Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیشن، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری تلفنی با روزنامه‌نگاران از تعهد ایالات متحده آمریکا به حفاظت از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در مقابل  ایران خبر داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری «نشنال» امارات گفت: آمریکا به شیوه‌های مختلف به همکاران عرب خلیج فارس خود برای جلوگیری از تهدیدات موشکی ایران کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات در ادامه تلاش های آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل ایراد شد. 

به گفته  پمپئو، یکی از شیوه‌های حفاظت از اعراب خلیج فارس، ممانعت از پایان یافتن تحریم تسلیحاتی ایران است که اکتبر امسال به پایان می‌رسد .

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت کمک دوم واشنگتن، فروش تسلیحات آمریکایی به کشورهای عرب خلیج فارس است و جز این موارد راه‌های دیگری نیز وجود دارد که اطلاعات مربوط به آن به اطلاع عموم رسانده نمی‌شود.

پمپئو در نشست مطبوعاتی خود مدعی شد: ایران در تلاش است موشک‌هایی بسازد تا قابلیت گذشتن از سیستم پدافند هوایی کشورهای خاورمیانه را داشته باشد و هم‌چنین برد موشک‌هایش را افزایش دهد.

وی به برنامه پرتاب ماهواره ایران اشاره کرد و گفت: دنیا زرنگ‌تر از آن است که نداند جمهوری اسلامی در پوشش این فعالیت‌های به ظاهر صلح‌آمیز در تلاش است توانایی لازم برای ساخت موشک‌های دوربرد را به دست آورد. به نظر آمریکا مهم است که جامعه جهانی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران متحد شود؛ وگرنه خاورمیانه با بی‌ثباتی و وضعیت اسفناک جدی مواجه خواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت که ایالات متحده با هم‌پیمانان عرب خود بر روی تمدید تحریم تسلیحاتی ایران کار می‌کند، اما با این حال باز هم آمریکا می‌تواند امکانات و شرایط فروش تسلیحات بیشتری برای این کشورها جهت دفاع از تهدیدات موشکی ایران ارائه دهد.

کد خبر 4970187 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو تحریم تسلیحاتی ایران خلیج فارس ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق ویروس کرونا لبنان ایران عربستان سعودی روسیه دونالد ترامپ فلسطین افغانستان ترکیه سوریه الحاق کرانه باختری تسلیحاتی ایران خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  مارک بوتنگا، نماینده بلژیک در پارلمان اروپا می‌گوید همه روز در غزه محل انباشت اجساد و گور‌های دسته جمعی می‌یابیم. همه اینها نماد نسل کشی هستند. صد‌ها جسد که برخی از آنها یونیفرم پزشکی بر تن دارند. برخی از آنها با دست‌های بسته اعدام شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
ما تصاویر کودکان را می‌بینیم که تکه تکه شده اند. اتحادیه اروپا در برابر اینها چه می‌کند؟ ما در اینجا همکارانی داریم که شهامت حمایت از اسرائیل را دارند.
اگر بخواهم صادق باشد باید بگویم شرم، به خانه هایتان بروید و دیگر خارج نشوید.
اما اتحادیه اروپا به طور ویژه چه کاری می‌کند؟ وعده میلیون‌ها کمک بیشتر به اسرائیل می‌دهد و حتی تحریم تسلیحاتی اعمال نمی‌کند.
بله می‌تواند این کار را بکند، زیرا در سال‌های اخیر ما تحریم‌های تسلیحاتی علیه بلاروس، جمهوری آفریقای مرکزی، چین، ایران، لیبی، میانمار، کره شمالی، روسیه، سومالی، سودان، سودان جنوبی، سوریه، ونزوئلا، ترکیه، یمن و زیمبابوه اعمال کردیم. اما علیه اسرائیل نه، آنها در امان هستند.
چرا آنها در امان هستند؟
زیرا طرح استعماری آنها از سوی امپریالیسم اروپایی حمایت می‌شود.
در عمل هم این مسئله را با سلاح و میلیون‌ها کمک نشان می‌دهند.
به همین دلیل است که کشتار فلسطینی‌ها بدون همدستی مداوم اروپایی‌ها امکان پذیر نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود؛ به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود / به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود بود
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود /به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند