Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@03:00:50 GMT

ادامه رگبارهای پراکنده تا روز دوشنبه در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۰۰۱۴

ادامه رگبارهای پراکنده تا روز دوشنبه در مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: امروز تا روز دوشنبه انتظار داریم گاهی شاهد رگبار و رعدوبرق پراکنده باران و وزش باد در آسمان مازندران باشیم.

احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از امروز تا روز دوشنبه به‌دلیل عبور موج تراز میانی جو و استقرار جریانات شمالی سطح زمین انتظار داریم گاهی شاهد رگبار و رعدوبرق پراکنده باران و وزش باد در آسمان مازندران باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین حداکثر دمای هوا طی روزهای اینده به‌صورت نسبی کاهش می‌یابد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه رگبارهای پراکنده عمدتا ارتفاعات و دامنه‌های استان و مناطق ساحلی و جلگه‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اضافه کرد: احتمال وقوع سیلاب‌های محلی ناگهانی در دره‌ها و مسیل‌های استان از پیامدهای این سامانه بارشی است.

اسدی با اشاره به اینکه این وضعیت تا پایان روز دوشنبه ادامه دارد، تصریح کرد: 
طی این مدت مردم و مسافران از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کرده و در صعود به کوهستان با  احتیاط انجام شود.

وی بیان کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، اواسط هفته جاری با تضعیف جریانات شمالی موقتا از شدت ناپایداری کاسته می‌شود و افزایش نسبی دما را خواهیم داشت.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران طی 24 ساعت آِینده به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود و برای شنا مناسب نیست.

انتهای پیام/86034/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: احمد اسدی معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران پیش بینی وضعیت جوی مازندران روز دوشنبه پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۰۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در یزد ادامه دارد

ایسنا/یزد رئیس گروه پیش بینی هواشناسی استان یزد گفت: بارش‌ها در در نیمه شمالی، شرقی و ارتفاعات استان یزد یه صورت پراکنده ادامه دار خواهد بود.

«سید عباس میرحسینی» در خصوص آخرین وضعیت بارش‌ها در استان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از بعداز ظهر روز گذشته (پنجشنبه ۱۳ اردبیهشت) با فعالیت موج جوی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید را در استان یزد شاهد بارش نزولات الهی در اکثر مناطق استان بودیم. 

وی افزود: طی امروز و امشب همچنان بارش‌ها در در نیمه شمالی، شرقی و ارتفاعات استان یزد به صورت پراکنده ادامه خواهد یافت.

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی استان گفت: در بعضی ساعات نیز شاهد وزش باد نسبتاً شدید هستیم.

میرحسینی همچنین در خصوص میزان بارش‌ها در ۲۴ ساعت گفت: بیشترین بارش استان با ۳۹میلیمتر باران در گل افشان مهریز به ثبت رسید.

وی افزود: همچنین در خرانق ۳۰.۷ میلیمتر، صدرآباد ۲۶، ۲۶، منشاد ۲۰.۸، ندوشن ۲۰.۶، مزرعه آقا ۲۰.۵، قوام آباد ۱۹.۶، خضرآباد ۱۸.۱ و شمسی رستاق ۱۸ میلیمتر باران گزارش شد.

میر حسینی همچنین گفت: برای روز شنبه آسمان قسمتی تا نیمه ابری و در ارتفاعات استان احتمال بارش‌های پراکنده وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سامانه جدید بارشی در استان بوشهر فعال می‌شود
  • هواشناسی اصفهان فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت؛ بارش پراکنده باران
  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان
  • ورود سامانه بارشی جدید به جو استان کرمانشاه
  • هوای خنک بهای در مازندران
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده در لرستان
  • بارش‌ها در یزد ادامه دارد
  • ادامه باران در ۱۷ استان / باران جدید از دوشنبه
  • فعالیت سامانه بارشی امروز در مازندران