Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمعیت هلال احمر خاش از افتتاح ۲۰ خانه هلال روستایی در بخش‌های تابع شهرستان‌های خاش و تفتان خبر داد.

جلال هاشمزهی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در خاش اظهار کرد: ۲۰ خانه هلال روستایی در بخش های تابع شهرستان های خاش و تفتان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه هلال احمر قصد دارد از ظرفیت جوانان،بانوان وافراد توانمند و خیر برای کمک به قشرهای آسیب پذیر استفاده نمایند افزود: این تعداد خانه هلال روستایی جهت شناسایی نیازمندان و افراد توانمند هر منطقه با هدف ایجاد حلقه اتصال برای تأمین نیاز نیازمندان و یاری گرفتن از توان توانمندان ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمزهی یاد آور شد: آموزش کمک های اولیه و امدادی جهت ارزیابی و مدیریت بحران تا رسیدن تیم های عملیاتی و تخصصی به دهیاران و اعضای کانون های روستای اراٸه خواهد شد تا در زمان حادثه و بحران بتوانند اقدامات اولیه را انجام دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاش تصریح کرد: در این خانه ها از ظرفیت های مردمی روستا و نقش مدیریتی دهیاران  در مواقع بحرانی و حوادث احتمالی برای کمک رسانی هرچه سریعتر به آسیب دیدگان استفاده خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: خانه هلال روستایی با همکاری دهیاران و مشارکت جمعیت هلال احمر و فرمانداری های شهرستان های خاش و تفتان ایجاد می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر خاش افزود: پس از شناسایی افراد نیازمند توسط خانه های هلال روستایی در آینده کار توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی توسط جمعیت هلال احمر و همکاری خانه های هلال وبهره گیری ازظرفیت دهیاران صورت می‌گیرد.

جلال هاشمزهی بیان کرد: ۲۰ خانه هلال روستایی در مناطق روستایی شهرستان خاش شامل بخش های ایرندگان،پشتکوه و مرکزی و همچنین بخش های تابع شهرستان جدید تفتان شامل بخش گوهرکوه،نازیل و مرکزی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر خاش شهرستان های خاش و تفتان جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۱۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد

آفتاب‌‌نیوز :

سیدمحمد مهدی سجادی اظهار داشت: عصر سوم اردیبهشت ماه گزارشی مبنی بر غرق شدگی در بخش مهرگان شهرستان سراوان جهت امدادرسانی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان اعلام شد.

وی ادامه داد: با توجه به وقوع سیلاب و بسته شدن راه‌ها، بلافاصله یک تیم امدادی از مرکز اداری جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان با تجهیزات سیلاب به منطقه اعزام شدند.

به نوشته ایلنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل شدت سیلاب در منطقه پس از گذشت ۲۰ ساعت تلاش مستمر نیرو‌های امدادی و با فروکش کردن آب در منطقه پیکر ۲ کودک ۱۰ و ۱۳ساله در رودخانه ماشکید پیدا و تحویل عوامل قضایی و انتظامی شد.

فرماندار نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان نیز گفت: پس از جستجوی چند روزه برای یافتن ۲ کودک گم شده در این شهرستان، لحظاتی قبل جسد بی جان این ۲ کودک در حالی که در آب غرق شده بودند توسط نیروهای امدادی پیدا شدند.

غلامحسین امینی راد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به مفقودی ۲ کودک خردسال در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ در یکی از روستاهای شهرستان نیمروز با حضور تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان نیمروز و ادارات عشایر، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، آموزش و پرورش، اورژانس و مشارکت مردمی از همان ساعات اولیه اعلام مفقودی در صحنه حاضر و به عملیات جستجو و نجات پرداختند.

وی افزود: در این عملیات از تمام امکانات مانند قایق، کواد کوپتر، تور استفاده و پایش تمام منطقه انجام شد.

فرماندار نیمروز با اشاره به اینکه عصر روز گذشته با وجود تلاش‌های فراوان و حضور چند عدد پهباد در منطقه، متاسفانه شروع توفان شدید مانع پرواز پهبادها شد، بیان کرد: صبح امروز با کمک پهبادهای ارتش با توجه به آماده بودن شرایط آب و هوایی، مدیریت هلال احمر برای جستجوی سریع تر به مدیریت واحدی در کل شهرستان‌های حوزه سیستان به شهرستان زابل واگذار شد.

دیگر خبرها

  • کشف جسد مرد ۶۰ ساله طارمی در رودخانه قزل‌اوزن
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز جستجو پیدا شد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز پیدا شد
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • پیکر ۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • سد ۱۲ امام شهرستان زیرکوه شکست/ تخلیه شبانه روستای بمرود + فیلم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد