Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله خوشوقت تاکید می‌کردند که: «چادر ملی و مذهبی نداریم. همان چادر قدیم مشکی خودمان کافی است.» - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، چادر یکی از مصادیق حجاب و البته کامل‌ترین و جامع‌ترین انواع آن است. اما چادری که سال‌ها  و بلکه قرن‌هاست مورد استفاده زنان مؤمن و محجبه قرار گرفته، در سال‌های اخیر با تغییرات ظاهری متنوعی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواعی از چادرهای ملی، عربی، دانشجویی و... وارد بازار شده و خانم‌ها بنا به علاقه و مورد استفاده خود، یکی از آن‌ها را برای خود برگزیده‌اند. در این میان، چادر با شکل و فرم ساده آن هرچند هنوز هم مورد استفاده است، اما کمتر دیده می‌شود.

خبرگزاری تسنیم بخشی از سخنان ارزشمند محروم آیت‌الله عزیزالله خوشوقت رحمه‌الله علیه، استاد اخلاق و عالم دینی، را در خصوص انواع چادر و تغییر شکل ظاهری آن مورد بازخوانی قرار داده است تا نظر این دانشمند اسلامی در خصوص تغییر فرم ظاهری چادر ساده مورد توجه قرار گیرد. آیت الله خوشوقت در بخشی از نظرات خود اعلام کرده است که: « به آن چادر معمولی دست نزن. اگر دست بزنی، معلوم می‌شود شیطان دارد جلو می‌آید. فردا این را حذف می‌کند. پس فردا آن را حذف می‌کند. آهسته آهسته همه را حذف می‌کند. شیطان یک باره نمی‌گوید: بیا بی‌حجاب شو. بلکه اول یک قسمتش را خراب می‌کند و بعد جلوتر می‌آید. آرام آرام انسان می‌بیند که دینش رفت و خلاصه حجابش رفت. نه؛ ما باید همین‌جا قرص بایستیم. حجاب یعنی همین چادر معمولی. کسانی که آن چادر را عوض کردند، دیدیم که خیلی‌های‌شان بی‌حجاب شدند. زن‌ها هم نوعاً دوست دارند آزاد باشند و چادر برای‌شان سخت است ولی باید بدانند که این سختی و نفع‌شان است و الا اگر خودشان را نشان دهند، اراذل زیادند و آن‌ها را می‌برند.»

 

هیچ کدام از مدل‌های جدید خوب نیست

اخیراً مدل‌های جدید چادر زنانه که استفاده از آن راحت‌تر است آمده، نظر شما در مورد استفاده از آن برای خانم‌ها چیست؟

هیچ کدام از این مدل‌های جدید خوب نیست. همه این‌ها ملی مذهبی است و به درد زنان ما نمی‌خورد. این نوع چادرها فاصله‌شان با بی‌حجابی خیلی کمتر است. اما چادر این جور نیست. همین چادر، قرن‌ها زن‌ها را نگه داشته است. بعد از این هم نگه می‌دارد. اگر به آن دست بزنی، به طرف بی‌حجابی رفته‌ایم.

چادرهای جدید هم چادر مشکی است؛ اما مدل عربی، بحرینی یا است؟

رنگ مشکی عیب ندارد، اما در این چادرها رنگ مشکی‌اش را حفظ کرده‌اند ولی چیزهای دیگرش را از دست داده است. آن را به بی‌حجابی نزدیک کرده‌اند. همین چادر معمولی خوب است. چه عیبی دارد؟

ما نباید کاری کنیم که غربی‌ها بپسندند. آن‌ها زمانی ما را می‌پسندند که همه چیز ما مثل آن‌ها باشد. نه تنها چادر، اعمال و اخلاق‌مان هم مثل آن‌ها باشد. همه چیزمان مثل آن‌ها باشد؛ حتی افکار ما هم مثل آن‌ها باشد.

 

بیشتر بخوانید: توصیه‌های آیت‌الله بهجت(ره) در زمان شیوع بیماری و رواج بلا/ دست از دعا و توسل برنداریم

 

آقایان مراقب باشند

می‌گویند وقتی خانم‌ها با چادر معمولی بچه را بیرون می‌برند، اذیت می‌شوند ممکن است با چادر نتوانند از بچه خوب مراقبت کنند؟

آقایان باید سعی کنند تا جایی که می‌شود، زن‌های‌شان اذیت نشوند. وقتی بچه را بیرون می‌برند، با وسایلی بیرون ببرند که زن‌ها اذیت نشوند و الا اگر این کار را نکنید، آن وقت زن می‌گوید: «هوا گرم است؛ من می‌خواهم چادر را از سرم بردارم.»

چادرهای جدید همین چادر معمولی است ولی آستین دارد و؟

به آن چادر معمولی دست نزن. اگر دست بزنی، معلوم می‌شود شیطان دارد جلو می‌آید. فردا این را حذف می‌کند. پس فردا آن را حذف می‌کند. آهسته آهسته همه را حذف می‌کند.

شیطان یک باره نمی‌گوید: «بیا بی‌حجاب شو.» بلکه اول یک قسمتش را خراب می‌کند و بعد جلوتر می‌آید. آرام آرام انسان می‌بیند که دینش رفت و خلاصه حجابش رفت.

نه؛ ما باید همین‌جا قرص بایستیم. حجاب یعنی همین چادر معمولی. کسانی که آن چادر را عوض کردند، دیدیم که خیلی‌های‌شان بی‌حجاب شدند. زن‌ها هم نوعاً دوست دارند آزاد باشند و چادر برای‌شان سخت است ولی باید بدانند که این سختی و نفع‌شان است و الا اگر خودشان را نشان دهند، اراذل زیادند و آن‌ها را می‌برند.

یکی از اراذل و اوباش را قبل از این‌که اعدام کنند، دختری را که برده بود، خبر کردند و پای دار آمد و به آن اوباش گفت: «چرا این کار را با من کردی؟» آن مرد گفت: «تو مانتو کوتاه پوشیده بودی؛ من هم تحریک شدم و تو را بردم.» انسان تحریک می‌شود. باید مانتو هم بلند باشد که هیچ کس در این فکر نباشد. قیچی در دست غربی‌ها است و مرتباً آن را کوتاه می‌کنند که حیا از بین برود و بعد بگویند حالا که بنا است تا این‌جا باشد، دیگر آن را بیرون بیاور. لذا باید این چادر معمولی را قرص نگه داریم.

چادر ملی، عربی و چادرهای براق برای خانم طلبه

آیا پوشیدن چادر ملی، عربی و چادرهای براق برای خانم طلبه اشکال دارد؟

برای غیر خانم طلبه هم اشکال دارد و خطرناک است. چادر ملی و مذهبی نداریم. همان چادر قدیم مشکی خودمان کافی است. این چادرها مقدمه است که یواش یواش به مانتو تبدیل شود و بعد هم بدحجاب شوند.

انتهای پیام/

R1522/P/S4,37/CT4 واژه های کاربردی مرتبط سبک زندگی ایرانی اسلامی قرآن و عترت عفاف و حجاب

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سبک زندگی ایرانی اسلامی قرآن و عترت عفاف و حجاب سبک زندگی ایرانی اسلامی قرآن و عترت عفاف و حجاب مثل آن ها مورد استفاده الله خوشوقت چادر ملی آیت الله خانم ها آن چادر بی حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۶۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند

بانکی‌پور، نماینده مجلس در خصوص لایحه حجاب و عفاف گفت که تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید وصل به فراجا شوند.

به گزارش «انتخاب»؛ بخش‌هایی از اظهارات وی به شرح زیر است:

راه حل فرهنگی ما در این لایحه بلند مدت و راه حل‌های اقتصادی ما راه حل‌های کمکی میان مدت هستند.

مجازات‌ها را طبقه بندی کردیم. اخرین طبقه عابر یا فردی که در فضای مجازی کشف حجاب کرده است ان هم به صورت جریمه.

برای کسی که کشف حجاب کرده بار اول یک میلیون و نیم جریمه معلق نوشته می‌شود.

اگر مجددا تصویر وی در دوربین‌ها دیده شد جریمه دوم ۳ میلیون تومان می‌شود بعلاوه یک و نیم میلیون میشود بنابراین ۴ میلیون و نیم برایش نوشته میشود که بعد از سه هفته باید پرداخت شود.

برای اینکه هویت فرد به طور کامل شناسایی شود تمام دوربین‌های فروشگاه‌ها و ادارات لینک به فراجا می‌شود.

در قانون حجاب و عفاف گفتیم تمام دستگاه‌های دولتی و خصوصی باید دوربین‌های خود را در اختیار فراجا قرار دهند.

در این لایحه، وزارت‌های صمت و اقتصاد و شهرداری‌ها بیشترین وظیفه را بر عهده دارند.

مالیات‌های محصولات حجاب باید صفر شود و وزارت اقتصاد هم تسهیلات بدهد.

شهرداری‌ها را موظف کردیم ۲۰ تا ۳۰ درصد بوستان‌ها را به بوستان‌های اختصاصی بانوان تبدیل کنند.

مجازات تعریف کرده ایم و ضمانت اجرا‌ها بسیار بالاست.

کتاب‌های درسی در تمام مقاطع باید اصلاح شود.

گشت ارشاد یا طرح نور الان طبق همان قانون سابق اجرا می‌شود، به محض اینکه این لایحه عفاف و حجاب اجرا شود دست پلیس خیلی باز می‌شود.

الان حداکثر ۱۰ درصد جامعه بی حجاب یا بد پوشش است که با اجرای این قانون به کمتر از یک درصد کاهش پیدا می‌کند، چون بخش زیادی از این‌ها معاند نیستند بلکه جوگیر و... بوده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ببینید | افشای بخشی از لایحه حجاب و عفاف توسط نماینده مجلس: اتصال تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی به فراجا
  • «بی‌حجاب، مزاحم ماست، نباید تحمل شود»- طراح لایحۀ حجاب و عفاف/ ابوالفضل اقبالی کیست؟
  • (ویدئو) در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • بانکی‌پور: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • استقبال از طرح دوخت رایگان چادر در پرند چشم‌گیر است
  • تمام محورهای مواصلاتی استان یزد باز است/ تغییر الگوهای بارشی در استان یزد
  • (ویدئو) روایت سردار رادان از ویدئوی جنجالی خانم بی‌حجاب قاریِ قرآن
  • سردار رادان: دشمن با تمام توان درحال از بین بردن حجاب است
  • ببینید | روایت سردار رادان از ویدیوی جنجالی خانم بی‌حجاب قاریِ قرآن
  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی