Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@03:53:37 GMT

عملیات آبخیزداری شیروان پیشرفت خوبی داشته است

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۹۷۳۸

عملیات آبخیزداری شیروان پیشرفت خوبی داشته است

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: عملیات اجرایی حوزه آبخیزداری شیروان از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.

«مصطفی سیامکی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: هر ساله با تخصیص اعتبارات، گام های خوبی در حوزه آبخیزداری شهرستان انجام می شود که تاکنون از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان بیان کرد: اخیرا ۳۲ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری، جنگل و مرتع در این شهرستان اختصاص یافته است.

 


سیامکی عنوان کرد: بخشی از این اعتبار در حوزه آبخیز برای حوضه های سرچشمه، کوسه، نامانلو، رشوانلو، اسطرخی و زو در بخش مرکزی و سرحد شهرستان هزینه خواهد شد.

 

وی با اشاره به اولویت اجرای طرح های آبخیزداری خاطرنشان کرد: ۲۲۰ هکتار طرح تبدیل دیمزار به علوفه در حوضه اسطرخی، کوسه، نامانلو و رباط، ۱۰۰ هکتار عملیات کپه کاری باریجه در حوضه نامانلو و ۲۳ هزار و ۲۶۵ مترمکعب اجرای بندخاکی در حوضه سرچشمه از جمله طرح های اجرایی آبخیز شهرستان در سال جاری است.

 

وی تصریح کرد: اجرای ۴۶۹ مترمکعب سرریز ملاتی در حوضه سرچشمه، دو هزار و ۷۰۰ مترمکعب سنگ گابیونی، ۷۸۰ مترمکعب خشکه چینی در روستای کوسه و ۵۲۴ مترمکعب عملیات چپری از سایر  اقدامات در نظر گرفته شده برای سال جاری است.

 


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان ادامه داد: تاکنون مطالعات آبخیزداری شهرستان شیروان در سطح ۱۶۰ هزار هکتار، معادل ۴۰ درصد عرصه های مربوطه انجام شده است.

 

سیامکی اضافه کرد: شیروان دارای دو حوضه آبخیز شامل اترک با مساحت ۳۷۰ هزار هکتار و حوضه آبخیز مرزی گلیل و سرانی با مساحت حدود ۳۰ هزار هکتار است.

 

به گفته وی گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها و محوطه های روستا و شهرها است.

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: آبخیزداری شیروان منابع طبیعی آبخیزداری شیروان منابع طبیعی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۹۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد

فرماندار ایلام گفت: با توجه به خسارات ناشی از سیل در سال‌های گذشته، با اجرای طرح‌های آبخیزداری آب‌های سطحی و سیلاب مهار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، عبدالصاحب نادری امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت‌_ در جلسه مدیریت بحران شهرستان ایلام اظهار کرد: مدیریت بحران در زمان وقوع حادثه مستلزم تمهیدات لازم و از قبیل پیش‌بینی شده است.

وی افزود: به همت اعضای ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی شاهد بحران سیلاب در سطح شهرستان نبودیم.

فرماندار ایلام ادامه داد: در توزیع آب روستایی، با توجه به اینکه شغل عمده مردم کشاورزی است برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد تا آب مصرفی کشاورزی و شرب مردم تأمین شود.

نادری تاکید کرد: ترمیم به موقع شکستگی و رفع آن از مطالبات به حق مردم است که باید در اسرع وقت مرتفع اجرا شود.

وی اضافه کرد: با توجه به خسارات ناشی از سیل در سال‌های گذشته، با اجرای طرح‌های آبخیزداری آب‌های سطحی و سیلاب مهار شده است.

ادامه داد: با کمک دهیاران و شوراها، جمعیت هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد جهت پیشگیری از بروز هرگونه آتش‌سوزی در مراتع وجنگل‌ها تدابیری اندیشیده شود.

کد خبر 751224

دیگر خبرها

  • افزایش حجم آب دریاچه ارومیه به ۲.۵ میلیارد مترمکعب
  • وضعیت مخازن سد حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه و ارس
  • ۳۰ میلیون مترمکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری بوشهر استحصال شد
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • پرشدگی ۸۱ درصدی سدهای خوزستان با بارش های اخیر