چگونه بازیگر شویم (۹۷) /ژوست خواندن در بازیگری به چه معناست؟
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۴۲۸۳
خبرگزاری میزان- بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب میشود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که میتوان در آن ایفای نقش در قالب شخصیتهای مختلف را تجربه کرد. تاریخ انتشار: 19:00 - 21 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۶۲۷۹
خبرگزاری میزان - بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب میشود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که میتوان در آن ایفای نقش در قالب شخصیتهای مختلف را تجربه کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در این بین اکثریت مواقع بازیگری به عنوان یکی از مشاغل سخت جهان محسوب میشود، شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت باشد، قابل لمس نباشد اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی به بازیگری نگاه کنیم، این هنر به واقع به تمرین، مطالعه، شهود و مطالعات فراوانی نیازمند است.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنیدتمپو
تمپو در حقیقت تعداد ضرب آهنگ و سرعت یک قطعه یا یک آهنگ هست. واحد اندازه گیری تمپو Beats Per یا BPM یا تعداد ضرب در دقیقه هست. برای مثال اگر تمپوی یک گفتار ۱۴۰ ترنس باشد در واقع این آهنگ شامل ۱۴۰ ضرب بر دقیقه خواهد بود.
سادهترین روش برای محاسبهی تمپو، شنیدن صدای ضبط شدهی گفتار مورد نظر و سعی در دست زدن یا ضرب گرفتن با تعداد ضرب آهنگ کلمات است. با شمردن تعداد این دستها در دقیقه میشود تمپوی آهنگ را به دست آورد.
ژوست بودن صدا
لغت ژوست ریشهی فرانسوی دارد. ارتعاشهای به وجود آمده نتی به وسیلهی ساز و یا حنجرهی انسان چنانچه منطبق با فرکانس آن نت باشند را صدای ژوست گویند.
فالش بودن صدا
لغت فالش ریشهی انگلیسی دارد. هنگامی که تعداد نوسانهای تثبیت شده برای هر کدام از نتها (که به صورت استاندارد قرار دادهاند) به حد خودش نرسید و یا بیشتر باشد اصطلاح فالش برای آن صدا به کار برده میشود.
مساله ژوست بودن صدا و تشخیص آنچه به وسیلهی کلام یا ساز و یا آواز، گوشهای قوی و کارکرده میطلبد. در موسیقی گفته میشود که اکثر خوانندگان تازه کار که هنوز پختگی صدا برایشان به وجود نیامده به اندازهی یک الی دو کما در اتخاذ نتها کم و بیش خطا دارند که تشخیص علمی این خطا (فالش خوانی) برای همه کس قابل درک و فهم نیست.
مگر موسیقی دانهایی که صداهای مطبوع، سالهای سال در گوش آنها طنین افکنده است. یک شنوندهی موسیقی و یا یک تماشاگر تنها چیزی که تشخیص میدهد عبارت است از غیر طبیعی بودن و نازیبایی عمل آوایی مورد نظر است که البته همین نیز برای او کافی است.
در مورد سازها نیز این مساله وجود دارد و دیده میشود که در مواقع لزوم، نوازنده با دست پردهها را جا به جا میکند تا صدای مطلوب نت مورد نظر، از حالت فالش به حالت ژوست تبدیل شود.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۴۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
جشن رختکن فوتسال افغانستان با آهنگ صادق بوقی؛ او او او او! + ویدیو
افغانستان به دست یک ایرانی دست به تاریخ سازی کرد.
دانلود (20.1MB)