Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر مهدی قلیان‌اول معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع خبرنگاران گفت: فعالیت عملیاتی ۱۷۷ گروه بازرسی به منظور نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های مشهد و بینالود "طرقبه‌شاندیز" آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  او افزود: فعالیت این تیم‌های بهداشتی در قالب کمیته نظارتی ویژه اجرای پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا انجام می‌شود.   معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بدین منظور ۳۶۵ نیروی بهداشتی و بازرسی در قالب تیم‌های مشترک بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت دارند که این نیرو‌ها از سازمان‌های مختلف به همراه بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد فراخوان شده‌اند.   قلیان‌ بیان کرد: در این برنامه تیم‌های بازرسی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی اماکن عمومی، صنوف، بسته بودن تالار‌های پذیرایی، محل‌های برپایی تجمعات مختلف، کارخانجات و کارگاه ها، ادارات، موسسات، پاساژها، مهمانپذیرها، مناطق تفریحی و واحد‌های عرضه مواد غذایی نظارت دارند.   او تصریح کرد: این نظارت‌ها بر اساس بازدید‌ها و شکایت‌های مردمی از طریق سامانه ۱۹۱ صورت می‌گیرد و در ابتدا برخورد به صورت تذکر و اخطار خواهد بود و در صورت بی‌توجهی به اخطار‌ها برخورد قانونی اعمال خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: از هفته آینده فعالیت تیم‌های بهداشتی در سایر شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز راه‌اندازی خواهد شد.   برخورد  قانونی با اصناف در صورت عدم رعایت پرتکل های بهداشتی حسین شرافتی مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی نیز به خبرنگاران گفت: به منظور مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا از ۱۵ تیر ماه امسال استفاده از ماسک در مجامع عمومی، ادارات و برای تمامی مردم در کشور اجباری شده است و باید همه پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت کنیم.   او افزود: به منظور به دستور استاندار خراسان رضوی، کمیته نظارت و ارزیابی متشکل از کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دادستانی و نمایندگی استانداری تشکیل شد که اکنون شاهد فعالیت این کمیته در شهر مشهد و شهرستان طرقبه شاندیز هستیم.   مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: هدف این است که ابتدا با تذکر و اخطار برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدامات پیشگیری و آموزش دنبال شود و اگر صنوف مختلف، مهمانپذیرها، تالار‌ها و ادارات استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند با هماهنگی قضایی برخورد قانونی اعمال خواهد شد.

شرافتی بیان کرد: موج دوم کرونا با رفتار‌های متفاوت از این ویروس، پیر و جوان، زن و مرد، کودک و بزرگسال نمی‌شناسد و همه باید نسبت به این موضوع هشیار بوده و پروتکل‌های بهداشتی را برای مقابله با بیماری رعایت کنید.بیشتربخوانید: کرونا به رگبار بسته است/رشد سه برابری تعداد بستری‌شدگان کرونا در مشهد   اعمال محدودیت  رفت و آمد درون شهری شهناز رمارم رئیس شورای اسلامی  مشهد گفت: با توجه به موج دوم شیوع این بیماری همه‌گیر، ستاد استانی مقابله با کرونا و سیاستگذاران کلانشهر مشهد باید فکری کنند و به عنوان یک راهکار، محدودیت رفت و آمد درون شهری را دوباره برقرار کنند.

او افزود: امروز در شهر مشهد مشاهده می‌شود بسیاری از مردم ماسک ندارند در حالی که فاصله‌گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک ۲ عامل مهم در مقابله با شیوع ویروس کرونا در جامعه بسیار مورد تاکید است.

رئیس شورای اسلامی  مشهد ادامه داد: در موج دوم شیوع ویروس کرونا همه رکورد‌ها شکسته شده، اما بدون توجه به موج دوم اوج‌گیری آن سالن‌های عروسی، مجالس تعزیه و اجتماعات عمومی در شهر مشهد برقرار است.   منبع:ایرنا انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی محدودیت های کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد پروتکل های بهداشتی استفاده از ماسک موج دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۸۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند

ایسنا/قم مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: در تصادف یک دستگاه پژو یک نفر جان خود را از دست داد.

 بنابر گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم بر اثر واژگونی یک دستگاه پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۳۰ آزاد راه حرم تا حرم، متاسفانه سه نفر مصدوم شدند و یک نفر هم جان خود را از دست داد.

 اورژانس ۱۱۵ قم سه دستگاه آمبولانس برای خدمات رسانی به مصدومان اعزام که پس از دریافت خدمات اولیه درمانی به بیمارستان منتقل شدند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند