Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیرکل بهزیستی استان کردستان،با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۶۰ واحد مسکن برای افراد تحت پوشش بهزیستی واگذارشده است، گفت: امسال تحقق بهره برداری از ۳۵۰ واحد در دستور کار بوده که خوشبختانه ۳۷۴ واحد تا پایان سال جاری به متقاضیان واگذار می شود.

سید صباح قریشی امروز(۲۱ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی، شفافیت، تحول خدمت، ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده را از برنامه های هفته بهزیستی دانست و اظهار کرد: سازمان بهزیستی در تمام زمینه‌ها ازجمله حمایت از کودکان، خدمات‌رسانی به سالمندان و کمک به افراد نیازمند و بی پرست فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰ هزار نفر کردستانی از خدمات سازمان بهزیستی بهره می‌برند، افزود: این خدمات تنها مختص به افراد تحت پوشش بهزیستی نیست بلکه افراد نیازمند و همچنین افرادی که به‌واسطه بیماری‌شان نیازمند هستند خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان، با اشاره به اینکه ۴۷ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به افراد تحت پوشش بهزیستی پرداخت‌شده است، بیان کرد: در سال گذشته 2103 نفر وام خوداشتغالی با بهره چهار درصد دریافت کرده‌اند.

قریشی عنوان کرد: در سال گذشته به 1147 نفر بیمه خویش‌فرما یا کارفرمایی پرداخت‌شده که بالغ‌بر ۳۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان پیشرو در امر خیرخواهانه است، ذکر کرد: ۹۸ مرکز خیریه در استان فعالیت دارند که در سال گذشته ۱۶۰ درصد رشد میزان مشارکت مردمی داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان،با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۶۰ واحد مسکن برای افراد تحت پوشش بهزیستی واگذارشده است، گفت: امسال تحقق بهره برداری از ۳۵۰ واحد در دستور کار بوده که خوشبختانه ۳۷۴ واحد تا پایان سال جاری به متقاضیان واگذار می شود.

قریشی با اشاره به اینکه مراکز ترک اعتیاد اجباری و اختیاری به دلیل شیوع کرونا تعطیل هستند، افزود: اخیراً هماهنگی شده که معتادین کارتون خواب در خیابان‌های استان جمع‌آوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با مواد مخدر به مراکز بهزیستی فرستاده ‌شوند.

وی بیان کرد: سازمان بهزیستی کردستان در سال گذشته ۲۶۳ مورد از تسهیلات بالغ‌بر ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به افرادی که ترک اعتیاد کرده‌اند پرداخت کرده و همچنین ۳۴۰ میلیون تومان به ۶۴ خانواده کمک بلاعوض شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان، با اشاره به اینکه بر اساس آمار ۲۵۰ نفر معتاد متجاهر در استان کردستان وجود دارد، ذکر کرد: در سال گذشته ۵۹۹ نفر معتاد متجاهر در شهرهای مختلف شناسایی و در مراکز کردستان پذیرش شده اند.

قریشی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه 5140 نفر معتاد به صورت سرپایی در مراکز سطح استان پذیرش شده اند، گفت: ۱۶ مرکز اختیاری در سطح استان وجود دارد که 8074نفر در کمپ های اختیاری تحت درمان قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد منشا بسیاری از از آسیب های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی کودک آزاری، اعتیاد و طلاق بیشترین آسیب‌ها را به خانواده وارد می کند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان، با اشاره اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون هیچکدام از مراکز نگهداری سالمندان مورد فوتی نداشته اند، گفت: بیش از دو میلیارد تومان از طریق سازمان کشور در راستای مبارزه با کرونا جذب شد که این اعتبار به مستمری بگیران پرداخت شده است.

قریشی در پایان یادآور شد: یک میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان اقلام بهداشتی به عنوان کمک به نیازمندان و مددجویان بهزیستی دریافت شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی استانی اجتماعی مدیرکل بهزیستی استان کردستان افراد تحت پوشش بهزیستی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۱۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم بزرگداشت روانشناس و مشاور به همت انجمن دانشجویی روانشناسی و مشاوره و کانون‌های دانشجویی راه سبز و فرداد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر و اداره بهزیستی شهرستان شبستر و با حضور دانشگاهیان و فعالان حوزه سلامت و بهزیستی این شهرستان در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

علی رضاپور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در این مراسم توجه به هویت و شکوفایی آن را مهم‌ترین مسئله بشر برشمرد و اظهار کرد: اگر درگیر مسئله اصلی خودمان نباشیم و به دنبال مسائل فرعی برویم پاسخی که دریافت خواهیم کرد نیز پاسخ‌های فرعی و نه چندان به درد بخور خواهد بود. این مسئله شناسی و موضوع شناسی زمینه‌ای است که باید در مورد آن خیلی دقت کنیم.

وی افزود: زمانی در تشخیص مسئله خطا داریم و اولویت دست چندم به عنوان اولویت‌های ضروری و اصلی قلمداد می‌شود، زمانی فضای رسانه‌ای و جامعه آدرس غلط می‌دهد و ما را در مسیری پیش می‌برد که به دور از مسئله اصلی است که این دردسرساز خواهد شد. چه بسا تعمد‌هایی هم در این مورد وجود دارد.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر بیان کرد: خود شکوفایی مسئله مهم همه انسان‌هاست که اگر دغدغه اصلی کسی این نباشد به سراغ مسائل فرعی پیش خواهد رفت. هویت در لایه‌های مختلف آن (خانوادگی، بومی و ملی) یکی دیگر از مسائل اصلی و مهمی است که اگر هدف گذاری درستی انجام ندهیم آموزه‌های دانشگاه و آموزه‌های جامعه به در بسته خواهند خورد.

رضاپور اضافه کرد: به دلیل اینکه با یک مبنایی این موارد را بررسی می‌کنیم که راه به جایی ندارد؛ اگر مسئله درست تشخیص داده نشود تبعات خیلی زیادی دارد و این کار روانشناسان و مشاورین است که ما را مسئله شناس کرده و همزمان، حل مسئله را به ما یاد بدهند. انتظار از استادان روانشناس و مشاوران در شرایطی که جامعه به آنان روی آورده و مطالبه ارائه طریق می‌کند این است که پاسخگوی این نیاز اساسی جامعه باشند.

به گزارش آنا، در ادامه این مراسم استادان رشته روانشانسی ومشاوره و معاونت پیشگیری بهزیستی استان آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه علم روانشانسی و مشاوره واهمیت آن در زندگی روزمره و جامعه در جمع دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه‌های شهرستان شبستر به ایراد سخنرانی پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است
  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • ۲ هزار واحد مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت تحویل می‌شود
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • هدفگذاری برای واگذاری ۲۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن طی سه ماه در سمنان
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند