Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@02:28:37 GMT

پزشکان نگران تمدید پروانه طبابت خود نباشند

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۱۰۱۴

پزشکان نگران تمدید پروانه طبابت خود نباشند

معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی کل کشور با بیان این که این مجوز را گرفتیم که در سال ۹۹ پزشکان نیازی به امتیاز بازآموزی نداشته باشند، گفت: در سال آینده به ازای هر ۶ سال، همکاران باید ۱۵۰ امتیاز را برای تمدید پروانه مطب خود ارائه دهند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دکتر علیرضا سلیمی با اشاره به همه گیری بیماری کووید19 در کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه امکان حضور در همایش‌‌ها و برنامه‌‌های بازآموزی به صورت حضوری وجود ندارد و سال آینده نیز همکاران باید پروانه‌‌های طبابت خود را تمدید کنند، یکی از نگرانی‌‌های موجود این بود که پروانه‌‌ها تمدید نشود یا همکاران نتوانند امتیاز بازآموزی لازم را کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به دو مکانیسم برای رفع این مشکل و کاستن از دل نگرانی‌‌های جامعه پزشکی اشاره و تصریح کرد: با طراحی و اجرای برنامه‌‌های مجازی همکاران می‌‌توانند ضمن به روز کردن اطلاعات خود امتیاز لازم را کسب کنند که با رایزنی‌‌های انجام شده، قوانین نیز در این زمینه تسهیل شد و اعضای نظام پزشکی می‌‌توانند تمامی امتیاز خود را با شرکت در وبینارهای مجازی تامین کنند.

وی خاطرنشان کرد: احتمال می‌‌دادیم شاید تعداد وبینارها و برنامه‌‌های مجازی کافی نبوده و سقف امتیازات بالا نباشد بنابراین با رایزنی‌‌هایی که با وزارت بهداشت انجام دادیم، این مجوز را اخذ کردیم که برای سال 99 نیاز به امتیاز بازآموزی نباشد اما همکاران در سال آینده به ازای 6 سال؛ 150 امتیاز را ارائه دهند.

سلیمی خاطرنشان کرد: اگر پزشکی امتیاز 5 ساله‌‌اش کامل باشد؛ پروانه طبابت خود را دریافت می‌‌کند و اگر پزشکی، کمبود امتیاز دارد لازم نیست نگران باشد چون پروانه به او داده می‌‌شود ولی سال آینده باید این کمبود امتیاز را جبران کند و این امر بخشی از مشکلات و نگرانی همکاران ما را حل خواهد کرد.

برگزاری جشنواره آموزش علوم پزشکی در تیر ماه به‌صورت مجازی

انتهای پیام/

R7573/P/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی ایران ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی ایران ویروس کرونا وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی ویروس کرونا سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۱۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی

جواد شمسایی، با اشاره به آمار بررسی پرونده جامع محصولات CTD، افزود: میزان بررسی پرونده‌ها از ۹۳ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۸ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده و بیش از ۳۷ درصد رشد داشته و مدت زمان بررسی پرونده‌های حوزه نیز از ۴ ماه به زیر یک ماه کاهش یافته است.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو ادامه داد: میزان مصاحبه و ارزیابی صلاحیت مسئول فنی نیز ۳۴ درصد، رسیدگی و پاسخگویی به امور ترخیص بیش از ۱۴۰۰ درصد، صدور مجوز ترخیص با حداقل اسناد بیش از ۳۳۰ درصد در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی مخصوص مسئولان فنی شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده ملزومات دارویی، گفت: طی سال گذشته ۷ دوره آموزشی شامل ۴ جلسه ۲ GMP، جلسه CTD و یک دوره آموزش رگولاتوری برگزار شد و در سال جاری نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی یزد
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی در صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل