Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: مبارزه پلیس با قاچاق کالا مبارزه با معلول است و باید علل قاچاق شناسایی شود و رونق قاچاق بخاطر عدم شناسایی نیازهای مردم است. - اخبار استانها -

سردار رحیم جهانبخش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان، در زمینه مقوله قاچاق کالا اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر میزان ورودی کالاهای قاچاق به استان رشد قابل توجهی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه قاچاق کالا یکی از بزرگ‌ترین مشکلات حوزه اقتصاد در کشور و به تبع آن استان زنجان به شمار می‌رود، تصریح کرد: این مقوله خود هم علت یک سری از بی بندوباری‎‌های اقتصادی و هم معلول برخی از مشکلات و مدیریت مسائل اقتصادی است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه قاچاق از جنبه‌های مختلفی برای یک سیستم اقتصادی همچون سم عمل می‌کند، اضافه کرد: آسیب به چرخه و جریان تولید از مهم‌ترین پیامدهای آن به شمار می‌رود.

‌وی با تاکید بر اینکه عامل بسیاری از بیکاری‌ها در کشور، قاچاق کالا است چرا که کالای وارد شده می‌توانست در کشور تولید و برای جوانان اشتغالزایی شود، یادآور شد: این کالاهای قاچاق به واسطه منفعت‌طلبی عده‌ای خاص و با دور زدن قوانین وارد کشور می‌شود.

سردار جهانبخش با بیان اینکه منابع ارزی از دیگر مواردی است که تحت تاثیر قاچاق کالا قرار می‌گیرد، افزود: به جای اینکه منابع ارزی مصروف تولید، تجهیز خطوط و به‌روزرسانی صنایع شود برای ورود کالاهایی که توان تولید آن در داخل وجود دارد ریال هزینه می‌شود.

وی آسیب فرهنگی را از دیگر پیامدهای قاچاق کالا عنوان کرد و گفت: کالاهای قاچاق وارد شده با فرهنگ ایرانی سازگار نیست و خانواده‌ها را به سوی مدپرستی و اشرافی‌گرایی سوق می‌دهد و نسل آینده را دچار انگاره‌های فرهنگی خواهد کرد که نکته با اهمیتی محسوب می‌شود.

گزارش ویدئویی| ورزشگاه 15 هزار نفره زنجان 15 ساله شد/ آیا زیتون زنجان به ثمر می‌نشیند؟گزارش ویدئویی| در رثای طلبه‌ای که گره‌گشای مشکلات مردم بود/ چرا امام جمعه فقید قیدار محبوب شد؟گزارش| کفش هیدج گرفتار گرداب بی‌تدبیری مسئولان / حمایت از تولید فقط در حد شعار

‌فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر اینکه فساد از دیگر آسیب‌های قاچاق کالا به شمار می‌رود، تشریح کرد:کالایی که به شکل غیر قانونی وارد کشور می‌شود از پروسه مبدا تا مقصد فسادهایی ایجاد می‌کند و چه بسا یکی از عوامل نهادینه شدن فسادهای اقتصادی در کشور می‌تواند معضل قاچاق باشد.

وی ناجا را یکی از بازوهای حاکمیت و نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت برای مبارزه با قاچاق دانست و ابراز کرد: اقدام نیروی انتظامی در این راستا به صورت سلبی است.

‌سردار جهانبخش با تاکید بر اینکه قاچاق زایده بسیاری از سازوکارهای نامطلوب اداری و مدیریتی به شمار می‌رود، افزود: برخورد پلیسی با این موضوع، یک برخورد با معلول بوده که اثرگذاری بالایی ندارد چرا که باید با علت‌های قاچاق مبارزه کرد که در حوزه مدیریت و ماموریت پلیس نیست.

وی گفت: مدیریت عرضه، تقاضا، مدیریت تولید به سوی تامین نیازهای داخلی، شناخت نیازها، حذف رانت‌ها، حذف خلاهایی که عامل نشت منابع ارزی به سوی جریان مخرب قاچاق شود باید مورد توجه باشد.

‌فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه لوازم خانگی از جمله کالاهای مطرح در حوزه قاچاق به شمار می‎رود، گفت: عدم شناسایی نیاز مردم در جامعه و عدم تامین به موقع آن، ما را گرفتار معضل قاچاق خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مردم در حال حاضر به سوی تولیدات داخلی در حوزه لوازم خانگی اقبال نشان می‌دهند، افزود: باید مسئولان و فعالان این حوزه نیاز مردم را نیازسنجی کنند و کالایی با کیفیت و مورد استقبال مردم تولید کنند.

سردار جهانبخش با تاکید بر اینکه امروزه مصرف کالاهای لوکس در خانواده‌ها به یک چالش اساسی در حوزه فرهنگ تبدیل شده است، تصریح کرد: یکی از کالاهای قاچاق اختصاص به ظروف تزیینی، لوکس و دکوراسیون دارد که با خود دید تجمل‌گرایی و اشرافی‌گرایی داشته و در حال حاضر همه طبقات و به فراخور درآمد خود به نوعی درگیر این موضوع شده‌اند و متاسفانه فضای مجازی به این امر بیشتر دامن زده و و مردم به سوی مصرف‌گرایی می‌روند.

وی ادامه داد: قاچاق کالاهای غیرضروری و تزیینی و لوازم آرایشی امروز به عنوان یک چالش مطرح است و پلیس به شدت با واردکنندگان غیرقانونی در این حوزه برخورد می‌کند.

‌عالی‌ترین مقام انتظامی استان زنجان با بیان اینکه تحریم فرصتی بود تا رقبای بی‌کیفیت در حوزه کیف و کفش، البسه از صحنه خارج شوند، گفت: خوشبختانه امروزه مردم به تولیدات داخلی بیشتر روی آورده‎اند چرا که امکان خرید برندهای خارجی برای هر کسی وجود ندارد و در حال حاضر قاچاق در حوزه البسه و پوشاک کاهش بسیار خوبی داشته است.

وی به بیشترین کشفیات قاچاق در استان زنجان اشاره کرد و گفت:  لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم آشپزخانه و تزیینی بیشترین کشفیات قاچاق را در استان زنجان به خود اختصاص داده‌اند.

‌سردار جهانبخش ضعف در برندسازی داخلی را از مهم‌ترین مسائل حوزه پوشاک عنوان کرد و گفت: توجه به نیاز طبقه جوان و ذائقه مصرف‌کننده هم در این راستا از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: بهترین پارچه‌ها تولیدات کشور ما است اما سایر کشورها بدون برند از ما خریداری کرده و با برند خودشان آن را وارد بازار می‌کنند که باید این مشکلات برطرف شود.

فرمانده انتظامی استان زنجان در پایان شناسایی نیازهای اساسی خانوار و تدارک عرضه داخلی برای آن و شناسایی نیازهای کاذب خانواده‌ها و کم رنگ کردن آنها با فرهنگ‌سازی را از مهم‎ترین راهکارها برای مبارزه با کالای قاچاق عنوان کرد.

گفت‌وگو از فاطمه حیدری

انتهای پیام/ی

R7707/P/S6,59/CT2 بیشتر بخوانید... گزارش ویدئویی| ورزشگاه ۱۵ هزار نفره زنجان ۱۵ ساله شد/ آیا زیتون زنجان به ثمر می‌نشیند؟

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمانده انتظامی استان زنجان انتظامی استان زنجان سردار جهانبخش شمار می رود کالاهای قاچاق شناسایی نیاز حال حاضر قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۱۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق در قزوین

سرهنگ بیژن خدایی فرمانده انتظامی شهرستان قزوین گفت: ماموران یگان امداد در راستای ماموریت‌های محوله بررسی خودرو‌های مشکوک در عوارضی شماره سه به یک دستگاه خودرو ایسوزو مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: ماموران پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق، که فاقد هرگونه مجوز حمل از سازمان غله و اداره صمت بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین با اشاره به اینکه راننده به همراه خودرو و کالای قاچاق جهت سیر مراحل قانونی تحویل پلیس امنیت اقتصادی شد، بیان کرد: برخورد با سودجویان و قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان خواست درصورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کشف ۱۳ گوسفند قاچاق در خودرو سواری
  • کشف ۱۰ میلیارد ریال سوخت قاچاق در بندرلنگه
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • کشف یک و نیم تن بادام قاچاق در امیدیه
  •  کشف بیش از ۵۶۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان سمنان
  • کشف ۵ تن چوب جنگلی قاچاق در کلاردشت
  • کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • کشف بیش از ۱۰ تن چوب قاچاق در گچساران
  • کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق در قزوین