Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر مکارم گفت: بخش قابل توجهی از زیرساخت های آزمایشگاهی ما در حال تامین است و در همین راستا پک کامل آزمایشگاهی به ارزش ۵ میلیارد تومان از وزارتخانه دریافت شده و در منطقه  مستقر کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، امروز ۲۰ تیر نخستین جلسه هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در سال جاری، در سالن جلسات ستاد این دانشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«اصغر مکارم» در این جلسه، با اشاره به این که بخش قابل توجهی از زیر ساخت های آزمایشگاهی ما در حال تامین است، گفت: پک کامل آزمایشگاهی به ارزش 5 میلیارد تومان از وزارتخانه دریافت شده و در منطقه  مستقر کردیم در بحث اکسیژن ساز که در بیماری کرونا مهم است خوشبختانه ۳ دستگاه جدید برای بیمارستان های امام خمینی (ره)، کاشانی جیرفت و 12 فروردین کهنوج خریداری می شود و دستگاه های قدیمی نیز تقویت می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان این مطلب که در بحث خرید تجهیزات و وسایل حفاظتی برای پرسنل و بیمارستان ها تقریبا از آغاز بیماری کرونا هیچ مشکلی نداشتیم و این موضوع به درستی از همان ابتدا مدیریت شد، تصریح کرد: بیش از نیمی از نمونه های ارسالی مثبت شد این یعنی اپیدمی در منطقه تثبیت شده و باید مردم سه اصل بهداشتی مهم در این زمینه را رعایت کنند که متاسفانه مردم رعایت نمی کنند و هر روز شاهد افزایش آمار ابتلا و مرگ به دلیل بیماری کرونا در جنوب کرمان هستیم.

وی اظهار کرد: علی رغم مشکلات اقتصادی کشور توانسته ایم با عنایت خداوند و تلاش همکاران بخش عمده ای از 200 پروژه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت که بعد از طرح تحول سلامت آغاز شده بود را به بهره برداری برسانیم و تقریبا 35 پروژه  در حال اجرا داریم.

 مکارم بیان کرد: 60 پروژه با حضور هاشمی و 60 پروژه نیز با حضور نمکی در منطقه افتتاح شد و همچنین 35 پروژه نیز آماده افتتاح می باشد و 35 پروژه نیز در حال اجرا است و هیچ پروژه ای هم در این دوران کرونا تعطیل نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: وضعیت پرداختی پرسنلی نیز در وضعیت خوبی است و در مقایسه با بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی در کشور معمولا ۶ ماه جلوتر هستیم.

وی با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در جنوب کرمان اظهار کرد: بیماری در منطقه حدود 15 فروردین سال جاری آغاز شد و به دلیل محدودیت ها در کشور و همکاری کلیه نهادها و مسئولین منطقه،  آمار ما زیر 20 مورد مثبت بود، اما بعد از برداشته شدن محدودیت ها آمار کرونا در منطقه صعودی شد و اواسط خرداد ماه به حداکثر رسید.

مکارم ابراز کرد: تاکنون 2 هزار و 94 مورد مثبت ابتلا به کرونا را در منطقه جنوب کرمان داشته ایم که از این تعداد 800 مورد بستری شدند، وضعیت خاصی است که برای مردم عادی شده علی رغم این که مرگ نیز اتفاق می افتد ما قریب 4 درصد مرگ و میر بیماران کرونا را داشتیم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در خاتمه با بیان این مطلب که قبل از 15 فروردین میزان مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا در منطقه ۳ مورد بود و تاکنون این آمار به 72 مورد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳ بخش آی سی یو فعال در بیمارستان امام خمینی (ره) و یک بخش در بیمارستان 12 فروردین کهنوج داریم که می‌توان گفت؛ از قریب 50 تختی که در منطقه داریم، تقریبا ظرفیت پر شده است و اگر این سیر ابتلا ادامه پیدا کند، شاید توان پاسخگویی بیشتر را نداشته باشیم هر چند تاکنون توانستیم مدیریت کنیم تا مردم دچار مشکل نشوند.

گفتنی است؛ نخستین جلسه هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در سال جاری، با حضور اعضای هیئت امنا و معاونان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در سالن جلسات ستاد این دانشگاه برگزار شد.

 

در این جلسه علاوه بر ارائه عملکرد دانشگاه در مقابله با بیماری کووید 19، تقسیم کاری برای اعضای هیئت امنا در حوزه های مختلف و تصویب مصوبات اختصاصی دانشگاه کتابچه « برنامه استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی جیرفت» رونمایی شد.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا آزمایشگاه کرونا دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیماری کرونا جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۷۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام دلفان امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی لرستان هشت پروژه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان داشته است، اظهار داشت: یکی از این پروژه‌ها بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد بوده که ابتدا ۲۳ درصد پیشرفت داشت که الان پیشرفت فیزیکی آن به ۶۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد تخت‌های این بیمارستان از ۵۱۵ تخت به ۶۱۱ تخت رسیده است، افزود: اگر پرداخت اعتبار این بیمارستان به همین روال باشد، سال آینده افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه بیمارستان «رازی» کوهدشت نیز ۵۵ درصد پیشرفت داشته که اعتبارات آن تأمین نشده است، ادامه داد: اگر اعتبار آن اختصاص پیدا می‌کرد، روند پیشرفت آن بیشتر می‌شد.

دلفان با بیان اینکه بخشی از اعتبارات این بیمارستان باید از سوی سازمان مدیریت و بخشی هم توسط وزارت بهداشت تأمین می‌شد، گفت: سازمان مدیریت نتوانسته سهم خودش را عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه بیمارستان «گهر» دورود نیز ۲۵۶ تخت دارد و ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: سه پروژه دیگر سفر دولت شامل درمانگاه «بزنوید»، «چمن سلطان» و امامزاده «محمدحسن» تکمیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: همچنین زایشگاه خرم‌آباد که جز مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان بوده نیز عملیاتی و تکمیل شده است.

کد خبر 6087655

دیگر خبرها

  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • انتقال مادر باردار از ارتفاعات جیرفت با بالگردبه بیمارستان
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا