Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شرکت آب منطقه ای اردبیل و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان نسبت به صدور سند مالکیت برای یک هزار و 940 کیلومتر از رودخانه های استان تاکید شد. 

20 تیر ماه با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقهای اردبیل و مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان چالشها و مسایل مربوط به امور ثبتی و اجرای قانون حدنگار و کاداستر و اخذ اسناد مالکیت برای اموال غیرمنقول دولتی بررسی و تفاهم نامه همکاری نیز منعقد و مبادله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقهای اردبیل با اشاره به رویکرد جدید شرکت در زمینه شفافیت در فعالیتها و صیانت از انفال، گفت: بر اساس اصل 45 قانون اساسی، تمامی بستر رودخانهها و منابع آبی در اختیار حکومت اسلامی بوده و انفال محسوب میشوند و در قانون توزیع عادلانه آب در ماده 1 ضمن تصریح بر اصل 45 قانون اساسی و همچنین ماده 2 قانون تعیین و نگهداری از بستر منابع آبی، صیانت و تولیت آن بر عهده شرکت آب منطقهای میباشد که بر همین اساس و در اجرای قانون، آزادسازیهای انجام شده اخیر در بستر منابع آبی من جمله رودخانهها انجام شده است.

 عباس جنگی مرنی افزود: در اجرای مقررات و قوانین حاکم از هرگونه دخل و تصرفات غیرقانونی جلوگیری میشود که این امر مهم در کلیه اموال غیر منقول دولتی مستلزم اقدامات ثبتی از جمله جانمایی املاک دولتی و کاداستر و اخذ اسناد مالکیت با همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک میسر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل همچنین در ادامه داد: حدود یک هزار و 940 کیلومتر از رودخانههای استان به صورت اطلاعات نقشهای به اداره کل ثبت اسناد و املاک جهت جانمایی ارسال شده است که انتظار می رود اقدامات لازم جهت صدور سند مالکیت انجام پذیرد.

وی تصریح کرد: در سطح استان حدود 10 سد بزرگ و 50 سد کوچک وجود دارد که بایستی اسناد مالکیت آنها با پیگیری همکاران شرکت آب منطقهای اردبیل و با همکاری اداره کل ثبت اسناد استان صادر گردد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از اقدامات شرکت آب منطقهای اردبیل در راستای اجرای قانون جامع حدنگار، در خصوص اهمیت اجرای این قانون نسبت به اموال و املاک باقیمانده با توجه به ضرورت امر و تاثیر آن در زیرساختهای توسعه استان با توجه به نامگذاری سال با عناوین سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد.

مهندس رحیم محمدی همچنین آمادگی خود را برای همکاری بیشتر نسبت به صدور اسناد مالکیت اموال و داراییهای شرکت آب منطقهای اردبیل اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه مقرر شد با توجه به جانمایی نقشههای یک هزار و 940 کیلومتر از رودخانههای استان در سیستم کاداستر، اداره کل ثبت اسناد نسبت به تثبیت و صدور اسناد مالکیت آن اقدام نماید.

همچنین در ادامه مقرر شد برنامه زمانبندی ماهانه به منظور هماهنگی و همکاری در جهت جانمایی، تثبیت و صدور اسناد مالکیت سایر اموال و املاک شرکت آب منطقهای و نیز اجرای قانون جامع حدنگار با همکاری طرفین تنظیم و عملیاتی شود.

در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری بین طرفین در 4 ماده به امضای مدیرعامل شرکت آب منطقهای اردبیل و مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی رودخانه سند مالكيت کل ثبت اسناد و املاک استان یک هزار و 940 کیلومتر اداره کل ثبت اسناد مدیرعامل شرکت آب اسناد مالکیت اجرای قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۴۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر کل مدیریت بحران استان در شهرضا گفت: در سطح استان ۳ هزار کیلومتر رودخانه داریم که برای پیشگیری و کنترل سیل باید ۴۰۰ کیلومتر از این رودخانه‌ها به صورت ویژه ساماندهی شود.
منصور شیشه فروش افزود: تصرفات و آزادسازی مسیر رودخانه ها، اجرای طرح‌های ساماندهی رودخانه ها، آزادسازی مسیل‌ها و اصلاح و بازسازی مناطق اولویت پذیر در مسیر رودخانه‌ها نیاز به اعتبار دارد که وزارت نیرو این اعتبار را باید تامین کند.


به گفته وی در زمینه فرونشست زمین اجرای طرح‌های تعادل بخشی منابع آب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی فقط با احیای رودخانه زاینده رود محقق می‌شود که تامین اعتبار برای تکمیل طرح‌های تامین آب برای حوزه زاینده رود و جلوگیری از بارگذاری‌های غیرقانونی، جزو تعهدات وزارت نیرو است.


مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: برای جلوگیری از تشدید فرونشست زمین، کنترل کانون‌های گرد و غبار و رفع مشکلات مرتبط با کم آبی و خشکسالی باید نسبت به تامین حقابه‌های قانونی کشاورزی و زیست محیطی رودخانه زاینده رود، احیای تالاب گاوخونی و تامین حقابه‌های تالاب که بر اساس مطالعات انجام شده، سالانه ۱۷۶ میلیون متر مکعب است، اقدام شود.

دیگر خبرها

  • اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند تک‌برگی تبدیل می‌شود
  • ورود سامانه جدید بارشی به کهگیلویه و بویراحمد/ هواشناسی هشدار زرد صادر کرد
  • تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سندتک‌ برگی در زابل
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند
  • سند اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد صادر شد
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت سد و کانال در اردبیل
  • اهدای اسناد مالکیت منازل و اراضی مردم قشم بعد از 50 سال
  • حل مشکل ۵۰ ساله مردم جزیره قشم در سفر اژه‌ای به هرمزگان