Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون فرهنگی هنری «طاها» با اجرای برنامه‌های متنوع در محورهای اعتقادی،کارآفرینی و دستگیری از محرومان در رزمایش مواسات و کمک مومنانه توانسته منشا خیرات و برکات بیشمار برای اعضا و فعالان باشد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری مساجد پایگاه هایی هستند که جایگاه ویژه‌ای بین ساکنان شهرها و روستاها دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پایگاه‌های فرهنگی هنری که در مجاورت مساجد فعالیت دارند، می‌توانند با برنامه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مهارت آفرینی زمینه جذب نوجوانان و جوانان به خانه های خدا را فراهم کنند.

 

کانون فرهنگی هنری « طاها» در جوار  مسجد حضرت قائم(عج) منطقه چیتگر تهران یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال در این استان است که با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، آموزشی و مذهبی توانسته زمینه حضور پررونق جوانان و نوجوانان در این پایگاه دینی را فراهم کند.

 

«زینب شجاع» با اشاره به فعالیت های فرهنگی و مذهبی کانون فرهنگی هنری «طاها» مسجد قائم المهدی(عج) در دوران قبل از بحران کرونا، گفت: تفسیر قرآن کریم، روخوانی، حفظ، ابتهال، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه شناسی و قرائت قرآن کریم از مهم ترین برنامه های این کانون فرهنگی هنری در محور قرآن و عترت بوده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «طه ها» مسجد قائم المهدی(عج) بیان کرد: فعالیت های اردویی، مهد قرآن کریم و پیش دبستانی، فعالیت های علمی و هنری برای کلیه مقاطع سنی، اجرای طرح بینایی سنجی از دیگر طرح ها و برنامه های این کانون در قبل از دوران کرونا بوده است.

 

وی یکی دیگر از محورهای فعالیتی کانون فرهنگی هنری «طه ها» را بحث آموزش و توانمندسازی دانست و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر در عصر ارتباطات و تکنولوژی قرار گرفته ایم، به همین جهت کانون های فرهنگی هنری برای ارتقای مهارت های روز نوجوانان و جوانان برنامه های گسترده ای برگزار می کنند. برگزاری دوره هایی همچون آموزش هاي رايانه ای، آموزش پويانمايی، سواد رسانه ای، زبان های خارجی، فنی و حرفه ای، مهارت های هفت‌گانه رايانه ای، توليد محصولات متناسب با فضای مجازی از دیگر برنامه های این کانون در این محور است.

 

شجاع افزود: بعد از بحران کرونا بسیاری از فعالیت های فرهنگی این کانون به صورت مجازی و آنلاین شد و برنامه های کانون در جهت تهیه و تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده و ارسال آن به مناطق محروم و بیمارستان ها سمت و سو گرفت.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «طاها» به فعالیت های کانون در رزمایش مواسات و همدلی مومنانه نیز اشاره و بیان کرد: در همین راستا بسته های معیشتی و سبد ارزاق تهیه و در میان نیازمندان توزیع شد.

 

وی پیرامون برنامه ها و طرح های کانون فرهنگی هنری «طاها» در زمینه اشتغال و کار آفرینی، گفت: یکی از برنامه هایی که در کانون در این زمینه انجام شده است برگزاری «جشنواره فروش» به منظور عرضه و فروش محصولات ایرانی تولید کنندگان بوده است که درصدد هستیم این طرح با قوت بیشتر در آینده نیز استمرار یابد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «طاها» در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم در شرایط بحران کرونا برنامه های فرهنگی و هنری کانون را با فاصله گذاری اجتماعی و با رعایت پروتکل های بهداشتی برای مخاطبان اجرا کنیم.

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک مومنانه بحران کرونا کانون های مساجد مسجد کانون فرهنگی هنری فرهنگی هنری برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۷۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۸۰ فرهنگی در مسابقات قرآن و عترت درمبارکه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ یعقوب جباری رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان مبارکه گفت: این مسابقات، در رشته‌های قرائت تحقیق، احکام، نهج البلاغه، حفظ ۱۰جزء و حفظ کل قران برگزار شدو نفرات منتخب به رقابت‌های کشوری راه پیدا می‌کنند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • آیین گل افشانی و جایگزینی کلام‌الله مجید دروازه قرآن
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • رقابت ۱۸۰ فرهنگی در مسابقات قرآن و عترت درمبارکه