Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر یک وب‌سایت خبری تحلیلی معتقد است علیرغم اینکه نشست اخیر شورای حقوق بشر در محکومیت ترور سردار سلیمانی دارای مبنای قانونی و محکم بود اما تصریح کرد که این اقدام هیچ اثری بر روی رژیم آمریکا ندارد.

«جیم دین» مدیر وب‌سایت خبری – تحلیلی «وترنز تودی» در گفتگو با گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا با اشاره به مطرح‌شدن موضوع ترور سردار سلیمانی در نشست پنجشنبه هفته گذشته شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: باعث مسرت است که این سازمان بین‌المللی بار دیگر ترور ژنرال سلیمانی را به صدر اخبار بازگرداند اما با وجود مبنای قانونی و محکم این اقدام، من نمی‌توانم هیچ اثری از این اجلاس که طی آن، ترور این فرمانده بلندپایه مغایر با حقوق بشر ارزیابی شد را در رژیم آمریکا ببینم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت نیز مشخص است. دولت ترامپ رویکردی کاملاً تک‌قطبی دارد و معتقد است که «قدرت، حقانیت را به دنبال می‌آورد.»

وی افزود: ساختار سازمان ملل ناکارآمد است و موضوع صلاحیت افراد مطرح نیست. به عبارت ساده‌تر، ساز و کارهای این نهاد بین‌المللی منسوخ است زیرا هیچ قانونی برای مجازات حملات و قتل‌های غیرقانونی نظیر آنچه برای ژنرال سلیمانی رخ داد، وجود ندارد.

انتظار از سازمان ملل بی‌فایده است

به گفته این کارشناس رسانه‌ای، سازمان ملل نمی‌تواند کاری برای پایان دادن به اشغال فلسطین انجام دهد، چراکه آمریکا ازنظر تئوری، حامی قدرتمند صهیونیست‌ها هستند و فکر می‌کند هر کاری بخواهد می‌تواند در این سازمان انجام دهد. از این‌رو، نمی‌توان انتظار داشت که برای ترور یک ژنرال ایرانی اقدامی در خور انجام دهد وقتی چندین دهه در قبال کشته شدن ده‌ها هزار فلسطینی دست روی دست گذاشته است.

«جیم دین» افزود: علیرغم اینکه «اگنس کالامارد»، گزارشگر سازمان ملل، استدلال آمریکا مبنی بر اینکه حمله پهپادی علیه کاروان ژنرال سلیمانی و همراهانش در بیرون از فرودگاه بغداد، «دفاع پیشدستانه از خود» بوده را زیر سؤال برد و تصریح کرد که جز در موارد بسیار خاص، این اقدام پذیرفته نیست اما بااین‌حال، رویکرد کلی و شرم‌آور سازمان ملل در قبال آمریکا و اسرائیل و جنایات آن‌ها قابل‌اغماض نیست.

بیشتر بخوانید:

گزارشگر ویژه سازمان ملل: آمریکا با ترور ژنرال سلیمانی منشور ملل متحد را نقض کرد

ترور سردار سلیمانی به حاکمیت عراق و تشریفات بین‌الملل خدشه وارد کرد/ گزارش سازمان ملل حائز اهمیت است

وی با اشاره به اکاذیب آمریکا در خصوص این تراژدی تأکید کرد: مسلم است که حمله به فرمانده ارشد نظامی کشوری که از حاکمیت برخوردار است و به عراق رفته بود تا برای طرح کاهش تنش در این منطقه آشوب‌زده با نخست‌وزیر آن کشور گفتگو کند، اما کاخ سفید با مطرح کردن موضوع حمله پیشدستانه، گزاره کذبی را مطرح کرد که درنهایت به محکوم شدن بیشتر هیئت حاکمه آمریکا منتهی شد.

«جیم دین» اظهار کرد: در بیانیه اولیه وزارت دفاع آمریکا پس از ترور ژنرال سلیمانی کلمه «قریب‌الوقوع» حذف و ادعاشده بود که این حمله باهدف جلوگیری از حملات آینده ایران علیه منافع ایالات‌متحده انجام‌شده است؛ روز بعد اما ترامپ در چرخشی آشکار اعلام کرد که حملات ایران قریب‌الوقوع بوده‌اند.

سکوت معنادار آمریکا در قبال حمله تلافی‌جویانه ایران

این کارشناس مخالف سیاست‌های ترامپ اظهار کرد: نکته جالب ماجرا اینجاست که آمریکا پس از عملیات ترور، در انتظار حمله تلافی‌جویانه ایران که می‌دانست قریب‌الوقوع خواهد بود، ماند و برای جلوگیری از وقوع آن، حتی دست به حمله پیشدستانه نزد، درحالی‌که مدعی بود ترور ژنرال سلیمانی برای جلوگیری از حمله قریب‌الوقوع ایران بوده است. سؤال اینجاست که اگر آمریکا در چرایی انجام حمله علیه فرمانده ایرانی صادق بود، با کدام دلیل علیرغم اینکه مطمئن بود حمله تلافی‌جویانه و قانونی ایران حتمی است، اقدامی برای پیشگیری انجام نداد؟

پایگاه عین الاسد پس از حمله موشکی ایران

به نوشته این سایت خبری – تحلیلی، اطلاعات جدید به‌دست‌آمده حاکی از آن است که 80 نیروی نظامی آمریکا در جریان حمله ایران به پایگاه عین الاسد کشته شدند اما رسوایی بزرگ آن باعث شد که واشنگتن آن را از دید رسانه‌ها مخفی نگه دارد.

به گزارش آنا، سخنگوی وزارت امور خارجه در بیانیه خود پس از برگزاری شورای حقوق بشر مدعی شد: «صدور گزارش محکوم کردن آمریکا در اقدامی که برای دفاع از خود انجام‌شده است، درحالی‌که گذشته رسوای ژنرال سلیمانی به‌عنوان یکی از مرگبارترین تروریست‌های جهان عیب‌پوشی می‌شود، نمایانگر نوعی فریبکاری فکری است».

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: سردار سلیمانی شورای حقوق بشر سازمان ملل ترور سردار سلیمانی ترور ژنرال سلیمانی شورای حقوق بشر قریب الوقوع سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد

رسانه روسی خبر داده الجزایر خواستار برگزاری شنست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره کشف گورهای جمعی در غزه شده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه می‌گوید الجزایر در پی کشف گورهای جمعی در غزه، خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز سه‌شنبه شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روز شنبه خبر داده الجزایر به‌عنوان عضو غیردائم شورای امنیت، خواستار برگزاری این نشست پشت درهای بسته است.

مقامات فلسطینی اعلام کرده‌اند بیش از ۳۰۰ جسد از جمله زنان، کودکان، افراد مسن و مجروح در گورهای جمعی در محوطه بیمارستان ناصر در خان‌یونس، دومین شهر بزرگ غزه و مجتمع پزشکی الشفا در شهر غزه پیدا شده است.

پیش از این «واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل گفته بود روسیه خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی مستقل برای محاکمه عاملان ایجاد گورهای جمعی گزارش شده در نوار غزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند
  • کاخ سفید: نگران حمله احتمالی اسرائیل به رفح هستیم
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ذهن آمریکااندیش
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند