Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک چهره آکادمیک اسرائیلی با پرده برداشتن از سفر یک هیئت سعودی "عالی رتبه" به تل‌آویو جهت بررسی پرونده جمال خاشقجی، جنجال گسترده‌ای را به پا کرده است.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت الدرر الشامیه، ایدی کوهن، یک شخصیت آکادمیک اسرائیلی در توییتی نوشت: یک هیئت سعودی به ریاست سعود القحطانی، مشاور بن سلمان در تل‌آویو حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر این هیئت با هدف درخواست کمک از تل‌آویو جهت مطرح کردن همان رویکرد و گفته‌های دستگاه قضایی عربستان در پرونده جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در مقابل دولت آمریکا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این هیئت عربستانی همچنین با هدف خرید برنامه‌های مربوط به امنیت سایبری به تل‌آویو آمده است.

همکاری امنیتی میان تل‌آویو و ریاض طی سال‌های اخیر به ویژه بعد از به قدرت رسیدن بن سلمان، آشکار شد.

روزنامه هاآرتص اسرائیل گزارش داد که شرکت اسرائیلی NSO که در زمینه برنامه‌های جاسوسی فعالیت می‌کند، چند ماه قبل از بازداشت‌های گسترده صدها شاهزاده و بازرگان سعودی، به سازمان اطلاعات عربستان برنامه‌های هک کردن گوشی‌های موبایل را پیشنهاد داد.

اولین نشست میان مسؤولان این شرکت با افسران ارشد در سازمان اطلاعات عربستان در وین، پایتخت اتریش در اواسط سال ۲۰۱۷ انجام شد که طی آن، این شرکت به طرف سعودی برنامه‌هایPegasus ۳ را پیشنهاد داد. برای آنکه هیئت عربستانی نسبت به توانمندی‌های پیشرفته این برنامه قانع شود، طرف اسرائیلی از ناصر القحطانی، معاون رئیس دستگاه اطلاعات عربستان خواست تا به یک مرکز خرید نزدیک به مکان دیدار رفته و یک گوشی آیفون را خریداری کرده و شماره تلفن را به آنها بدهد. بعد از آن، هیئت سعودی دید که چگونه اسرائیلی‌ها توانسته‌اند گوشی را هک کرده و نشست را شنود کنند و از حاضران عکس بگیرند.

مساله کشته شدن خاشقجی بعد از آن مجدداً مطرح شد که یک کارمند در کنسولگری عربستان در استانبول فاش کرد که یک ساعت بعد از ورود جمال خاشقجی به کنسولگری عربستان در اکتبر ۲۰۱۸، عربستانی‌ها از او چه خواستند.

رویترز گزارش داد که زکی دمیر، کارمند کنسولگری عربستان در استانبول به یک دادگاه ترکیه‌ای گفت که از او خواسته شد تا کمتر از یک ساعت از ورود خاشقجی به این ساختمان، تنور را روشن کند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جمال خاشقچی عربستان سعودی کرونا تل آویو تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره میزان ویرانی‌های به بار آمده در غزه، گفت که سازمان ملل متحد زمان باسازی غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در گفت‌وگویی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، خواستار حل و فصل کامل مسئله فلسطینیان شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ابتدا اشاره کرد که سازمان ملل متحد بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند و سپس گفت که باید برای وضعیت فلسطینیان راهکار کاملی ارائه شود.

یک کارشناس ارشد سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرد فرایند آواربرداری و خنثی‌سازی بمب‌های منفجرنشده در غزه حدود ۱۴ سال به طول می‌انجامد.

فیصل بن فرحان در ادامه اضافه کرد که نمی‌توان وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری را نادیده گرفت و برای تشکیل کشور فلسطین فرایندی معتبر و بدون‌بازگشت نیاز است.

او همچنین گفت که ریاض و واشنگتن عملا به تکمیل توافق‌هایی دوجانبه که دقیقا به آن اشاره نکرد، نزدیک شده‌اند.

دیگر خبرها

  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • شرط جدید عربستانی ها برای جذب محمد صلاح: اعلام تمایل خودِ صلاح!
  • امید بارسلونا به فروش ۲ بازیکن به عربستانی ها
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • بستن پرونده نقاط پرحادثه همدان
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند