Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه فعالیت فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب کار بزرگی، گفت: باید در عرصه حجاب و عفاف از کارشناسان حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال فکر و اندیشه، کمک گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امروز (شنبه، ۲۱ تیر) در دیدار جمعی از بانوان فعال در عرصه عفاف و حجاب استان به مناسبت ۲۱ تیرماه سالروز واقعه خونبار مسجد گوهرشاد، با تاکید بر اینکه فرهنگ و مسائل فرهنگی دغدغه نخست در استان است، اظهار کرد: جایگاه زن در اسلام، جامعه اسلامی و همه نظام‌ها بر کسی پوشیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان افزود: اینکه خدای متعال زن و مرد را در بسیاری از مسائل مساوی دانسته که نشان دهنده جایگاه عظیم زن در عالم خلقت است.

 

وی با بیان اینکه فعالیت فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب کار بزرگی است، تصریح کرد: دشمن سرمایه گذاری بسیاری برای فروپاشی خانواده و عفاف و حجاب انجام داده و بیشتر مخاطبان جامعه هدف، بانوان هستند.

 

آیت‌الله فلاحتی ظرفیت بالای بانوان در جامعه را تهدید و فرصت دانست و بیان کرد: در دهه نخست انقلاب فعالیت‌ها در عرصه فرهنگی خوب بود اما در دهه دوم توجه به زیربناهای فرهنگی جامعه مغفول ماند و برخی دولت‌مردان در این زمینه نقش مخرب داشتند.

 

امام جمعه رشت، توجه به زیربناهای فرهنگی را نیازمند جهاد عظیم عنوان کرد و گفت: همه مسئولان و مردم در عرصه فرهنگی باید پای کار بیایند اما متاسفانه تنها مقام معظم رهبری در این زمینه دغدغه دارند.

 

وی با اشاره به فعالیت خوب زنان و مردان مومن، نیروهای ارزشی و انقلابی در عرصه های فرهنگی در گذشته، اظهار کرد: از کارشناسان حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال فکر و اندیشه باید در عرصه حجاب و عفاف کمک گرفته شود.

 

آیت‌الله فلاحتی ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها در عرصه عفاف و حجاب را مهم ذکر کرد و یادآور شد: دستگاه‌های متولی در ترویج عفاف و حجاب باید راهکار ارائه دهند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دشمن در عرصه عفاف و حجاب تاکنون هوشمندانه و مدبرانه کار کرده است، خاطرنشان کرد: دشمن با استفاده از ابزارهای مختلف به دنبال تغییر فکر مردم است.

 

وی تبلیغ دین با روش مدبرانه و عاقلانه را موثر دانست و تصریح کرد: اراده آهنین، اخلاق کریمانه و عزت نفس است که توانسته جامعه را حفظ کند و نگه دارد.

 

آیت‌الله فلاحتی خواستار برگزاری اجتماع فصلی بانوان محجبه گیلان شد و بیان کرد: از تمام ظرفیت‌هایی که می‌تواند در راستای هدف مقدس عفاف و حجاب کمک کند باید استفاده کرد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان اذعان کرد: ارائه برنامه‌های هوشمندانه، مدبرانه و زیبا در عرصه عفاف و حجاب اثرگذار است ضمن اینکه از همه مسئولان خواسته‌ایم در امر عفاف و حجاب ورود کنند.

پایان پیام/164

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان عفاف و حجاب عرصه عفاف و حجاب آیت الله فلاحتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۲۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدتقی نقدعلی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، درباره نحوه برخورد با افراد بی‌حجاب طبق لایحه عفاف و حجاب گفت: در لایحه عفاف و حجاب که اگر مورد تایید نهایی شورای نگهبان قرار بگیرد مرحله اول را در قالب یک تذکر پیامکی با یک جریمه معلق قرار دادیم و در مرحله بعد اگر طرف اصرار بر کشف حجاب داشت جریمه قطعی خواهد شد و در مرحله سوم پروسه قضایی را تعریف کردیم.

وی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ماده ۶۳۸ قانون فعلی بی‌حجابی را جرم‌انگاری کرده است و جرم هم علی‌القاعده جرم مشهود است و نیروهای انتظامی طبق آن عمل می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: اگر لایحه به مجلس بیاید وضعیت از نظر کیفیت برخورد تعدیل می‌شود.

نقدعلی اظهار کرد: تشکیل ستاد حجاب از تکالیف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و سال‌های سال است که تشکیل ستاد حجاب تکلیف شده است و مطابق آن پیش می‌روند.

وی گفت: کارکرد ستاد حجاب این است که دستگاه‌ها را جمع می‌کند و تکالیف اجرایی و عملیاتی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را تدوین می‌کند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902916

دیگر خبرها

  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکیِ اجتماع طرح عفاف و حجاب
  • اعلام جزئیات جدید از لایحه حجاب و عفاف | اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد
  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • برپایی نمایشگاه متفاوت با موضوع عفاف و حجاب در یزد
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است