Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@04:16:54 GMT

فساد و بی اخلاقی به مراتب از کرونا بدتر است

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۲۶۵۱

فساد و بی اخلاقی به مراتب از کرونا بدتر است

خطیب جمعه اراک گفت: فساد و بی اخلاقی به مراتب از کرونا بدتر است چراکه کرونا سلامت جسم ما را به خطر می اندازد ولی فساد ارزش های ما را نابود می کند .

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های امروز نماز جمعه اراک با بیان اینکه جوانان تحت تاثیر جوسازی های دشمن قرار نگیرند و در راه صحیح که راه امام، رهبری و امثال شهید مطهری است، حرکت کنند، افزود: هر کس خواهان رستگاری است در صراط مستقیم حرکت کرده و خود را برای حضور در پیشگاه خداوند آماده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: هرچند در این راه ممکن است به درجه مقربان نرسیم، اما تلاش کنیم که به اندازه خودمان مورد عنایت خدای متعال و رسول او قرار بگیریم.

دری نجف آبادی در ادامه ضمن تقدیر از تمامی اقشار که در مسیر مبارزه با کرونا تلاش می کنند، اظهار کرد: رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در شرایط موجود یک ضرورت است و با توجه به اینکه این بیماری دوران کمون دارد، ممکن است بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی میزان شیوع آن را افزایش دهد.

وی اظهار کرد: باید کمک کنیم که کادر درمان فشار بیش از حدی را متحمل نشوند، گرچه نمی توان امور جامعه بویژه امور اقتصادی را تعطیل کرد ولی باید اصول بهداشتی را رعایت کرد.

وی افزود: استان مرکزی در ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور دومین استان درگیر بود ولی تلاش مردم و مسئولان باعث شد بیماری را کنترل کنیم و باید این شرایط حفظ شود و حداقل ها در این مسیر رعایت شود.

وی با تاکید بر اینکه کسب و کارها را نمی توان تعطیل کرد چون اقتصاد فلج می شود، اظهار کرد: در این شرایط باید به گونه ای عمل کرد که در عین فعالیت اقتصادی، بیماری شیوع و رشد پیدا نکند و در عین رعایت پروتکل های بهداشتی با غیرت دینی و اسلامی در جهت حرکت و رشد اقتصادی اقدام شود.

دری نجف آبادی گفت: کسانی که زمینه بیماری دارند بیشتر رعایت کنند، چون بهبودی آنها سخت تر است و در صورت ابتلا حتما باید در مراکز درمانی بستری شوند و این شرایط کار کادر درمان را بیشتر و سنگین تر می کند.

وی افزود: آثار سفرهای دو تا سه هفته قبل امروز در تعداد بالای مبتلایان قابل مشاهده است، پس باید از سفر و برگزاری مراسماتی همچون عروسی و عزا پرهیز شود.

وی در ادامه با اشاره به دهه کرامت گفت: زیارت امام رضا(ع) هرچند از راه دور در این ایام نورانی توصیه شده است. از امام جواد(ع) روایت شده است که زیارت ایشان افضل از زیارت امام حسین(ع) است.

وی همچنین با اشاره به ضرورت رعایت حجاب و عفاف گفت: در سال ۱۳۱۴ مردم در مسجد گوهرشاد برای اعتراض به کشف حجاب جمع شدند و رضاخان دستور کشتار آنان را صادر کرد و پنج هزار نفر در این واقعه کشته شدند.

وی یکی از دستاوردهای بزرگ‌ انقلاب را احیای حجاب و عفاف دانست و گفت: دنیای غرب به دنبال ترویج فساد و بی بندوباری است.

وی اطهار کرد: اسلام برای خانواده، اخلاق و عفاف ارزش بسیاری قائل است .یکی از دلایل عظمت حضرت یوسف(ع) عفاف ایشان است، همچنین قرآن در خصوص حضرت مریم(س) و عظمت ایشان نیز بسیار سخن گفته و بر عفاف و حیای ایشان تاکید کرده است چراکه برای دامان پاک ارزش قائل است و نمی خواهد اخلاق جاهلیت و فساد و منکرات، انسانها را آلوده کند.

دری نجف آبادی با بیان اینکه افتخار می کنیم‌که انقلاب اسلامی فرهنگ عفاف و اخلاق و خانواده را در جامعه ما احیا کرد، افزود: شخصیت زن و مرد وابسته به اخلاق و عفت و دین باوری است و این مهم باید در جامعه مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی گفت: این سرمایه ها که با خون شهدا و بزرگان دین حاصل شده باید قدر دانسته شده و حفظ شود و همگان چشم و دل و دامان و رحم پاک را مورد توجه قرار دهند .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی نماز جمعه اراك کروناویروس دری نجف آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۲۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،گزارش مرکز رصد فرهنگی با عنوان "ایران در آینه شاخص‌های جهانی فرهنگ" با تکیه بر داده‌های پیمایشی بین‌المللی منتشر شد.

طبق یافته‌های مرکز ملی رصد فرهنگی کشور نشان می‌دهد: ارزش‌های اخلاقی در ایران در مقایسه با وضع جهانی از جایگاه بالاتری برخوردار است.

بر اساس داده‌های مرکز رصد فرهنگی کشور، دزدی، خودکشی، خشونت خانگی علیه زنان و گرفتن رشوه غیراخلاقی‌ترین رفتار از نگاه مردم ایران است.

در گزارش مرکز رصد فرهنگی کشور، وضع ایران در شاخص‌های مختلف فرهنگی از جمله ارزش‌های اجتماعی، هنجار‌ها و کلیشه‌ها، خوشبختی و رفاه، سرمایه اجتماعی و اعتماد، ارزش‌های اقتصادی، تصور از فساد، مهاجرت، امنیت، دانش و فناوری، ارزش‌های مذهبی و اخلاقی و فرهنگ سیاسی مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس داده‌ها، ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان با کمترین نگرانی نسبت به وقوع جنگ است و از سویی دیگر احساس امنیت در ایران کماکان در مقایسه با میانگین جهانی، وضع مطلوب‌تری دارد.

داده‌های این گزارش علمی نشان می‌دهد در ایران ارزش‌های اخلاقی نیز در مقایسه با وضع جهانی از جایگاه بالاتری برخوردار است و می‌توان جامعه ایران را در مقایسه با دیگر کشور‌ها یک جامعه اخلاقی توصیف کرد.

داده‌های معتبر پیمایش جهانی نشان می‌دهد غیرقابل‌توجیه‌ترین رفتار نزد ایرانیان، دزدی، خودکشی، کتک‌زدن زن از طرف شوهر، گرفتن رشوه و همجنس‌گرایی است و مردم ایران بیش از میانگین جهانی نسبت به این بی‌اخلاقی‌ها موضع منفی دارند.

دیگر خبرها

  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور
  • حجاب و عفاف از مهم‌ترین مولفه‌های عزت خانواده است
  • حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است
  • نامه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • اذعان ژنرال صهیونیست به دستاورد راهبردی حزب‌الله/ حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است
  • بازیکنی که نگذاشت اوضاع گل‌گهر در دربی بدتر شود
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • انتشار وضعیت فرهنگی ایران در پیمایش ارزش‌های جهانی
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر