Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه سامانه‌های پدافند هوایی سوریه را در راستای تحکیم همکاری‌های نظامی میان دو کشور، تقویت خواهیم کرد، گفت: ترکیه کمی در اجرای تعهدات خود در قبال تفاهمات صورت گرفته در آستانه مبنی بر خارج کردن گروه‌های تروریستی از سوریه تأخیر داشته است.

توافقنامه همکاری ایران و سوریه در زمینه‌های امنیتی و نظامی در دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با وزیر دفاع سوریه امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سفر به سوریه با علی ایوب، وزیر دفاع این کشور دیدار و طرفین در زمینه گسترش‌ همکاری‌های نظامی توافقنامه امضا کردند.

بر اساس این گزارش؛ توافق‌نامه همکاری ایران و سوریه بر گسترش همکاری‌های نظامی و امنیتی در زمینه‌ فعالیت نیروهای مسلح و ادامه هماهنگی‌ها تأکید دارد.

در گفت‌وگوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با وزیر دفاع سوریه دو طرف اوضاع سوریه را مورد بررسی قرار دادند و برضرورت خروج نیروهای بیگانه‌ای که به صورت غیرقانونی وارد این کشور شدند تاکید کردند.

سرلشکر باقری در این دیدار با تاکید بر اینکه سامانه‌های پدافند هوایی سوریه را در راستای تحکیم همکاری‌های نظامی میان دو کشور، تقویت خواهیم کرد، گفت: ترکیه کمی در اجرای تعهدات خود در قبال تفاهمات صورت گرفته در آستانه مبنی بر خارج کردن گروه‌های تروریستی از سوریه تأخیر داشته است.

وی افزود: ترکیه باید بداند که حل مشکلات امنیتی کشور از طریق مذاکره و ایجاد تفاهم با طرف سوری و نه از طریق حضور نظامی در خاک سوریه صورت می‌پذیرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همچنین تأکید کرد:‌ مردم و کشورهای منطقه از حضور آمریکا استقبال نمی‌کنند و پاسخ ما به یاوه‌گویی‌های آمریکا ادامه دارد.

سرلشکر باقری در پایان تاکید کرد: توافق امضا شده اراده ما را برای همکاری مشترک در زمینه مقابله با فشارهای آمریکا بالا می‌برد.

علی ایوب در این دیدار با بیان اینکه اگر دولت آمریکا می‌توانست ایران، سوریه و محور مقاومت را به زانو در بیاورد، یک لحظه هم درنگ نمی‌کرد،گفت: هر چه هزینه پایداری بالاتر برود با این حال، کمتر از هزینه تسلیم شدن است.

وی همچنین در ارتباط با تحریم آمریکا علیه سوریه موسوم به «سزار» گفت: قانون سزار با سوری‌ها می‌جنگد در [تهیه] خوراک، دارو و غذای کودکانشان. تلاش می‌کنیم با تبعات این قانون مقابله کنیم.

وزیر دفاع سوریه افزود: اسرائیل شریک قوی آمریکا در جنگ علیه سوریه است. گروه‌های تروریستی بخشی از تجاوزات اسرائیلی‌ها هستند.

وی تأکید کرد: ارتش سوریه که از سال ۲۰۱۱ ایستادگی کرده و ساختار سوریه را حفظ کرده است و بدون شک پیروز خواهد شد./سپاه نیوز

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همکاری های نظامی سرلشکر باقری وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟

آفتاب‌‌نیوز :

در ملاقات رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشور در مذاکرات هسته ای، ابعاد مختلف همکاری های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

باقری ضمن اشاره به اهمیت همکاری‌های ایران و آژانس، بر ضرورت بی طرفی و حرفه ای گری آژانس به عنوان یک سازمان تخصصی تاکید کرد.

وی همچنین اظهار داشت: فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران همواره در چارچوب تعهدات بین المللی از جمله معاهده عدم اشاعه است.

رافائل گروسی نیز در این دیدار، سفر خود به تهران را نشانه اراده آژانس برای حفظ فضای سازنده در روابط خود با جمهوری اسلامی ایران دانست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • باقری:همکاری تهران و دوشنبه برای مقابله با تروریسم ضروری است
  • دفاع منسجم سامانه یکپارچه پدافند هوایی از آسمان ایران
  • جمهوری اسلامی ایران نماد ایستادگی در برابر دولت‌های متکبر است
  • قدردانی رئیس ستادکل نیروهای مسلح از مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران
  • پاکستان: نه پایگاه نظامی به آمریکا داده و نه خواهیم داد
  • ساخت پیشرفته‌ترین سلاح‌ و سامانه‌های کشف و شناسایی در پدافند
  • حرکت بر لبه فناوری، راهبرد ارتش برای مقابله با تهدیدات مدرن است
  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد