«مینیاپولیس»زانوی خود را روی گردن فلوید سیاه پوست گذاشت و باعث مرگش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر آن، اعتصاب کنندگان در چند شهر تظاهراتی برای بزرگداشت قربانیان خشونت پلیس برگزار می کنند.

«آش لی وودارد هندرسون» یکی از برگزارکنندگان اعتصاب گفت: «قدرت شرکت ها تهدیدی برای عدالت نژادی به شمار می رود.تنها راه مبارزه با کسانی که به مبارزه با نژادپرستی پایبند نیستند همین است».

شرکت کنندگان در این اعتصاب همچنین خواستار ایجاد شرایط بهتر برای کارگران دارای دستمزد پایین و بهبود اوضاع آنها در عرصه سلامت می شوند.

در تحولی دیگر، آخرین بررسی‌ها از صدا و تصاویر جدیدی که از لحظه بازداشت «جورج فلوید» به دادگاه ارائه شده، نشان می‌دهد که او بیست بار تکرار کرده که نمی تواند نفس بکشد و از درک شووین، افسر پلیس، خواسته تا به‌خاطر «مادر و فرزندانش» پایش را از روی گردنش بردارند.

جمله جدیدی هم که در این ویدئوها شنیده می شود جالب توجه است: «آنها (نیروهای پلیس) من را خواهند کشت.»

جورج فلوید، سیاه پوست آمریکایی روز ۲۵ ماه مه پس از آنکه نزدیک به ۹ دقیقه زانوهای افسر پلیس روی گردنش بود در ۴۶ سالگی جان باخت. مرگ او آغازگر یکی از کم‌سابقه‌ترین اعتراضات ضدنژادپرستی سال‌های اخیر در ایالات متحده بود.

در ویدئوی جدیدی که توسط دادگاه منتشرشده است بارها جمله «نمی توانم نفس بکشم» شنیده می شود، جملات تکراری که می‌تواند اتهامات افسران پلیس همراه با عامل قتل را بیشترکند.

در یکی از ویدئوها به وضوح صدای جورج فلوید در اولین ثانیه‌های بازداشت شنیده می شود که می‌گوید: «مشکل تنگناهراسی دارم و خواهش می‌کنم، التماس می‌کنم، نمی‌توانم در خودروی پلیس بنشینم.»

فلوید ۴۶ ساله بر این باور بود که احتمالا به‌دلیل مشکل تنگناهراسی امکان دارد در خودروی پلیس جان خود را از دست بدهد. همچنین جمله دردناک دیگری که به‌تازگی منتشر شده است نیز شنیده می‌شود: «به مادرم بگویید که عاشقش هستم، به فرزندانم بگویید که دوستشان دارم. من می‌میرم چون نمی‌توان نفس بکشم.» در این ویدئوها می‌شنویم که افسر پلیس به فلوید می گوید: «وقتی می‌گویی نمی‌توانی نفس بکشی دهنت را ببند، حرف زدن انرژی زیادی از تو می‌برد.»

«توماس لین» یکی از چهار پلیس حاضر در لحظه بازداشت تمام ویدئوهای جدید را در اختیار دادگاه قرار داده است. وی انتظار دارد تا با این کار از اتهامات خود بکاهد.

دو پلیس دیگر «الکساندر کوئنگ» و «تو تائو» به‌دلیل اتهام همدستی و انفعال در جریان قتل جورج فلوید محاکمه خواهند شد. کارشناسان قضایی در ایالات متحده می‌گویند که دست کم ۴۰ سال زندان در انتظار ۴ پلیسی است که در این قتل شرکت داشته اند.

علت دستگیری جورج فلوید استفاده از یک اسکناس ۲۰ دلاری تقلبی بود. 

 

اخبار مرتبط معترضان خواستار کناره گیری ترامپ شدند/ استقرار 1600نیروی ارتش در واشنگتن/کشته ها به 10 نفر رسید میلیاردر آمریکایی خواستار 14میلیارد غرامت به سیاه پوستان شد توئیت ظریف، پمپئو را خشمگین کرد ادامه اعتراض ها در آمریکا و برقراری حکومت نظامی در ایالت جورجیا یک حادثه نژادپرستانه جدید و زشت در آمریکا

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا نژادپرستی در آمریکا اعتراض ها در آمریکا جورج فلوید قتل جورج فلوید اعتصاب در آمریکا سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح نور اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند

مجید میراحمدی معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه طرح نور با قوت و تدبیر به کار خود ادامه خواهد داد، گفت: همه ما باید در مورد دفاع از پلیس، اقتدار پلیس و ایجاد یک محیط امن در جامعه تلاش کنیم و همگان باید پلیس را مورد حمایت قرا دهیم.

به گزارش فارس، سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در گفت‌وگویی با اشاره به اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) توسط فرماندهی انتظامی در سراسر کشور اظهار داشت: همانظور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند مسئله حجاب یک امر قانونی و واجب شرعی است؛ در قانون‌عدم رعایت حجاب جرم‌انگاری شده و این قانون مربوط به سالیان گذشته است و مربوط به دوره جدید نیست.

میراحمدی با اشاره به اتفافات سال ۱۴۰۱ که در کشور رخ داد، گفت: پس از شکست امنیتی در جنگ ترکیبی آن سال سرویس‌های اطلاعاتی دشمن به دنبال دستآوردسازی بود و به تعبیر نظامی‌ها با کشف حجاب یک سرپلی را بگیرند و از طریق این سرپل سایر اهداف خود از جمله برهنگی، اخلاقی و حتی ضدیت با دین را توسعه دهند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: بنابراین هسته اصلی هدایتگر و پیشران مسئله بی‌حجابی در کشور سرویس‌های اطلاعاتی دشمن و در راس آن رژیم صهیونیستی است، و لذا امروز رسانه رژیم صهیونیستی (اینترنشنال) تمرکز اصلی خود را روی این موضع قرار داده تا طرح نور فراجا را با شکست مواجه کنند وآنان را وادار به عقب‌نشینی کنند واین سرپل را حفظ کنند.

فراجا در طرح نور به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند

میراحمدی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی با برنامه‌ریزی‌ها مختلف و با بهره‌گیری از رسانه به میدان آمده است، اظهار داشت: اقلیت کم تعداد، اما چشم پرکن کسانی که کشف حجاب کردند اغلب بدون آگاهی از پشت پرده‌ها و در اثر هیجانات جوانی و فضای مجازی تاثیرگذار در این حوزه بدون اینکه ازنقشه دشمنان مطلع باشند و یا عنادی در این زمینه داشته باشند و ضدیتی با اسلام داشته باشند اقدام کردند و اکثریت قریب به‌اتفاق با تذکر پلیس تمکین می‌کنند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اضافه کرد: صبر و خویشتنداری و یا کم کاری تدریجا باوری غلطی را ایجاد کرده بود که گویی کشف حجاب از جانب مسئولین پذیرفته شده است و یا در مقابل اقدام تحمیلی دشمن کاری ساخته نیست در حالی که اصلا اینگونه نبود و نیست.

وی گفت: فراجا در این طرح به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند و مدبرانه و با نیت مشفقانه و دلسوزانه اقدامات خود را انجام می‌دهد؛ اینکه دشمنان می‌گویند فراجا این مسئله‌ای را بدون حمایت و همراهی انجام می‌دهد مطلقا حرف درستی نیست و همه مسئولین قوا بلاتفاق بر اجرای قانون تاکید دارند و حامی فراجا هستند. اگر جایی هم لازم باشد تذکرات و ارشادات خود را مطرح می‌کنند، اما حامی و پشتیبانند.

وی افزود: ازسوی دیگر عفاف و حجاب یکی از مطالبات مردمی است و مردم در این مدت که این طرح اجرا می‌شود یک مورد نداشتیم که نسبت به اجرای طرح اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند.

طرح نور با قوت و تدبیر به کار خود ادامه می‌دهد

میراحمدی با اشاره به حمایت مردم از اجرای طرح نور خاطرنشان کرد: طرح نور با قوت و تدبیر به کار خود ادامه می‌دهد و فرماندهی انتظامی کشور و دستگاه قضایی هم مراقبت می‌کنند تا مسئله‌ای که خارج از ضوابط و قوانین باشد از سوی مامورین خدمتگزار به ملت صورت نگیرد. ضمن آنکه ما قدردانیم زحمات یکایک افراد پلیس هستیم.

استانداران در سراسر کشور خود را موظف به حمایت فراجا می‌دانند

وی بیان کرد: استانداران ما در سراسر کشور خود را موظف به حمایت و پشتیبانی از عزیزان فراجا در حمایت ازحقوق مردم وحفظ ارزش‌ها می‌دانند؛ باید این را بدانیم که اگر اقتدار پلیس تضعیف و شکسته شود هیچ کس نمی‌تواند مطمن به امنیت جانی، مالی، نوامیس خود باشد و به ضرر تمام ملت و به نفع جانیان، تبهکاران تروریست‌ها سارقان و دشمنان است.

میراحمدی اضافه کرد: زیر سوال بردن اقتدار پلیس و تضعیف آن به نغع هیچ ایرانی با هر گرایش و سلیقه‌ای نیست؛ کسانی که در همین ایام تحت تاثیر هیجانات اقدام به کشف حجاب کردند زمانی که مورد تعدی مزاحمین نوامیس قرار گرفتند با پلیس تماس می‌گیرند و از پلیس استمداد می‌طلبند و پلیس برای مقابله با اراذل و اوباش و جلوگیری از تعدی وارد عمل می‌شوند.

وی افزد: همه ما باید در مورد دفاع از پلیس، اقتدار پلیس و ایجاد یک محیط امن در جامعه تلاش کنیم و همگان باید پلیس را مورد حمایت قرا دهیم.

میراحمدی یادآور شد: دشمنان به دنبال این هستند کوچکترین نقطه ضعفی از پلیس پیدا کنند و با بزرگ‌نمایی آن احساسات عمومی را برانگیخته کنند که البته پلیس با هوشمندی مسیر خود را ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • پس از گذشت 13 سال؛ ریو فردیناند همچنان از جان تری کینه به دل دارد
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  •  تداوم تجمعات حامی غزه برغم سرکوب پلیس؛ تظاهرات در دانشگاههای جورج واشنگتن و کالیفرنیا
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • لشگرکشی گارد مسلح به دانشگاه ها؛ اعتراض‌ دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه به خشونت کشید | ببینید
  • گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه؛ درگیری پلیس با دانشجویان
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح نور اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند