Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@13:00:02 GMT

پاساژ توحید تخریب شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۸۴۸۲

پاساژ توحید تخریب شد

خبرگزاری میزان- پاساژ تجاری توحید در منطقه ۱۹ به منظور تأمین امنیت جانی شهروندان، رفع مخاطرات احتمالی وگره ترافیکی تخریب شد. تاریخ انتشار: 09:57 - 21 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۶۴۰۹

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی شهردار منطقه با اشاره به قرار داشتن پاساژ توحید در مجاورت بازار بزرگ احسانی و طرح تعریض خیابان شکوفه گفت: با تخریب این پاساژ ضمن تسریع در بازگشایی این معبر بعد از ۳۰ سال انتظار، از وقوع اتفاقات مشابه همچون ساختمان پلاسکو و کلینیک سینا اطهر که منجر به جان باختن تعدادی از همشهریانمان شد، پیشگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه افزود: از آنجاییکه تعدادی از کسبه این پاساژ دارای حق سرقفلی بوده اند، بنابراین برای انجام و تحقق موضوع فوق سعی کردیم طی برگزاری جلسات مشترک به توافقات لازم طی هماهنگی با سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران و اخذ مصوبه در راستای جذب سرمایه گذار و انجام توافقات و بهره مندی از واحد‌های نوسازی شده بعد از تخریب پاساژ برسیم که جا دارد در این راستا از آن دسته از کسبه‌ای که با شهرداری منطقه همکاری داشته اند تشکر و قدردانی کنیم.

توکلی به بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها درخصوص رفع خطر از ساختمان‌های واقع در معابر عمومی اشاره و تصریح کرد: در همین راستا کمیته رفع خطر تشکیل و رأی بر تخریب ساختمان پاساژ صادر شد.

به گفته او طی مکاتبات و گزارشات اعلام شده از سوی دستگاه‌های مسئول و نظارتی، سازمان‌های مدیریت بحران و آتش نشانی شهرداری تهران و همچنین مؤسسه ژئوتکنیک و مهندسین مشاور درخصوص مخاطرات پاساژ توحید، این مکان فاقد ایمنی و خطر آفرین بود و به دلیل داشتن قدمت زیاد و احتمال ریزش امکان بازسازی به هیچ عنوان وجود نداشت.

در همین راستا باتوجه به رای کمیته رفع خطر مبنی بر تخریب پاساژ و با توجه به مستندات مذکور، منطقه اقدام به اخذ مصوبه شورای تامین شهرستان تهران و موافقت آن نهاد با اجرای رای کمیته رفع خطر و متعاقباً اخذ دستور قضایی از دادسرای ناحیه ۳۷ تهران کرد.

از سوی دیگر فرماندهی انتظامی پلیس راهور فاتب نیز طی مکاتبه با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، تقاضای تخریب این پاساژ را به دلیل گره‌های ترافیکی ایجاد شده در محدوده داشته است.

شهردار منطقه با اشاره به صدور سه مرحله اخطار به کسبه پاساژ از بهمن ماه سال گذشته اظهار کرد: با تخریب و نوسازی پاساژ توحید ضمن بازگشایی خیابان شکوفه و تسهیل تردد شهروندان بویژه خودرو‌های امدادی، امنیت جانی کسبه، مراجعین و شهروندان نیز تأمین شد.

بیشتر بخوانید: ماجرای ساخت‌وساز ۴ هزار متری «نهاد ریاست جمهوری» در جماران چه بود؟

او در پایان ضمن تشکر از حضور فعال عوامل شهرداری این منطقه و نیرو‌های یگان حفاظت مرکز در اجرای رأی تخریب پاساژ توحید یادآور شد: این پاساژ بعد از سال‌ها انتظار سرانجام بامداد روز پنجشنبه ١٩ تیر تخریب و مسیر برای تردد خودرو‌ها هموار شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شهرداری تهران تخریب شهرداری تهران پاساژ توحید رفع خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۸۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوبت اول آزمون سراسری در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، آزمون داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی از ساعت ۸ صبح آغاز شد. آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم عصر امروز برگزار می‌شود.
همچنین آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی هم فردا برگزار می‌شود.
 در استان یزد، ۱۵ هزار و ۳۲۴ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ باهم رقابت می‌کنند که ۹ هزار و۶۸۸ نفر داوطلب زن و ۵ هزار و ۶۳۶ نفر داوطلب مرد هستند.
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان یزد، در خصوص زمان و مکان برگزاری این آزمون در دانشگاه یزد تصریح کرد: محل آزمون داوطلبان گروه آموزشی علوم ریاضی صبح امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه، در ساختمان توحید، داوطلبان گروه آموزشی علوم انسانی در همان زمان، در سالن‌های فجر، غدیر و ساختمان علوم است.
میرحسینی اظهار داشت: داوطلبان گروه‌های آزمایشی هنر هم ، عصر امروز در سالن‌های غدیر و ساختمان توحید و داوطلبان گروه زبان‌های خارجی نیز عصر در محل سالن فجر به رقابت خواهند پرداخت.
وی یادآور شد: محل آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح روز جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه در محل سالن‌های غدیر، فجر و ساختمان توحید است. 
میرحسینی تأکید کرد: به‌منظور رفاه شرکت‌کنندگان، داوطلبینی که حوزه امتحانی آنها سالن‌های غدیر و فجر است از ورودی دانش واقع در بلوار دانشگاه و داوطلبینی که حوزه امتحانی آنها ساختمان‌های توحید و علوم است از ورودی بصیرت واقع در بلوار شهیدان اشرف به دانشگاه وارد شوند.
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان خاطر نشان کرد: به همراه داشتن کارت ورود به آزمون به همراه یک کارت شناسایی معتبر عکس دار الزامی است.

دیگر خبرها

  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • کلنگ بی‌قرار شهرداری؛ بیخ گوش سنگلج
  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در استان یزد
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق