Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@07:08:12 GMT

ترکیه: از حق حاکمیت اوکراین حمایت می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۲۶۷۳

ساعت24-وزیر دفاع ترکیه در دیدار با رئیس‌جمهور و وزیر دفاع اوکراین گفت، کشورش از حق حاکمیت این کشور حمایت می‌کند.

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز جمعه در سفر به «کی‌یف» گفت، کشورش از حق حاکمیت اوکراین حمایت می‌کند.

به نوشته روزنامه «ینی شفق»، آکار در نشست خبری مشترک با «آندری تاران» وزیر دفاع اوکراین گفت: «از حق حاکمیت اوکراین و استفاده از راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز در این زمینه دفاع کرده و خواهیم کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آکار ضمن اشاره به روابط دوجانبه عمیق میان دو کشور گفت، آنکارا و کی‌یف گام‌های مهمی را به‌ویژه در خصوص همکاری‌های دفاعی و امنیتی برداشته‌اند.

وزیر دفاع ترکیه در سفر به اوکراین با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور این کشور نیز دیدار و گفت‌وکو کرد.

زلنسکی در حساب توئیتری خود درباره این دیدار گفت: «از ترکیه و رجب طیب اردوغان [رئیس جمهور این کشور] بابت حمایت از حق حاکمیت اوکراین، کمک به مبارزه علیه ویروس کرونا و جبران خسارات ناشی از سیل قدردانی می‌کنم».

آمریکا و اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴ به دنبال بحران اوکراین و همه‌پرسی الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، مسکو را به مداخله جویی در اوکراین متهم و علیه این کشور تحریمهایی وضع کردند.  سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه  نیز به تازگی گفت که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای مبنی بر احتمال رفع تحریم‌های کشورهای غربی علیه مسکو دیده نمی‌شود.

ترکیه به‌عنوان یکی از شرکای «پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) در تلاش است از یک سو سیاست‌های خود را با کشورهای عضو این پیمان همسو نگه دارد و از سوی دیگر اتحاد با روسیه را نیز حفظ کند.

آنکارا از یک سو سامانه موشکی «اس ۴۰۰» را از روسیه خریداری کرده و از سوی دیگر در برنامه تولید قطعات جنگنده «اف-۳۵» مشارکت دارد.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: حق حاکمیت اوکراین رئیس جمهور وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۲۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روسها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیروهای ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیروهای این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیروهای اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روسها بر این شهر راه برای تسلط آنها بر شهرهای بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیروهای این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیروهای روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه ها در دست دارند.

طی روزهای گذشته روسها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده اند.

کد خبر 6095506

دیگر خبرها

  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • اردوغان: تجارت با اسرائیل را ندیده گرفتیم و این در را بستیم
  • وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • نیروهای روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • سردار رادان در باره گشت حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ، رئیس دستگاه قضا و وزیر کشور وارد شدیم
  • سردار رادان در باره طرح حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ،رئیس دستگاه قضا،وزیر کشور وارد این صحنه شدیم
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین