Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@21:43:22 GMT

گزارش ویدیوئی تسنیم| بندر چابهار قطب تجاری ایران می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۳۸۳۵

گزارش ویدیوئی تسنیم| بندر چابهار قطب تجاری ایران می‌شود

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها ـ سرپرست وزارت صمت در جریان سفر به بلوچستان گفت: نگاه ویژه رهبری به سواحل مکران و شرق کشور عزم دولت را نیز جهت توسعه چند برابر و حجت را بر همه ما تمام کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت در پایان سفر دو روزه به سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نگاه ویژه مقام معظم رهبری به سواحل مکران و شرق کشور عزم دولت را نیز جهت توسعه این منطقه چند برابر و حجت را بر همه ما تمام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین مدرس خیابانی افزود: با توجه به پیشرفت خیلی خوبی که در یک سال اخیر در بندر چابهار شاهد هستیم، این پیشرفت سبب شده امروز در این بندر حرف برای گفتن داشته باشیم و تصور بر این است بندر چابهار به زودی سومین قطب تجاری ایران در جنوب کشور خواهد شد.

سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: در حال حاضر بخش خصوصی در بندر سهمی ندارد، بنابراین باید اطلاع‌رسانی شود و بندر چابهار را از لحاظ ظرفیت‌های مهم بندری معرفی کنیم تا نقش اساسی آن به خوبی برای سرمایه‌گذاران روشن شود.

مدرس خیابانی ظرفیت‌های خالی را اولویت اول وزارت صمت برشمرد و خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید بزرگترین جهش برای رونق  تولید استفاده از ظرفیت‌های خالی است که امروز احساس می‌کنیم در سیستان و بلوچستان و چابهار خیلی زیاد هستند، هم در حوزه تجاری، بازرگانی، معدنی و صنعتی که استفاده از آنها توسعه استان را به دنبال خواهد داشت.

گزارش ویدیوئی تسنیم از سفر رئیس بنیاد مستضعفان به منطقه بلوچستانسیستان و بلوچستان| بنیاد مستضعفان در نیروگاه چابهار 4000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند + فیلمخبر خوش فتاح به مردم چابهار؛ بنیاد مستضعفان هزینه زیرساخت‌های اساسی ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین چابهار را تقبل می‌کند

وی گفت : 1000 میلیارد دلار حجم ذخایر کشف شده در افغانستان و خیلی از کشورهای اروپایی است که چابهار می‌تواند با توجه به این ظرفیت به عنوان یک هاب توزیع مواد معدنی لحاظ شود.

خیابانی احیای کارخانه واحد ریسندگی بافت بلوچ ایرانشهر را از خواسته‌های مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: تکمیل فاز دوم بافندگی و پارچه بافی بافت بلوچ نقطه عطفی در توسعه جنوب استان سیستان و بلوچستان است و منطقه را متحول خواهد کرد و تلاش کردیم کارخانه را به حالت اول بگردانیم اما نیاز به ارتقای بیشتر دارد.

وی یادآور شد: همه دپارتمان‌های کارخانه سیمان تیس چابهار نصب شده و پیشرفت خوبی حاصل شده و حدوداً 50 میلیارد تومان برای اتمام پروژه  نیاز است که تامین منابع آن را از دو بانک سپه و صنعت معدن و تجارت قول دادند و مقرر است همزمان با ولادت حضرت رسول(ص) افتتاح شود و به بهره‌برداری خواهد رسید که با افتتاح این طرح قطعاً منطقه از لحاظ رشد اقتصادی تحت تاثیر قرار خواهد داد و رونق خوبی در پیشرفت و آبادانی آن ایجاد می‌شود.

مدرس خیابانی اشاره‌ای به کلنگ زنی مخازن بزرگ روغن در بندر چابهار کرد و گفت: اعتباری بالغ بر 150  میلیارد تومان برای پروژه مخازن روغن اختصاص پیدا کرده  و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک در بندر چابهار روغن هم تخلیه کنیم که ظرفیت این طرح 100 هزار تن است و اجرای آن با مشارکت بنیاد مستضعفان انجام و پس از بهره‌برادری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: استفاده از گذرگاه‌های مرزی استان را متحول خواهد کرد، مشخصاً از مرز بین‌المللی ریمدان آنچه را باید استفاده شود متاسفانه نشده، تلاش می‌کنیم از این مرز به  خوبی استفاده شود با وجود شرایط تحریمی وجود مرزهای مشترک با کشورهای همسایه بزرگترین پتانسیل و ظرفیت است که امیدوارم بتوانیم مبادلات تجاری با همسایه را تقویت کنیم چرا که کشور پاکستان بیش از 10 برابر ارقام کنونی ظرفیت صادرات و تجارت را دارد.

انتهای پیام/395/ی

R7843/P/S6,65/CT16 واژه های کاربردی مرتبط استان سیستان و بلوچستان بیشتر بخوانید... اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای تامین شبکه برق مناطق حاشیه ای چابهار از سوی بنیاد مستضعفان نماینده مردم چابهار: بنیاد مستضعفان به رفع محرومیت شهرستان دشتیاری ورود کند رئیس بنیاد مستضعفان: حل مشکلات کشور نیازمند تدبیر و برنامه‌ریزی است/نابودی دشمنان نزدیک است

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان صنعت معدن و تجارت بنیاد مستضعفان میلیارد تومان سرپرست وزارت بندر چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران

دریافت 33 MB

به گزارش خبرنگار مهر؛ جزیره تماماً ایرانی بوموسی یکی از جزایر سه گانه خلیج‌فارس است که امارات متحده عربی نسبت به آن ادعاهایی واهی دارد بر همین اساس دولت تلاش دارد تا با توسعه زیرساخت‌های گردشگری و حمل و نقلی این جزیره حضور گردشگران و رفت و آمد به این جزیره را تسهیل کند.

قطعاً اولین پیش‌نیاز برای تحقق این هدف احداث اسکله است که سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 6097417

دیگر خبرها

  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی تولیدات فاخر علمی است
  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی مرجعیت علمی 
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • حمایت ۳ میلیاردی بنیاد علم ایران از طرح‌های نوظهور و ۱.۵ میلیاردی از ریاضی‌دانان
  • حمایت ۳ میلیاردی بنیاد علم ایران از طرح‌های نوظهور و ۱.۵ میلیاردی از ریاضیدانان
  • عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است
  • فراخوان پویش سراسری «وعده صادق»
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد