Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@13:09:56 GMT

پخش ناله‌های جرج فلوید در دادگاه آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۷۷۹۶

پخش ناله‌های جرج فلوید در دادگاه آمریکا

طبق متن آخرین سخنان شهروند سیاه‌پوست آمریکایی که توسط پلیس به‌قتل رسید، وی پیش از مرگش بیش از ۲۰ بار گفته بود نمی‌تواند نفس بکشد.

به گزارش مشرق، دادگاه مسئول رسیدگی به پرونده قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس شهر «مینیاپولیس»، متن کامل مکالمات او و اقسران پلیس را منتشر کرد.

ببینید: عکس/ بازگشت دوباره گارد ملی آمریکا به خیابان‌ها عکس/ اعتراضات آمریکا وارد فاز مسلحانه شد

به نوشته روزنامه «دیلی صباح»، طبق تصاویر به‌دست آمده از دوربین نصب شده بر روی لباس افسر پلیس حاضر در این صحنه قتل، فلوید پیش از مرگش بیش از ۲۰ بار به مأموران گفته بود نمی‌تواند نفس بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مکالمات منتشر شده از سوی دادگاه، فلوید حین دستگیری از مأموران می‌خواهد او را وارد خودرو پلیس نکنند زیرا از «ترس از فضای بسته» رنج می‌برد.

بیشتر بخوانید: چین خطاب به کاخ سفید؛ بگذارید مردم آمریکا نفس بکشند

هنگامی که مأمور پلیس فلوید را به زمین انداخته و زانوی خود را بر روی گردنش قرار می‌دهد او می‌گوید: «اینجا در حال مرگ هستم».

فلوید در همین حین بیش از ۲۰ بار می‌گوید نمی‌تواند نفس بکشد اما افسری که زانوی خود را روی گردن وی قرار داده است به حرف وی اعتنایی نمی‌کند و می‌گوید: «حرف نزن... فریاد نزن... حرف زدن اکسیژن زیادی مصرف می‌کند».

سپس فلوید که از ادامه زندگی‌ خود نا امید شده بود گفت: «مادر دوستت دارم. به فرزندانم بگو که دوستشان دارم. دارم می‌میرم».

 فلوید در آخرین کلماتی که پیش از جان باختن به زبان می‌آورد می‌گوید: «آن‌ها دارند مرا می‌کشند. آن‌ها دارند مرا می‌کشند. نمی‌توانم نفس بکشم».

انتشار ویدئوی به قتل رسیدن جورج فلوید در شبکه‌های مجازی خشم عمومی را برانگیخت و موجب شد هزاران نفر از مردم آمریکا و جهان به خیابان‌ها بریزند و به اعتراض علیه تبعیض نژادی بپردازند. این اعتراضات به کشورهای انگلیس، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و دیگر کشورهای جهان نیز کشانده شد.

«درک شوین» مأمور پلیسی که با قرار دادن زانوی خود بر روی گردن فلوید موجب مرگ او شد، به‌همراه دیگر افسران پلیس حاضر در صحنه مورد بازداشت قرار گرفتند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم جورج فلوید اعتراضات آمریکا استرالیا ژاپن انگلیس دادگاه آمریکا نیوزیلند آمریکا مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۷۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان فلسطین در نیویورک پرچم آمریکا را آتش زدند+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، تارنمای رسانه آمریکایی "فریدام نیوز" (FreedomNews.tv) ساعاتی پیش خبر داد که حامیان فلسطین در "روز خشم" در شهر نیویورک تظاهرات کرده و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

در جریان تظاهرات دیشب که با سرکوب شدید پلیس روبرو شد، تعدادی از معترضان پرچم فلسطین را بر بنای یادبود سربازان آمریکایی به اهتزاز درآورده و پرچم آمریکا را در برابر آن به آتش کشیدند.

حامیان فلسطین که در حمایت از شهر رفح به خیابان های منهتن سرازیر شده بودند، برخی از خیابان ها را نیز با موانع مسدود کرده و با پلیس درگیر شدند.

به دنبال این تظاهرات، پلیس نیویورک تعدادی از حامیان فلسطین را دستگیر و شرکت کنندگان این رخداد را متفرق کرد.

اندکی پس از موافقت حماس با طرح آتش‌بس، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب (۱۸ اردیبهشت) در بیانیه‌ای تأیید کرد که کابینه جنگ اسرائیل به حمله زمینی به رفح رای مثبت داده است.

براساس گزارش دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، کابینۀ جنگ این رژیم به اتفاق آرا تصمیم به ادامه عملیات در رفح گرفت تا به ادعای خود «فشار نظامی بر حماس را برای آزادی اسرا و دستیابی به دیگر اهداف جنگ» ادامه دهد.

ساعاتی بعد رژیم صهیونیستی به رفح حمله کرد که بر اثر آن پنج تن از جمله یک کودک شهید شدند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سومین سوگواره فرهنگی و مذهبی «نی ناله» فراخوان داد
  • حامیان فلسطین در نیویورک پرچم آمریکا را آتش زدند+ فیلم
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز
  • روایت یک دانشجو از حمله پلیس آمریکا به دانشگاه کالیفرنیا + فیلم
  • ببینید | نظر جالب رئیسی درباره برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان!
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • در آمریکا چه خبر است؟