Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف استان کردستان را در هفته ایی که گذشت (از ۱۴ تا ۲۰ تیر ماه ۹۹) در این بسته خبری مشاهده کنید.

دفن افراد مشکوک به کرونا چگونه است؟

ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به خطر انتقال ویروس کرونا از اجساد قربانیان بعد از مرگ به افراد سالم اظهار کرد: تماس با اجساد افراد قربانی می‌تواند باعث انتقال ویروس به اطرافیان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ویروس کووید ۱۹ می‌تواند تا چند ساعت پس از فوت نیز از طریق تماس با ترشحات فرد فوت شده و همچنین تماس با بدن او به افراد سالم منتقل شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: افرادی که مشکوک و تست کرونای آن‌ها منفی است، ولی علایم و سایر آزمایشات مشکوک داشته باشند، باز هم مشکوک بوده و در این صورت به دلیل اینکه اطرافیان و خانواده آنان درگیر کرونا نشوند و با اطمینان خاطر بیشتری به خاک سپرده شوند این افراد هم مطابق با پروتکل‌های بیماران کرونایی دفن می‌شوند.

بیمارستان بعثت سنندج از پذیرش بیماران مبتلا به کرونا خارج شد

آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بیمارستان بعثت سنندج که بخشی از فضای درمانی خود را به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده بود امروز از پذیرش بیمار بزرگسال مبتلا به این ویروس خارج شد.

او با بیان اینکه دیوار‌های حائل بین بخش‌های بستری بیماران مبتلا به کرونا برداشته شد، افزود: در حال حاضر ۲ خانم باردار، ۲ کودک سه ساله و هفت ساله مبتلا به کرونا که بیماری زمینه‌ای نیز دارند در این بیمارستان بستری هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: بیمارستان توحید و کوثر سنندج در حال حاضر به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است که امیدواریم بزودی همین روند در بیمارستان کوثر اجرایی شود.

پسر ۲۰ ساله قروه‌ای به ۸ نفر زندگی بخشید

فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: اولین اهداکننده عضو استان کردستان در سال جاری مربوط به اعضای بدن پسر جوان ۲۰ ساله از اهالی شهرستان قروه است که دچار ضایعه مرگ مغزی بر اثر سانحه تصادف شده بود، اقدامی انسان دوستانه که ایثار و گذشت را بار دیگر معنا بخشیدند.

او گفت: با بیان اینکه اعضای بدن این جوان دچار مرگ مغزی، جان ۸ نفر را از مرگ نجات داد و به آن‌ها زندگی دوباره بخشید افزود: عمل جداسازی اعضا و پیوند در بیمارستان سینای تهران روز گذشته انجام شد.

در سایه کرونا زمستان سختی در پیش داریم/سازش یا مقابله؟

ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه خطر اپیدمی کرونا همچنان استمرار دارد تصریح کرد: احتمال موج‌های بعدی کووید ۱۹ هر شش تا هشت هفته در استان در صورت بی توجهی به رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان اینکه کنترل بیماری کرونا به رفتار مردم بستگی دارد، افزود: ممکن است پاییز و زمستان سختی در پیش داشته باشیم، احساس مسئولیت‌ها را بیشتر کنید.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه مردم طی هفته‌های گذشته در کردستان کرونا را فراموش کردن که با تعداد زیاد مبتلایان، بستری‌ها و جانباختگان مواجه شدیم، خاطرنشان کرد: در حالیکه ما باید زندگی با این ویروس را یاد بگیریم و عواقبش را قبول کنیم رفتار ویروس کرونا تغییر کرده شدت و ضعف آن هم بستگی به رفتار مردم دارد.

۶ کشته و مجروح در اثر واژگونی تراکتور در دیواندره

سرهنگ عیسی گوهری رئیس پلیس راه کردستان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک دستگاه تراکتور در جاده روستایی "زاغه سفلی" واقع در دیواندره بلافاصله ماموران انتظامی و امدادی این شهرستان به محل اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد، یک دستگاه تراکتور در حوالی روستای "زاغه سفلی" این شهرستان بر اثر نقص فنی در سیستم ترمز از مسیر فرعی منحرف و واژگون شده است که راننده به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و ۵ سرنشین آن مجروح و توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیماران مبتلا به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۶۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال جدید به منظور گسترش دامنه خدمت رسانی به بیماران بین‌الملل، ۱۰ مجوز جدید برای مراکز درمانی صادر شده تا بتوانند خدمات رسانی به گردشگران سلامت را در دستور کار قرار دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، داوود خوش شکن، با اشاره به اینکه 4 بیمارستان و 6 درمانگاه تخصصی در ابتدای سال مجوز فعالیت در حوزه IPD را دریافت کردند، اظهار داشت: از 4 بیمارستان ، یک بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان دولتی به تازگی  دارای مجوز جذب گردشگران سلامت را دریافت کردند. 

وی با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال جدید 2 هزار و 587 گردشگر سلامت از خدمات مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند، تصریح کرد: در مجموع 46 مرکز درمانی تاکنون مجوز جذب گردشگران خارجی را دریافت کرده اند که از این تعداد 19 بیمارستان خصوصی و 3 مرکز جراحی محدود و مابقی درمانگاه های تخصصی هستند. 

خوش شکن با بیان اینکه تعیین تکلیف بیماران خارجی در زمینه تهیه ارز در مراکز دولتی و خصوصی یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری است، بیان کرد: هر بیمارستان یک شرکت رسمی گردشگری می تواند داشته باشد تا گردشگران خارجی با پول معتبر و در دسترس خود بتوانند هزینه های درمانی را بپردازند. 

وی با اشاره به اینکه ساماندهی ارز برای گردشگران خارجی را می توان یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری دانست و افزود: افرادی که واسطه معرفی بیماران خارجی به مراکز درمانی می شوند باید کارت شناسایی معتبر را به امضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و میراث فرهنگی داشته باشند و در دوره آموزشی 20 ساعته شرکت کنند در غیر این صورت امکان معرفی بیماران خارجی را به مراکز درمانی ندارند. 

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سامانه جامع گردشگری سلامت به منظور دسترسی آسان گردشگران سلامت در حوزه ارتباط گیری با مراکز درمانی برای اولین بار به صورت پایلوت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی در مشهد راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: این سامانه ابتدا در یک شیفت و بعد به صورت شبانه روزی پاسخگوی گردشگران خارجی است و آنها می‌توانند به راحتی پاسخ سئوالات خود را دریافت کنند. 

وی گفت: سال گذشته بیش از  80 هزار بیمارخارجی از خدمات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • شناسایی حدودسه هزار و ۸۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کمربندی ماکو -بازرگان
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید