Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، گزارش مقام ارشد سازمان ملل درباره غیرقانونی بودن جنایت آمریکا در ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تا حدی باعث عصبانیت واشنگتن شده که در جدیدترین واکنش، سکان‌دار وزارت خارجه این کشور آن را رد کرد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا که در زمان فعالیت‌های خود در دولت و کنگره آمریکا مواضع شدیداً ضد ایرانی خود را به نمایش گذاشته، این بار در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما گزارش فریبنده گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره ترورهای هدفمند از طریق پهپادهای مسلح در مورد ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی را رد می‌کنیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که در گزارش سازمان ملل بر غیرقانونی بودن این جنایت تروریستی تاکید شده اما پامپئو مجدداً سعی کرد به شهادت رساندن سردار سلیمانی را توجیه کند: «ایالات متحده درخصوص مبانی قوانین بین‌المللی برای حملات شفاف بوده و همواره برای حفاظت از آمریکا اقدام خواهد کرد».

 

 

«اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه ترورهای غیرقانونی و خودسرانه در دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر این سازمان روز گذشته (پنجشنبه) با غیرقانونی خواندن ترور سردار سلیمانی، گزارش خود را در این باره به نشست شورای حقوق بشر ارائه کرد.

در این نشست نمایندگان کشورهای ایران، سوریه و عراق این جنایت آمریکا را محکوم کرده و دیگر کشورها از جمله انگلیس، فرانسه، هلند، سوئیس، استرالیا، ونزوئلا و کوبا نیز آن را غیرقانونی و نقض منشور سازمان ملل توصیف کردند.

ارتش آمریکا بامداد ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ طی یک عملیات تروریستی به دستور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور، سردار سلیمانی و شماری از همراهان ایشان از جمله «ابو مهدی المهندس» معاون شهید سازمان الحشدالشعبی را لحظاتی بعد از ترک فرودگاه بغداد به شهادت رساند. 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سردار سلیمانی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۹۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش

نیروهای دریایی مراکش ۸۵ مهاجر را از خطر غرق شدن نجات دادند.

به گزارش ایسنا، طبق بیانیه منتشر شده از سوی نیروهای مسلح مراکش این مهاجران، غیرقانونی و اتباع کشورهای جنوب صحرای آفریقا هستند.

پس از ارائه کمک‌های اولیه، مقامات محلی آنها را به منظور طی مراحل قانونی به نیروهای امنیتی تحویل داده‌اند.

کشورهای شمال آفریقا مانند تونس، لیبی و مراکش به دلیل نزدیکی به دریای مدیترانه به عنوان نقطه عزیمت مهاجران غیرقانونی برای رسیدن به اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش آناتولی، وزارت کشور مراکش در بیانیه خود در ۲۳ ژانویه سال جاری میلادی (۲۰۲۴) اعلام کرده بود سال گذشته ۷۵ هزار و ۱۸۴ مهاجر غیرقانونی دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • سخنرانی ترومن پس از بمباران هیروشیما / عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ / تراژدی منابع مشترک چیست؟ / لذت رانندگی با شورلت‌های کلاسیک
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • عملیات «وعده صادق» میخی بر تابوت صهیونیست ها بود
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد