Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا امروز به شهروندان این کشور در چین هشدار داد که مراقب افزایش بازداشت‌ها و ممنوعیت‌های خروج بی‌دلیل از سوی پکن باشند!

وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد خطرات اجرای خودسرانه و دل بخواهی قانون در چین افزایش یافته است و احتمال اینکه شهروندان آمریکایی بدون دلیل و بنا به خواست مقامات پکن بازداشت شوند و یا از خروج آن‌ها از چین جلوگیری شود افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه آمریکا در ایمیلی که به شهروندان ساکن چین ارسال کرد نوشت «تبعه‌های آمریکا ممکن است بدون دسترسی به خدمات کنسولی یا اطلاعات مربوط به جرم ادعا شده علیه آن‌ها بازداشت شوند.» در ادامه این ایمیل آمده است «شهروندان آمریکا ممکن است با بازجویی‌های طولانی و یا بازداشت‌های بلند مدت به دلیل اتهاماتی که به امنیت دولتی مرتبط می‌شود رو به رو شوند.»

وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه این ایمیل خود نوشت «کارکنان امنیتی ممکن است شهروندان آمریکایی را به دلیل ارسال پیام‌های الکترونیکی خصوصی که برای دولت چین بسیار مهم است بازداشت کنند و یا به آمریکا بازگردانند.»

این هشدار به شهروندان آمریکایی در حالی داده می‌شود که چند روز پیش نیز چین به شهروندان خود در خصوص سفر به آمریکا هشدار داده بود. روابط واشنگتن و پکن در حال حاضر در بالاترین سطح تنش قرار داد. روابط این دو کشور اخیراً به دلیل اختلافات در تجارت، وضعیت هنگ کنگ و شیوع کرونا در میان دیگر اختلافات رو به وخامت گذاشته است. برخی سیاستمداران آمریکایی از جمله دونالد ترامپ بار‌ها و بار‌ها چین را به اقدامات غیرمنصفانه در تجارت و نقض حقوق بشر متهم کرده اند. چین این اتهامات را رد کرده و به نقض انواع قوانین بین المللی از طرف آمریکا اشاره کرده است.

واشنگتن همچنین پکن را متهم می‌کند که در مراحل اولیه شیوع ویروس کرونا، اطلاعاتی را در این زمینه مخفی کرده است. همچنین برخی مقامات آمریکایی مدعی هستند که شواهدی مبنی بر اینکه منشا این ویروس یک آزمایشگاه چینی است در دست دارند. پکن همه این اتهامات را رد می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روابط چین و آمریکا شیوع کرونا تحولات هنگ کنگ وزارت امور خارجه آمریکا شهروندان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۴۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجدان بیدار دانشجویان آمریکایی آن‌ها را به صحنه آورده است

دستیار وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اعتراض دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین نوشت: آنچه دانشجویان آمریکا و دیگر کشورهای غربی را به صحنه آورده است شرف و وجدان بیدار آنان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سید رسول موسوی، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیا جنوبی وزارت امور خارجه در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین، این جنبش را نشانه وجدان و شرف معترضین دانست.

وی در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: وجدان بیدار و شرف بالاترین ارزش‌های انسانیت است. آنچه دانشجویان آمریکا و دیگر کشورهای غربی را در اعتراض علیه جنایات اسرائیل در غزه و نسل کشی فلسطینی‌ها توسط صهیونیست‌ها به صحنه آورده است شرف و وجدان بیدار آنان است.

پس از اینکه شهردار نیویورک خواستار پایان تحصن در دانشگاه کلمبیا شد و گفت که تحصن باید هرچه زودتر تمام شود، صدها نیروی پلیس اطراف دانشگاه تجمع کرده ساعاتی بعد وارد محوطه دانشگاه شدند.

به‌گفته شبکه سی‌ان‌ان، پلیس همچنین یکی از خیابان‌های منتهی به دانشگاه کلمبیا را مسدود کرد و مانع حرکت معترضان به‌سمت این دانشگاه شد.

یورش افسران پلیس با درگیری و بازداشت تعدادی از دانشجویان در لحظات ابتدایی همراه شده است؛ پیش از این واقعه انجمن اساتید دانشگاه کلمبیا در بیانیه‌ای در خصوص تبعات دخالت نیروهای پلیس و برخورد با دانشجویان به مدیریت دانشگاه هشدار داده بود.

نیروهای پلیس همچنین اقدام به بیرون کردن خبرنگاران کرد؛ خبرنگار نیویورک پست نیز گزارش داد: دانشجویان دستان یکدیگر را به هم قفل کرده‌اند و تلاش دارند به‌شکل مسالمت‌آمیز با پلیس مقابله کنند.

در این میان رئیس دانشگاه کلمبیا نیز از پلیس نیویورک خواسته است تا 17 ماه جاری میلادی در محوطه دانشگاه باقی بماند تا مانع نصب دوباره چادرها از سوی دانشجویان شود.

همچنین سه شنبه شب بیش از 100 معترض در دانشگاه کلمبیا و سیتی کالج نیویورک بازداشت شدند.

پلیس همه معترضانی را که یک ساختمان خوابگاه دانشجویی در دانشگاه کلمبیا را تصرف کرده بودند، از ساختمان بیرون آورد.

اما نماینده دانشجویان معترض گفت: با وجود ادامه حضور پلیس، اعتراضات در دانشگاه ادامه می یابد.

ای بی سی نیوز هم گزارش داده که پلیس بازداشت شدگان در دانشگاه کلمبیا را به دزدی درجه سوم متهم کرد.

پلیس ده‌ها نفر را در سیتی کالج نیویورک بازداشت کرد و در حال برچیدن چادرهای معترضان است.

دانشگاه کالیفرنیا نیز کمپ‌های معترضان را غیرقانونی خواند و خواستار برچیده شدن و تخلیه آنها شد.

حمله پلیس به محوطه دانشگاه پس از آن است که مقامات دانشگاه کلمبیا روز گذشته اعلام کردند تعلیق دانشجویان معترض حامی فلسطین را که کمپ‌های اعتراضی خود در محوطه دانشگاه را ترک نکنند، آغاز خواهند کرد.

این تصمیم پس از آن اعلام شد که آیوی لیگ که معروف‌ترین گروه دانشجویان خصوصی کشور آمریکاست، از بن‌بست در مذاکرات با معترضان برای پایان دادن به این تظاهرات خبر داد.

نعمت مینوچه شفیق رئیس دانشگاه کلمبیا در بیانیه‌ای اعلام کرد چند روز مذاکرات بین سازمان‌دهندگان تظاهرات‌های دانشجویی در این دانشگاه و رؤسای دانشگاه برای پایان دادن به اعتراضات و جمع‌آوری چادرهای معترضان حامی فلسطین به جنگ در غزه، با شکست مواجه شد.

شگردهای دانشگاه‌ها برای سرکوب دانشجویان معترض در آمریکاواکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هجوم پلیس نیویورک به دانشگاه کلمبیا و بازداشت حدود ۳۰۰ دانشجو
  • بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • وجدان بیدار دانشجویان آمریکایی آن‌ها را به صحنه آورده است
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی
  • واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل
  • هشدار حزب التحریر به طالبان