Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سید حسین مومنی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلی قدس افزود: هیچ‌کس نباید اجازه بدهد که دشمن در خاک قم با آرامش قدم بزند مسوولان نباید در چنین شرایطی بی‌تفاوتی پیشه کنند.

مومنی تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند چهره پاک عفاف و حجاب را در شهر مقدس قم از بین ببرند.

وی ادامه داد: مسئولان قم در برابر موج بی‌عفتی و بی‌حجابی به خود بیایند چراکه حفظ چهره معنوی و دینی خواسته و مطالبه عمومی مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم یادآور شد: مسئولان فرهنگی قم باید در برابر بی‌حجابی و بی‌عفتی حساس شوند و در این مسائل تا این حد بی‌تفاوت نباشند.

وی مدعی شد: وضعیت ادارات و پاساژها و فروشندگان زنان فروشنده در آن‌ها بی‌هیچ عنوان مناسب نیست و از چهارچوب‌های عرفی و شرعی شهری چون قم به‌عنوان آشیانه اهل‌بیت(ع) خارج است.

مومنی در عین حال گفت: ما با اشتغال زنان مخالف نیستیم اما کار کردن زن را در قالب چهارچوب‌های حیا و حجاب قبول داریم.

وی تاکید کرد: مسئولان فرهنگی و مدیران استان به داد قم برسید و نگذارید فرهنگ حجاب و حیا از این استان رخت بربندد.

به گفته وی، وقتی در خیابان‌ها، فروشگاه‌ها و همچنین ادارات قدم می‌زنیم جلوه‌های بی‌حجابی و بی‌حیایی را به‌وضوح مشاهده می‌کنیم.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم گفت: از ائمه جمعه تقاضا داریم قم را به چند منطقه فرهنگی تحت اشراف ائمه جمعه تقسیم کنند و به‌صورت مستمر نسبت به فرهنگ‌سازی حجاب و حیا برنامه‌ریزی و اقدام شود.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم گفت: در دو ماه گذشته لباس‌هایی در مغازه‌ها و پاساژهای فروخته می‌شود و برخی از زنان با چنان وضعیتی در سطح خیابان‌ها قدم می‌زنند که هیچ ارتباطی با شهری چون قم ندارد.

مومنی اظهار داشت: قم نباید محلی به تاخت‌وتاز و بی‌حیایی عده‌ای هنجارشکن در سطح کشور تبدیل شود.

وی تصریح داشت: دشمن با استفاده از فرصت کرونا، مسائل معیشتی و همچنین تهاجم فرهنگی به چهره معنوی قم یورش برده است.

وی با اشاره به سخنانی از امام راحل بیان کرد: عفت، حیا و حجاب از جنود عقل و فطرت انسان است و در مقابل آن فحشا و بی‌حجابی از جنود شیطان و برخلاف اصول و قواعد فطری است.

مومنی ابراز داشت: عقل و دین ملازمان یکدیگر هستند وکسی که رفتار و سیره بی‌دینی را در پیش بگیرد عاقل به معنای واقعی آن نیست.

سخنران پیش از خطبه های جمعه در قم در بخش دیگری از سخنانش از مسوولان خواست که با مردم با راستی سخن بگویند و مردم ظرفیت پذیرش زمینه‌های مشکلات را به‌خوبی دارند.
وی تصریح کرد: فقر، بیکاری و معیشت کمر مردم را خم کرده و اشک بسیاری از پدران و فرزندان جوانشان را درآورده است از مسئولان تقاضا داریم به فکر مردم باشید و باقی صالحاتی از خود بر جای بگذارید.
وی عنوان داشت: مسوولانی که آمار می‌دهند وضعیت عمومی را بهبود بخشیدیم به کف جامعه بیایند تا ببینند مردم با چه مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند./

برچسب‌ها روز عفاف و حجاب حوزه علميه حرم حضرت معصومه (س) قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز عفاف و حجاب حوزه علميه حرم حضرت معصومه س قم روز عفاف و حجاب حوزه علميه حرم حضرت معصومه س قم پیش از خطبه های نماز جمعه قم سخنران پیش از خطبه بی حجابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۲۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه اختلاف نظر برخی مسئولان درباره مبارزه با بدحجابی، گفت: دلسوزان حجاب هر سلیقه‌ای دارند در میدان هستند، انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست و مشکل بی حجابی را حل نمی‌کند، مجلس و شورای نگهبان پای کار هستند و مطمئن باشید ما از دین عبور نمی‌کنیم و مسئولان نظام اسلامی هر کجا باشند فدائی دین هستند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: حجاب از ضروریات دین است، ده آیه در قرآن در مورد حجاب آمده است و صد‌ها روایت در این باره وجود دارد، مقام معظم رهبری فرموده اند؛ بی حجابی هم خلاف شرع است و هم خلاف قانون و به فضل خدا نظام اسلامی در مقابل این ناهنجاری خواهد ایستاد، کسی را به زور بهشت نمی‌بریم، اما نظام در برابر ناهنجاری می‌ایستد و عقب نشینی هم ندارد.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی
  • گزیده خطبه های نماز جمعه یاسوج
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • نماز جمعه سنندج
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه