Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از مدیکال نیوز تودی نوشت: نتایج اولیه این تحقیق نشان می‌دهد در بیش از ۸۰ درصد افراد ۲۰ سال و جوان‌تر پس از آن‌که به ویروس کرونا آلوده می‌شوند علائمی از بیماری ظاهر نمی‌شود.

بررسی متخصصان علوم پزشکی در ایتالیا نشان می‌هد بیش از ۸۰ درصد جوانان آلوده به کروناویروس جدید از ناقلان خاموش بیماری به حساب می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطالعه، محققان ایتالیایی ارزیابی کردند که چه میزان از افراد آلوده به کروناویروس جدید علائمی از بیماری را از خود بروز می‌دهند. آنان اطلاعات مربوط به ۵۴۸۴ نفر را که در ارتباط نزدیک به افراد آلوده به کروناویروس جدید بودند مورد بررسی قرار دادند. از این تعداد، ابتلای حدود ۲۸۲۴ نفر در بررسی‌های آزمایشگاهی تایید شد.

بررسی اطلاعات فوق نشان داد از میان ۲۸۲۴ نفر فرد آلوده به کروناویروس فقط ۸۷۶ نفر حدود ۳۱ درصد علائمی از بیماری را از خود نشان دادند. همچنین بررسی سن مبتلایان حاکی از آن بود که در ۸۱.۹ درصد از افراد ۲۰ سال و جوان‌تر علائمی از بیماری پس از آلوده شدن به کروناویروس مشاهده نشده است. همچنین در میان افراد ۸۰ سال یا بیشتر فقط در ۳۵.۴ درصد افراد آلوده علائمی از بیماری مشاهده نشده است.

کد خبر 529800 برچسب‌ها جوانان كروناويروس ایتالیا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: جوانان كروناويروس ایتالیا آلوده به کروناویروس علائمی از بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۹۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان بیماری‌های کلیوی با سم این حشره خطرناک

به گزارش خبرآنلاین، طب سنتی چین در حال حاضر هزاران سال است که برقرار است و اولین نوشته‌های آن به ۲۰۰ سال قبل از میلاد با اشاره به طب گیاهی و طب سوزنی از تئوری و عمل تا تشخیص و درمان باز می‌گردد.

به نقل از آی‌ای، اکنون پژوهشگران دریافته‌اند که طب چینی می‌تواند کلید درمان بیماری‌های کلیوی باشد.

آنها به صدپای سر قرمز چینی(Scolopendra subsidies mutilans) اشاره دارند که حاوی آلکالوئیدهایی است که در طب سنتی چین برای درمان بیماری‌های کلیوی استفاده شده است.

صدپایان (Centipede) نام یک رده از بالارده هزارپایان است. آنها گوشت‌خوارند و ضمائم سر آنها شبیه به ضمائم سر حشرات است. این جانوران یک جفت شاخک و یک جفت آرواره بالا و یک یا دو جفت آرواره پایین دارند و تعداد بندهای آنها به ۱۷۷ بند می‌رسد و هر بند، به‌جز بند پس از سر و دو بند آخر بدن، دارای یک جفت پای مفصلی است و ضمائم بند اول به چنگال‌های سمّی تغییر یافته ‌است.

آلکالوئیدهای صدپاها برای درمان بیماری کلیوی

به گزارش ایسنا، صدپایان سر قرمز چینی ۲۰ سانتیمتر طول دارند و مملو از سم هستند و در عین حال می‌توانند جان افراد مبتلا به بیماری کلیوی را نجات دهند.

این موجود چند پا میزبان آلکالوئیدهایی است که کاهش التهاب و فیبروز کلیه را در کشت سلولی نشان داده است. این دو حالت به بیماری کلیوی کمک می‌کنند.

آلکالوئید(alkaloid) به هریک از ترکیبات آلی شیمیایی گفته می‌شود که دست کم دارای یک اتم نیتروژن در حلقه هتروسیکلیک هستند. مشخصه آلکالوئیدها داشتن ترکیبات نیتروژنی است. تاکنون بیش از ۱۰ هزار آلکالوئید در طبیعت یا در آزمایش‌های شیمیایی شناسایی شده‌ است.

بر اساس بیانیه محققان، ترکیبات مورد مطالعه در طب چینی، از جمله زهر وزغ برای درمان سرطان ثابت شده است که می‌توان از آن دارو تولید کرد.

این امر الهام بخش یونگ-ژیان چنگ و تیمش شد تا متابولیت‌های ثانویه تولید شده توسط صدپای سر قرمز چینی را بررسی کنند.

درمانی هزاران ساله

بیانیه محققان خاطرنشان کرد: هزاران سال است که صدپای سمی در درمان بیماری‌هایی از جمله صرع، سل، سوختگی و بیماری‌های قلبی و عروقی استفاده می‌شود.

این پژوهش در یک محیط آزمایشگاهی انجام شد که در آن نمونه‌ای از پودر صدپای خشک شده را با اتانول مخلوط کردند تا تعداد قابل توجهی از ترکیبات را از حیوانات استخراج کنند.

سپس برای شناسایی ترکیبات موجود در آنها با استفاده از تکنیک‌هایی مانند کروماتوگرافی و طیف‌سنجی، این ترکیبات جدا شدند.

پژوهشگران پس از شناسایی ترکیبات، ۱۲ آلکالوئید کینولین و ایزوکینولین جدید را کشف کردند که برخی از آنها ترکیبات مولکولی منحصر به فردی را به نمایش گذاشتند.

علاوه بر این، آنها ۶ آلکالوئید دیگر را که قبلاً در این گونه یا گیاهان مشاهده شده بود، پیدا کردند.

در کشت سلولی، برخی از آلکالوئیدها خواص ضد التهابی نشان دادند، در حالی که برخی دیگر نیز توانایی کاهش فیبروز کلیه را نشان دادند.

محققان می‌گویند: این تجمع بافت همبند با بیماری مزمن کلیوی مرتبط است و با التهاب تحریک می‌شود.

مؤثرترین آلکالوئید دو کاره

پژوهشگران افزودند که پروتئینی را شناسایی کرده‌اند که در فیبروز کلیه نقش دارد و توسط مؤثرترین آلکالوئید دو کاره قابل هدف‌گیری است.

این پروتئین با فیبروز کلیه مرتبط است، زیرا تحت تأثیر قوی‌ترین آلکالوئید موجود در زهر صدپا قرار دارد.

این نشان‌دهنده مکانیسم بالقوه‌ای است که از طریق آن آلکالوئید می‌تواند در درمان بیماری کلیوی مفید باشد.

این کشف می‌تواند راه را برای تحقیقات آینده و توسعه درمان‌های بالقوه برای بیماری‌های کلیوی که یک نگرانی بهداشتی مهم در سطح جهانی است، هموار کند.

این مطالعه در مجله Natural Products منتشر شده است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903080

دیگر خبرها

  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • درمان بیماری‌های کلیوی با سم این حشره خطرناک
  • درمان بیماری کلیوی با سَم صدپایان!
  • چگونه به فاسیولا مبتلا می شویم؟
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • با این ۸ روش طول عمرتان بیشتر می‌شود
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • حقایق جالب درباره چپ دست‌ها که احتمالا نمی دانستید