Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حسن پلارک» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار عتبات ایرنا با اشاره به شیوع ویروس کرونا و پیش بینی‌های لازم برای جلوگیری از گسترش کووید ۱۹ اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام گرفته و به رغم آمادگی ما برای اعزام زائران ایرانی به عتبات برای برگزاری آیین اربعین، اتخاذ هر گونه تصمیم‌گیری برای لغو یا برگزاری این مراسم معنوی به عهده ستاد مرکزی اربعین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال هر گونه اظهار نظر در این زمینه می‌تواند آثار منفی به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت عراق نیز تاکنون هیچ گونه تصمیمی برای لغو یا برگزاری آیین اربعین امسال اعلام نکرده، تصریح کرد: با عنایت به آمادگی ۲۹۰۰ موکب فعال و ثبت نام کرده در سامانه این ستاد در صورت عدم لغو برگزاری آیین اربعین هیچ گونه نگرانی در زمینه اسکان و پذیرایی از زائران با توجه به ظرفیت‌های پیش بینی شده وجود ندارد.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر اینکه هم اکنون مقدمات پذیرش بیش از ۲۰۰ موکب‌دار متقاضی دیگر در دست اقدام است، گفت : در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشت و کنترل وضعیت ویروس کرونا در منطقه و موافقت مسئولان ایرانی و عراقی آیین باشکوه اربعین حسینی همانند سال‌های گذشته در زمان مقرر با حضور میلیونی مردم برگزار می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در خصوص اسکان زائران اربعین هم این آمادگی وجود دارد که پذیرای ۲۰ میلیون نفر خواب باشیم.

پلارک در خصوص نام نویسی برای متقاضیان جدید موکب داری هم گفت: فراخوان سراسری در خصوص صدور پروانه فعالیت برای متقاضیان موکب دار در آیین اربعین  از ششم خرداد ماه آغاز شده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی افزود: متقاضیان پروانه فعالیت موکب‌داری در کشور می‌توانند برای ثبت درخواست خود به سامانه ستاد بازسازی عتبات عالیات (کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه) مراجعه و اقدام کنند تا بتوانند پس از طی مراحل اداری مجوزهای موکب‌داری خود  را دریافت کنند.

به گفته رییس کمیته مشارکت‌های مردمی اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر ایرانی برای انجام آیین اربعین حسینی از طریق مرزهای هوایی و زمینی راهی کشور عراق شدند.

برچسب‌ها اربعین حسینی ستاد بازسازی عتبات عالیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اربعین حسینی ستاد بازسازی عتبات عالیات اربعین حسینی ستاد بازسازی عتبات عالیات آیین اربعین ستاد مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۳۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز

به گزارش خبرنگار مهر، «پله های آسمان» عنوان جشنواره قرآنی است که همزمان با دهه فجر و در دو بخش «تقلیدی و تحقیق» و «حفظ یک و سه جز» با هدف نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه به ویژه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان و به صورت حضوری و مجازی در آذربایجان شرقی برگزار شد.

«زمینه سازی برای حل معضلات اجتماعی با استفاده از آموزه‌های قرآنی» از دیگر اهداف اصلی برگزاری این جشنواره قرآنی بود که بخش حضوری آن به صورت استانی و با ۸۰۰ شرکت کننده از شهرهای مختلف آذربایجان شرقی در دو زمینه حفظ و قرائت و برای سه گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۷ سال و ۱۸ تا ۲۴ سال برگزار شد.

«نماز، امانت دهی، حجاب و عفاف، ادب و خوش رفتاری، انفاق و کمک به دیگران، بررسی صحت اخبار دریافتی و احترام به والدین و بزرگترها» محورهای جشنواره «پله های آسمان» بوده که بخش مجازی آن نیز در زمینه‌هایی چون نقاشی، عکس نوشته و کاریکاتور، دل گویه، اینفوگرافی و کلیپ با ۵۴۳۰ اثر از شرکت کنندگان گروه‌های سنی مختلف ۷ تا ۲۵ سال به صورت کشوری برگزار شد.

آئین اختتامیه این جشنواره قرآنی پس از برگزاری بخش‌های مختلف و مشخص شدن منتخبان آن یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ عصر در بوستان قرآن کریم واقع در جلالیه تبریز و با حضور آیت الله سید محمدعلی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار و از نفرات برتر تجلیل خواهد شد.

در آئین اختتامیه جشنواره «پله های آسمان» که به همت مجمع قاریان تبریز و شهرداری منطقه ۷ و با همکاری تعدادی از دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی استان برگزار می‌شود، ۹۳ نفر از منتخبان بخش حضوری و ۷۶ نفر از منتخبان بخش مجازی و نیز جمعی از دست اندرکاران و برگزار کنندگان این جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

کد خبر 6088626

دیگر خبرها

  • استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور
  • محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد
  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی