Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسروی گفت:سازمان کتابخانه‌ ها، موزه ‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶ هزار کتاب به مراکز فرهنگی و مناطق محروم مشهد و شهرستان ‌ها اهدا کرده است.

«حسین خسروی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد با بیان این ‌که یکی از رسالت‌های این سازمان، اهدا و ارسال کتاب به مراکز فرهنگی در مشهد و شهرستان ‌های سراسر کشور با اولویت مناطق محروم است، اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۶ هزار نسخه کتاب فارسی و عربی در موضوعات و عناوین مختلف به مراکز فرهنگی، کتابخانه‌ها و زائرسرای رضوی در مشهد و شهرستان‌ها ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون کتابخانه های سازمان کتابخانه‌ های آستان قدس رضوی ضمن اشاره به این‌که این کتب بنا به درخواست مراکز مختلف و اعلام نیاز هر مرکز به موضوعات خاص، توسط نمایندۀ هر مرکز انتخاب و سپس ارسال می‌شود، افزود: به همت سازمان کتابخانه‌های آستان قدس، به تازگی حدود ۳ هزار نسخه کتاب در موضوعات مختلف برای اهدا به کتابخانۀ حضرت علی‌اصغر(ع) شهرستان تایباد آماده شده و در دست ارسال است.

 

وی با بیان این‌که این دومین سالی است که کتابخانۀ سیار و تلفنی آستان قدس رضوی در راستای تهیۀ بسته‌های فرهنگی اهدایی برای زائران، با داروخانۀ مرکزی امام رضا(ع) مشهد همکاری می‌کند تصریح کرد: در این راستا، بیش از ۱۲۰۰ نسخه کتاب جهت تهیه بسته‌های اهدایی و ۳۰۰ نسخه کتاب جهت استفاده در ایستگاه مطالعۀ داروخانۀ مرکزی امام رضا(ع) مشهد به این داروخانه ارسال شده است.

 

خسروی اضافه کرد: همچنین در دهۀ کرامت، حدود ۹۰۰ نسخه کتاب به زائرسرای رضوی ارسال شده است که شامل ۲۳۱ کتاب چاپی فارسی و عربی به انضمام ۶۰۰ نسخه کتاب در موضوعات متنوع است.

 

معاون کتابخانه های سازمان کتابخانه‌ های آستان قدس رضوی از اهدای بیش از ۷۰۰ نسخه کتاب در موضوعات مختلف به روستای حاجی‌آباد شهرستان تایباد، حدود ۵۰۰ نسخه کتاب در موضوعاتی همچون منابع دینی، اجتماعی و ادبی به آموزشگاه نظامی المهدی شهرستان بابل و بیش از ۱۳۰ نسخه کتاب به پایگاه مقاومت بسیج شهدای مدافع حرم مشهد در دهۀ کرامت خبر داد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: اهدای کتاب آستان قدس رضوی سازمان کتابخانه آستان قدس رضوی مراکز فرهنگی کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۳۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر قائدی شنبه شب در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دشتی عنوان کرد: موضوع کتاب و کتابخوانی را باید خارج از حیطه تکلیفی کتابخانه ها ببینیم و توجه داشته باشیم که مشکلات ما با کتاب کجا حل می‌شود و سراغ آنها برویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتی با اشاره به نقش کلیدی مطالعه در ادامه افزود: با مشارکت و یکپارچگی همه دستگاه‌ها می‌توان به افزایش میزان مطالعه مؤثر در سطح جامعه کمک کرد و همه نهادها و مردم باید برای اجرای این امر در سطح جامعه مشارکت داشته باشند.

قائدی در ادامه بیان داشت: از قوه قضائیه تقاضا داریم اقداماتی از قبیل کمک به تأمین ملزومات کتابخانه ای، خرید تجهیزات، تعمیر و ساماندهی کتابخانه ها بر اساس ضوابط قانون، تغییر مجازات مجرمین را در نظر بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتی گفت: هر اداره یک کتابخانه تخصصی مربوط به فعالیت‌هایش و تألیفات نویسندگان شهرستان، هر چند کوچک باید داشته باشد، که ارباب رجوع به راحتی به آن دسترسی داشته باشد.

کد خبر 6090447

دیگر خبرها

  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد