Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهشید طالبی طاهر ، گفت: حتماً ماسک بزنید و از حضور در مکان های شلوغ جداً اجتناب نمایید.

متخصص بیماری های عفونی افزود: متاسفانه از یک ماه گذشته تعداد مبتلایان و بیماران کووید ۱۹ به علت عدم قرنطینه، سفرهای غیر ضروری و افزایش ترددها، روند صعودی داشته است.

وی اظهار کرد: علائم این بیماری چندان تغییر نکرده است، اما حضور سالمندان با درگیری ریه در بیمارستان ها بیشتر شده است و نکته قابل توجه اینکه متاسفانه ترس از بیماری کمتر شده و افراد دیرتر به مراکز درمانی مراجعه می نمایند که این خود سبب حادتر شدن حال بیماران می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: دردهای عضلانی و مفصل در اکثر بیماری‌های ویروسی وجود دارد و مختص کرونا نیست، ولی اسهال و درد شکم می تواند از علائم کرونا باشد، آنچه در این مرحله در بیماران مراجعه کننده به بیمارستان ها و مبتلایان به کرونا با آن مواجه هستیم، احساس سنگینی روی قفسه سینه و تنگی نفس است که در آنفلوانزا دیده نمی‌شود.

طالب طاهر ادامه داد: متاسفانه تعداد زیادی از کادر درمان، پزشکان، پرستاران و نیروهای پشتیبانی به علت مواجهه با بیماران پرخطر، مبتلا شده اند.

وی افزود: افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند، مانند بیمارانی که پیوند کلیه انجام دادند یا دارای بیماری آرتریت و...، هستند باید بسیار مراقب باشند. همچنین افرادی که دچار کمبود ویتامین C و D هستند، مستعد بیماری‌های عفونی هستند.

مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی ایران، خاطر نشان کرد: بدون ماسک از منزل خارج نشوید، حتی الامکان منزل را ترک نکنید، سفرهای غیرضروری را کنسل نمایید و از تردد در مکان های پر تجمع خودداری کنید.

وی تصریح کرد: استفاده از ماسک معمولی بیشتر از ۱۵ دقیقه در فضای عمومی و در فاصله کمتر از یک متر ممکن است پاسخگو نباشد، لذا تا حد امکان از حضور در جاهای شلوغ خودداری کنید.

کد خبر 4970562

منبع: مهر

کلیدواژه: ماسک طبی دانشگاه علوم پزشکی ایران ویروس کرونا ویروس کرونا وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی ماسک طبی علیرضا زالی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه علوم پزشکی ایران شیوع کرونا کووید 19 سازمان غذا و دارو دیابت سازمان بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۶۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط وخیم بیماران بیمارستان کمال عدوان غزه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از نوار غزه؛  در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه شرایط بیماران وخیم است. بسیاری از بیماران برای درمان باید به خارج نوار غزه منتقل شوند. اما در نتیجه ادامه تهاجم مستمر اشغالگران اسرائیلی به نوار غزه، امکان انتقال آن‌ها به خارج این منطقه برای عمل جراحی وجود ندارد. به علت ضعف امکانات و کمبود دارو، امکان اجرای عمل جراحی نیز در داخل نوار غزه وجود ندارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

- مادر کودک فلسطینی 
- پدر کودک فلسطینی 

 

 

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شرایط وخیم بیماران بیمارستان کمال عدوان غزه
  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • مواظب این موجود خطرناک باشید!
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • ۷۲۷ هزار قرص و داروی خارج از شبکه توزیع در زابل کشف شد
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا