Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@18:10:53 GMT

شبهات ذهنی جوانان پاسخ داده نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۰۰۸۵

شبهات ذهنی جوانان پاسخ داده نمی‌شود

به گزارش ایرنا، فاطمه السادات حسینی روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۱ تیرماه یادآور و گرامیداشت شهدای مسجد گوهرشاد در اعتراض به قانون کشف حجاب است افزود: موضوع عفاف و حجاب شانی از شئون دین اسلام و امری فطری و درونی است و این موضوع لطیف در طول تاریخ فراز و نشیب های متعددی را طی کرده است.

وی ادامه داد: گاهی با موضوع حجاب بسیار جبارانه و با خشونت برخورد شده و مانند آن قانون کشف حجاب رضاخانی بوده و گاهی نیز عفیفانه و محترمانه با آن برخورد کرده اند که نمونه آن حجاب و حیایی است که در دوران انقلاب و با پیروزی انقلاب، زنان مسلمان ایران به عنوان تاج سر بر سر نهاده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به این مطلب که فرهنگ حجاب یک فضیلت بیرونی و ثمره حیا به عنوان یک فضیلت درونی است، تاکید کرد: ریشه حجاب و پاکدامنی، حیا است که خداوند در وجود همه زنان و مردان قرار داده است.

حسینی اظهار داشت: عفاف و حجاب یکی مقدس ترین باورهای اعتقادی تمامی ادیان آسمانی به ویژه دین اسلام و نمادی بسیار روشن از ارزش های دینی و باورهای اعتقادی همه ملت ها است و همه ادیان الهی و مکاتب بشری برای حیا غیرت و حجاب ارزش ویژه ای قائل هستند.

وی گفت: تمام آموزه های دینی و احکام اخلاقی و فقهی یک فلسفه حکیمانه ای دارند که غایت همه آنها به سعادت و هدایت انسان ختم می شود و تمامی این احکام آرامش و سلامت فرد و خانواده را به دنبال دارد و اضطراب ها و استرس ها را کاهش می دهد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به این مطلب که حجاب را نمی توان فقط مختص دین اسلام و مختص زنان دانست بلکه موضوعی فرادینی و فراجنسیتی است، عنوان کرد: شاید به واسطه تفاوت های فیزیولوژیک و از حیث روانی و تاثیرگذاری، میزان حجاب در زنان بیشتر است اما یکسری احکام از سوی خداوند در قرآن برای مردان تعریف شده که تاکید بیشتری شده است و تعادل و توازنی در رعایت احکام و دستورات برای زنان و مردان از سوی خداوند قرار داده شده است که همه این موارد موجب رشد معنوی خانواده، ارتقای امنیت اجتماعی و توسعه اقتصادی خواهد شد.

حسینی بیان کرد: اگر انسان به هویت ذاتی خود احترام بگذارد و به حکم عقل، دین و فطرت پایبند باشد، حجاب را نیز مانند سایر احکام قبول می کند و می پذیرد و آن را رعایت می کند و رعایت این حکم الهی بسیار لطافت دارد و عفیفانه بیان شده موجب سعادت جاودانه انسان خواهد شد.

وی یادآور شد: امسال با توجه به بحران کرونا و لزوم رعایت توصیه های بهداشتی برنامه های هفته عفاف و حجاب بیشتر در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اجرا می شود و آموزش شیوه فرهنگسازی به خانواده ها، معلمان و اساتید مد نظر قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: اساتید فن و صاحب نظران از طریق شبکه های اجتماعی توصیه ها، آموزش ها و مهارت هایی را که لازم است به خانواده ها و برخی مربیان ارائه شود را در برنامه های مختلف ارائه خواهند کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان عنوان کرد: در ادارات نیز در قالب برنامه های فرهنگی و هنری، مسابقات کتابخوانی، جلسات آنلاین پرسش و پاسخ و ارائه محتوای فرهنگی و کلیپ هایی که مخصوص این ایام است، هفته عفاف و حجاب گرامی داشته خواهد شد.

حسینی به برگزاری محدود نمایشگاه های لباس و مدهای ملی و اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: ۲۶ دستگاه متولی امر عفاف و حجاب هستند و همه خانواده ها و بانوان انتظار دارند که مدیران و مسئولان گزارشی از اقدامات خود برای نهادینه کردن و فرهنگسازی این موضوع بسیار ازشمند که در سلامت حانواده و اجتماع تاثیردارد، ارائه دهند.

وی گفت: در این ایام شاهد هستیم برای کنترل ویروس منحوس کرونا و برای اینکه خانواده و جامعه حفظ شود، تبلیغات زیاد زبانی و رسانه ای انجام می شود و همه به هر طریق ممکن در حال فعالیت هستند و سوال بنده به عنوان یک مادر از خودم و از همه  مردم مسئولان این است که برای موضوعی چون حیا، غیرت و حجاب که ریشه بسیاری از مسائل فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی ماست، فرهنگسازی کرده ایم و اینگونه دغدغه مندانه هزینه می کنیم و وقت می گذاریم؟

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه برای برای ویروس بداخلاقی، بی بندوباری و بی حجابی که ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی و فروپاشی خانواه هاست تبلیغات لازم را نداریم، افزود: ما دغدغه ها و شبهات ذهنی دختران و پسران خود را پاسخ نمی دهیم و ایندر حالی است که اگر این اقناع اندیشه صورت گیرد، بچه ها به سوی حجاب گرایش می یابند.

حسینی اظهارداشت: اگر خانواده ها در سن بلوغ جنسی فرزندان، مراقبت و حساسیت لازم را داشته و خودشان نیز الگو باشند ، شاهد نتایج بسیار خوبی خواهیم بود.

وی افزود: در واقع ما باید در شیوه ها و روش های تربیتی خود و آموزش و فرهنگسازی عفت و غیرت تجدید نظر کنیم و حواسمان باشد که دختران و پسران ما مطابق شیوه های فیزیولوژی باید تربیت شوند و نیازهای آنها را به خوبی شناسایی کنیم و معلمان و مربیان ما باید توجه داشته باشند، نیاز کودک نوجوان و جوان در شرایط مختلف و سنین مختلف چیست و چگونه باید برخورد شود و دلسورزی و محبت خانواده ها و معلمان و همه دلسوزان این امر مقدس موجب می شود که در حوزه فرهنگسازی موفق عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع عفاف و حجاب به یک هفته خلاصه نمی شود و همه ما مسئول هستیم ، گفت: باید از سوی اهالی هنر، رسانه های جمعی و اصحاب رسانه تبلیغات بیشتری صورت گیرد و فعالیت ها و فرهنگسازی و نهادینه سازی علمی و ساختاری دقیقی در این حوزه صورت گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان تصریح کرد: حجابی که امروز زنان مسلمان ملت ایران دارند ثمره خون هزاران هزار شهید است و امسال در چهلمین ساگرد دفاع مقدس و پاسداشت شهدای مسجد گوهر شاد و به یاد سردار دل ها دفتر امور زنان و خانوده استانداری کرمان بر روزشمار عناوین روزهای هفته حجاب برنامه های متنوعی اجرا می شود.

حسینی خاطرنشان کرد: شعار هفته حجاب و عفاف امسال نیز "دختران مکتب حاج قاسم، رهروان حقیقی سیره فاطمی اند"، تعیین شده است.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی روز عفاف و حجاب کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی روز عفاف و حجاب کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی روز عفاف و حجاب کرمان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان عفاف و حجاب خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۰۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) آجرلو: موافق لایحه عفاف و حجاب هستم؛ اگر به صحن می‌آمد بهتر بود

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اما و اگرهای قانون سربازی؛ پاسخ به شبهات اصلی خانواده‌ها
  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • (ویدئو) آجرلو: موافق لایحه عفاف و حجاب هستم؛ اگر به صحن می‌آمد بهتر بود
  • یادداشت مهرداد خدیر / این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت‌هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • «بی‌حجاب، مزاحم ماست، نباید تحمل شود»- طراح لایحۀ حجاب و عفاف/ ابوالفضل اقبالی کیست؟
  • تبیین طرح «عفاف و حجاب» توسط فرمانده سپاه تالش