Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور کارشناسان مطالعات امریکا نشست گفتگویی با محوریت موضوع‌ پایان قرن آمریکایی بر مبنای کتاب «گزینه ما» برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ نشست گفتگویی درباره پایان قرن آمریکایی بر مبنای کتاب «گزینه ما» با حضور دکتر الهام کدخدایی، عضو هیأت علمی دانشگاه مطالعات جهان و حمیدرضا غلامزاده، دانشجوی دکتری مطالعات آمریکا به صورت زنده از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‎جورج پکر در کتاب «گزینه ما: ریچارد هالبروک و پایان قرن آمریکایی» به بهانه زندگی نامه و کارنامه عملکرد هالبروک به عنوان یک دیپلمات آمریکایی، به بررسی سیاست خارجی آمریکا و کمرنگ شدن قدرت آن به ویژه در دهه اول قرن بیست و یکم پرداخته است.

‎ریچارد هالبروک از دیپلمات‌های شناخته شده آمریکایی بود که نقش بسیار موثر و مهمی در قرارداد دیتون و مداخله آمریکا در جنگ بوسنی و حوزه بالکان و پایان این جنگ داشت. او در سالهای پایانی عمر خود دستیار هیلاری کلینتون در وزارت امور خارجه آمریکا بود.

‎پکر معتقد است ابهت آمریکا از زمان پایان جنگ سرد رو به زوال گذاشته و در این کتاب به انتقاد از سیاست خارجی 50 سال اخیر واشنگتن می‌پردازد. به اعتقاد او در این دوران افراد ناکارآمد در این پستها منصوب شده‌اند و از سوی دیگر می‌نویسد «شاید ما [آمریکا] سیاست مردمان دیگر را اصلا جدی نمی‌گیریم!»

‎این نشست روز یکشنبه 22 تیرماه  ساعت ۱۱ صبح از طریق صفحه مجازی کتابخانه‌های عمومی تهران به آدرس (instagram.com/tehranplir)، آپارات (aparat.com/tehranpl/live) و پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور (www.iranpl.ir) به صورت زنده پخش خواهد شد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پایان قرن آمریکایی گزینه ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۰۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند

ایسنا/فارس در نشست صمیمی مدیرکل ورزش و جوانان فارس با جمعی از مدیران شهری و ورزشکاران شهر صدرا شیراز مواردی نظیر تقویت زیرساخت‌های ورزشی صدرا مطرح شد و درباره آن تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شد.

رحیم خداجو، مدیرکل ورزش و جوانان فارس امروز، ۱۲ اردیبهشت‌ماه با جمعی از ورزشکاران و مربیان و همچنین تعدادی از اعضای شورای شهر صدرا دیدار و گفت‌گو کرد. در این دیدار هرکدام از ورزشکاران مطالبات و دغدغه‌های خود را بیان کردند.

در این نشست خداکرم فیروزمند، رئیس کمیسیون فرهنگی؛ اجتماعی؛ ورزشی و حقوقی شورای اسلامی صدرا از تخصیص اعتبار خرید یک دستگاه اتوبوس برای انتقال ورزشکاران به مسابقات و مصوبه کمک ۵۰۰ میلیون تومانی به مدال آوران و ورزشکاران مسابقات ملی و بین‌المللی خبر داد.

رئیس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شورای اسلامی صدرا هم در این نشست با اشاره به ظرفیت خوب صدرا برای سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش گفت: با روی کار آمدن شورای فعلی بر سرکار فقط ۲ زمین چمن مصنوعی در شهر صدرا با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر بود که طی مصوبه شورا ۷ زمین چمن دیگر به بهره‌برداری رسید و اکنون شهروندان از آن استفاده می‌کنند. متاسفانه یک سالن سرپوشیده ورزشی برای تمرین ورزشکاران وجود ندارد که این همت مجموعه اداره‌کل ورزش را می‌طلبد که به این مهم توجه ویژه داشته باشد.

مرتضی زارعی همچنین انتقادی به رها شدن زمین بلوار حافظ داشت که قرار بوده به یک فضای ورزشی برای استفاده علاقه‌مندان تبدیل شود اما بعد از گذشت چندین سال بلاتکلیف مانده است.

در این نشست بنا شد تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۳ نمایندگی ورزش و جوانان در شهر صدرا مستقر شود تا نسبت به ساماندهی هیئت‌های ورزشی و پیگیری مشکلات ورزشی شهر صدرا اقدام کنند. همچنین  ۱۸ میلیارد ریال به پیست اسکیت  صدرا اختصاص داده شود و تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب پیمانکار اقدام شود و مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به چمن استاندارد شهر صدرا اختصاص داده شود و تا پایان شهریورماه نسبت به انتخاب پیمانکار و شروع پروژه اقدام شود.

از دیگر مصوبات این نشست می‌توان به در اختیار قرار دادن سالن ورزشی محله جهاد فاز ۲ صدرا به ورزشکاران شهر صدرا اشاره کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  • پل آستر نویسنده معروف آمریکایی درگذشت
  • پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی در گذشت
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک
  • پایان شگرد گران‌فروشی «عجله» برای اسنپ و تپسی
  • کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه نقد می شود
  • یک آمریکایی گزینه هدایت کره جنوبی شد
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • قرارداد هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال تمدید نشد