Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع می‌گویند رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان نامزدان پیشنهادی خویش را برای اداره وزارتخانه‌های این کشور به رئیس جمهور افغانستان سپرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع اعلام کردند که «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان وزاری پیشنهادی خویش را برای ریاست وزارتخانه‌های افغانستان به «اشرف غنی» رئیس جمهور این کشور سپرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این فهرست «مسعود اندرابی» به عنوان نامزد وزارت کشور، «فضل احمد معنوی» نامزد وزارت دادگستری، «انورالحق احدی» به عنوان نامزد وزارت زراعت و آبیاری، «نورالرحمان اخلاقی» به عنوان نامزد وزارت مهاجرین و «محب‌الله صمیم» نامزد وزارت اقوام و قبایل معرفی شده‌اند.

منبع به «رادیو آزادی» گفت که «مصطفی مستور» به عنوان نامزد وزارت دولت در امور صلح، «معصومه خاوری» نامزد وزارت مخابرات و فناوری، «نثار احمد غوریانی» نامزد وزارت تجارت، «سعادت منصور نادری» نامزد وزارت اقتصاد «بشیر احمد ته‌ینج» نامزد وزارت کار و امور اجتماعی، «کنشکا ترکستانی» نامزد وزارت تحصیلات عالی و «عباس بصیر» نامزد وزارت حمل و نقل معرفی شده‌اند.

در ادامه این فهرست که هنوز مورد تایید رسمی قرار نگرفته، «نجیب آقا فهیم» نامزد وزارت دولت در امور شهدا و معلولین و «عزیزالله آریانفر» نامزد ریاست اصلاحات اداری معرفی گردیدند.

«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان پیش از این عبدالله را مسئول تاخیر در تکمیل کابینه دانسته و تاکید کرده بود که دو نفر از نامزدان پیشنهادی عبدالله باید از میان جامعه زنان باشند و در غیر اینصورت فهرست نامزدان پیشنهادی را برای کسب رأی اعتماد به پارلمان نمی‌فرستد.

رئیس جمهور افغانستان: تکمیل کابینه جدید منتظر اقدام عبدالله استپارلمان افغانستان: ادامه کار وزارتخانه‌ها با سرپرست خلاف قانون استرئیس جمهور افغانستان: به معضل سرپرستی وزارتخانه‌ها پایان می‌دهیم

براساس توافقنامه دولت مشارکتی بین اشرف غنی و عبدالله، معرفی 50 درصد از اعضای کابینه دولت از جمله وزارتخانه‌های کلیدی از صلاحیت‌های عبدالله است اما در متن توافقنامه این وزارتخانه‌ها مشخص نشده‌اند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور افغانستان بیشتر بخوانید... پارلمان افغانستان: نامزد وزیران دو تابعیتی نمی‌توانند رأی اعتماد بگیرند متن کامل توافقنامه دولت مشارکتی «عبدالله» و «اشرف غنی»

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور افغانستان اخبار افغانستان رئیس جمهور افغانستان عنوان نامزد وزارت اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۱۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد

حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهور و سفیر ایران در حساب رسمی خود در «ایکس» نوشت: هفته جاری کابل پُرمشغله، پُربار و سراسر مسئله بود. گفتگوهای بسیار با مقامات عالی حکومت سرپرست افغانستان، ریاست دفتر یوناما، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه، جمعی از دیپلمات‌های مقیم و صاحب‌نظران و سیاستمدارانی داشتم که به یک موضوع توجه نشان می‌دادند: ابتکار کمیته تماس منطقه‌ای.

وی افزود: ابتکار کمیته تماس منطقه‌ای خود زمینه تولد نخستین کنفرانس همکاری‌های منطقه‌ای افغانستان را رقم زد تا آشکار سازد افغانستان مستقل، ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای را در بستر ایجاد یک سلسله توافقات جمعی با همسایگان دارد.

کاظمی قمی تصریح کرد: توافقاتی که براساس احترام به حاکمیت کشورها، تضمین و اجرای معاهدات دوجانبه و بین‌المللی، رعایت حسن همجواری و ترسیم منافع مشترک اثربخش خواهد بود.

نماینده ویژه ایران ادامه داد: بنابراین باید توجه داشت:

الف. قطار پیشرفت روندی که آغاز شده، متوقف نمی‌ماند.

ب. اراده عالی در مسیر نیل به مطلوب و گشایش دروازه‌های افغانستان به جهان برای ایفای یک نقش مسئولانه و مثبت خدشه‌ناپذیر است.

ج. سیاست‌گذاری‌ها در موضوعاتی چنین مهم را نباید متاثر از بیانات و اعلامات خبری تفسیر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • هشدار کنکوری مخبر به ۳ وزارتخانه
  • حسینی: تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده