Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل همایش‌های بین اللملی روزبه زنجان، گفت: سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهاد‌های حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌کند.

او اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل بهزیستی استان زنجان، با اشاره به شیوع کرونا، گفت: در این راستا تهمیدات ویژه برای جامعه هدف اندیشیده شد و تاکنون مورد و مشکلی در این خصوص به وجود نیامده است.

محمدی با آغاز شیوع کرونا تهیه و توزیع وسایل بهداشتی و ضدعفونی کننده برای مراکز تحت پوشش و کمک‌های هزینه‌های کارکنان حدود یک میلیارد تومان به این امر اختصاص یافت و علاوه بر آن مباحث آموزشی در بین کارمندان و گروه‌های هدف در مراکز شبانه روزی نیز مورد توجه قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، با اشاره به اینکه معلولان نیز به دلیل ضعف ایمنی بدن بیش از دیگران در معرض ابتلای این بیماری قرار دارند، افزود: با کمک‌های انجام گرفته، اطلاع رسانی دقیق، نظارت‌ها و مراقبت‌های شدید در مراکز تحت پوشش این اداره کل موجب شده مورد کرونایی گزارش نشود که این روند همچنان ادامه دارد.

محمدی گفت: ۱۵ درصد جمعیت استان زنجان معادل بیش از ۸۵۰ هزار و ۵۵ نفر تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین از حمایت بیش از ۸۰ هزار مددجو خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۸ هزار و ۴۳۶ مستمری‌بگیر و ۲۲ هزار معلول نیز از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

محمدی قیداری با بیان اینکه در حوزه معاونت پیشگیری نیز بیش از ۷ هزار نفر در مراکز زیر نظر بهزیستی پذیرش شد، افزود: این معاونت وظیفه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشاوره‌های روانشناختی را به عهده دارد.

او با بیان اینکه ۱۵ واحد مسکونی مددجویی در استان زنجان افتتاح شده است، ادامه داد: افتتاح مراکز جامع درمانی نیز از دیگر اقداماتی است که در این حوزه صورت گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه با همکاری دادگستری و شهرداری به جمع‌آوری ۳۰۰ معتاد متجاهر در استان اقدام شده است، گفت: ۲۴ مرکز اعتیاد در استان فعال است که بیش از ۹ هزار نفر از آن استفاده کرده‌اند.

محمدی  با اشاره به اینکه بحث افتتاح سامانه نظارتی دیده‎بان در سراسر کشور و رونمایی از خط تلفن ۱۴۸۲ نیز از دیگر برنامه‎های هفته بهزیستی است، بیان کرد: در هفته بهزیستی ۱۵ واحد مسکونی مددجویی، ۱۳ طرح خود اشتغالی، ساختمان اداری طارم، مراکز مثبت زندگی، مرکز غیرانتفاعی cbr و مرکز مشاوره خانواده افتتاح می‌شود.

او گفت: در استان زنجان بیش از ۱۸ هزار و ۴۳۶ خانواده معادل ۶۵ درصد مستمری بگیر سازمان بهزیستی استان می‌باشند و مابقی افراد تحت پوشش هم از سایر خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، تصریح کرد: در مجموع بیش از ۲۸ هزار و ۶۷۹ خانواده زنجان‌ی تحت پوشش بهزبستی استان بوده و از خدمات استفاده می‌کنند.

محمدی افزود: در حوزه توانبخشی در ۲۲ هزار و ۱۹۰ معلول ثبت شده در استان زنجان وجود دارد که برای ۲۱ هزار و ۶۲۱ معلول پرونده تشکیل شده است.     منبع : مهر انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی زنجان معلولان ذهنی کرونا ویروس مددجویان بهزیستی مدیرکل بهزیستی استان زنجان تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۴۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

عبدالرحمن سلیم حقیقی گفت: طرح «خانواده میزبان» با عنوان طرح میزبان ویژه مراقبت موقت از کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر در ۱۳ استان کشور اجرایی شده که استان فارس هم از این جمله است و مجموعاً در کل کشور تاکنون ۸۷ کودک وارد خانواده‌های میزبان شده‌اند.

او بیان کرد: این طرح که به دنبال اصلاح آیین‌نامه اجرایی ماده ۲۲ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر (مصوب ۱۳۹۲) به تصویب رسید پس از ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی توسط وزیر دادگستری در مهرماه سال ۱۴۰۲ به سازمان بهزیستی ابلاغ شده و تکمیل‌کننده سایر طرح‌های خانواده محوری است که در سال‌های گذشته در کشور اجرا شده است.

سلیم حقیقی تصریح کرد: در فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی تا ۲۰۰ سال پیش هیچ کودک فاقد سرپرستی در مرکز شبانه‌روزی نگه‌داری نمی‌شد، جای این کودکان در خانواده خویشاوندان بود، اما به مرور با گسترش شهرنشینی و ورود الگوی غربی، مراکزی با نام دارالایتام که سپس به یتیم‌خانه و پرورشگاه تغییر نام یافت در کشور راه‌اندازی شد و گسترش یافت.

سخنگوی بهزیستی فارس یادآور شد: اجرای طرح خانواده میزبان مکملی برای بازپیوند کودکان به خانواده، ورود کودکان به خانواده جایگزین خویشاوندان و همچنین فرزندخواندگی است و یک مرحله دیگر از ورود کودک به مراکز نگه‌داری شبانه‌روزی جلوگیری می‌کند.

او همچنین با بیان این موضوع که بهزیستی فارس در سال گذشته جزو ۵ استان برتر در حوزه فرزندخواندگی بوده است، گفت: این طرح جایگزین طرح فرزندخواندگی نیست و شیوه جدیدی از فرزندپذیری برای بهره‌مندی کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر از نعمت خانواده است.

سلیم حقیقی همچنین گفت: صلاحیت خانواده‌های میزبان در کارگروه‌های شهرستانی و استانی مورد بررسی قرار گرفته و پس از آن با طی کردن دوره آموزشی، در صورت آمادگی میزبان، کودکان به صورت موقت تا زمان تعیین تکلیف آنان برای ورود به خانواده دائمی خود (بازپیوند به خانواده زیستی، نگهداری در خانواده خویشاوندان و یا فرزندخواندگی) به عنوان مهمان در خانواده میزبان حضور خواهند داشت.

سخنگوی بهزیستی فارس ادامه داد: این طرح به ویژه برای حضور کودکان نیازمند مراقبت ویژه که اقبال کمتری برای حضور در فرزندخواندگی دارند، حائز اهمیت است.

مشاور اجرایی مدیرکل بهزیستی فارس در پایان اظهار کرد: خانواده‌های متقاضی می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سامانه ملی فرزندپذیری به آدرس http://adoption.behzisti.net بخش «خانواده میزبان» مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران
  • به کارگیری ۵۲۱ نفر از کارجویان ثبت‌نام شده در سامانه جستجوی شغلی توسط مراکز کاریابی